تهران ۲۲.۷۹° كمينه ۲۲.۶۲°  بیشینه ۲۳.۷۹°
۲۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۵:۲۲

تلفن همراه به اسکنر ۳بعدی تبدیل می‌شود

دانشمند ایرانی شرکت مایکروسافت امکان تبدیل تلفن همراه به اسکنر سه بعدی را فراهم کرده است.
کد خبر: ۱۷۵۹
اخبار معاصر: چاپگرهای سه بعدی طرفداران زیادی پیدا کرده اند و حالا به نظر میرسد زمان آن فرا رسیده باشد که تحولی بزرگ در این زمینه صورت گیرد و آن چیزی نیست جز اسکن سه بعدی با استفاده از تلفن همراه!

شهرام ایزدی دانشمند ایرانی شرکت مایکروسافت عضو ارشد تیمی از دانشمندان است که پروژهای را برای افزودن بر دامنه کارایی تلفن‎های همراه هوشمند فعلی به پیش میبرند.

تلفن همراه به اسکنر ۳بعدی تبدیل می‌شود

دکتر ایزدی و همکارانش استفاده از دوربین عقب و جلوی تلفن همراه برای تهیه تصاویر سه بعدی از هر چیزی در محیط اطراف را دنبال میکنند و به نظر میرسد این فناوری به زودی جنبه کاربردی پیدا کند.

از این رو میتوان تصور کرد که تلفنهای همراه هوشمندی که این روزها در دست مردم سراسر جهان است قابلیت تبدیل شدن به اسکنر سه بعدی را هم داشته باشند.

به عقیده دکتر ایزدی، این فناوری به افراد اجازه آن را میدهد تا به نقطهای از جهان مثلا پاریس و برج ایفل سرک میکشند، تصاویر به کیفیت سه بعدی با استفاده از تلفن همراه خود تهیه و ساختار سه بعدی آنچه در تصویر آمده را به عنوان یادگاری برای خود خلق کنند.

استفاده از این فناوری جدید در شبکههای اجتماعی نیز کاربردهای زیادی دارد که به گفته ایزدی افراد میتوانند از هر چیزی که قصد فروشش را دارند تصاویر سه بعدی با کیفیتی تهیه کرده و آن را در شبکههای اجتماعی به اشتراک بگذارند.

انتهای پیام/


انتهای پیام
منبع: مهر
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز