تهران ۱۹.۹۱° كمينه ۱۹.۸۴°  بیشینه ۲۰.۷۹°
۲۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۲
عدم برنامه‌های کارشناسی؛

عامل ایجاد مگس‌های سفید در پایتخت

عضو کمیسیون بهداشت مجلس با اشاره به احتمال ورود مجلس به موضوع مگس‌های سفید گفت: عدم برنامه‌های کارشناسی شده عامل ایجاد این مساله در پایتخت و بروز مشکلات برای شهرندان شده است.
کد خبر: ۱۷۴۴
اخبار معاصر: احمد آریایی‌نژاد عضو کمیسیون بهداشت مجلس، در رابطه با موضوع مگس‌های سفید با اشاره به اینکه این مگس‌ها می‌تواند سبب بروز آلرژی در افراد شود، گفت: اینکه مجلس در این مساله ورود یابد بستگی به تشخیص کارشناسان داشته و فعالیت مجلس و ورود آن در حوزه‌های مختلف براساس اولویت‌بندی‌های انجام می‌گیرد.

وی افزود: مجلس می‌تواند به عنوان ناظر در این موضوع ورود یابد ولی مساله‌ای که در این میان حائز اهمیت است این بوده که در زمان به وجود آمدن چنین شرایطی  اکوسیستم به هم ریخته و مداخله بشر سبب ایجاد مشکلاتی همچون ایجاد مگس‌های سفید شده است.

این نماینده مجلس با اشاره به اقدامات انجام گرفته جهت برخورد با مگس‌های سفید و مقابله با آن گفت: نبود برنامه‌های کارشناسی شده سبب بروز این مساله شده است. در رابطه با مساله موش‌ها نیز در پایتخت برنامه‌هایی انجام گرفته که در حال حاضر موش‌ها درشت‌تر شده و گربه‌ها زورشان به‌آنها نمی‌رسد.

وی بیان داشت: دخالت نابجا هرچند که ممکن است در کوتاه مدت سبب رفع مساله شود ولی در دراز مدت موثر نبوده و گاهی عوارض بیشتری نیز به همراه دارد.

آریایی‌نژاد ضمن تشکر از اقدامات شهرداری برای مقابله با مگس‌های سفید همچون نصب کردن چسب‌هایی بر تنه درختان گفت: اگر احساس شود لازم است که مجلس به این مساله ورود یابد آمادگی داریم در جلسه اول هفته آینده این مساله را بررسی می‌کنیم.

وی در مورد اینکه گفته می‌شود استفاده از برخی از سموم سبب نابودی دشمن مگس‌های سفید شده است، خاطر نشان کرد: استفاده از سموم از راه‌های مقابله با آفت درختان بوده ولی گاهی این مساله شمشیری دو لبه بوده و عوارض دیگری را بهمراه دارد؛ لذا باید به فکر مقابله طبیعی و دخالت کنترل شده باشیم.

انتهای پیام/
انتهای پیام
منبع: فارس
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز