تهران ۳۱.۷۳° كمينه ۳۰.۷۹°  بیشینه ۳۱.۹۹°
۲۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۵
وزارت خزانه‌داری آمریکا:

ستاد اجرایی فرمان امام رفع تحریم می‌شود

وزارت خزانه‌داری آمریکا می‌گوید ستاد اجرایی فرمان امام نیز به مانند سایر شرکت‌های ایرانی پس از اجرای تعهدات تهران رفع تحریم‌ خواهد شد.
کد خبر: ۱۷۹۸
اخبار معاصر: وزارت خزانه‌داری آمریکا در گفتگویی با رویترز می‌گوید: پس از اینکه مفاد برنامه جامع اقدام مشترک اجرایی گشت تحریم‌های مرتبط با ستاد اجرایی فرمان امام نیز برداشته خواهد شد.

وزارت خزانه‌داری می‌گوید: "این رفع تحریم‌ها به مانند رفع تحریم‌های سایر بازیگران اقتصادی در ایران بر اساس برجام است."

یک مقام سابق آمریکایی نیز در همین زمینه گفت از منظر حقوقی، ستاد تنها به این دلیل که دولت آمریکا آن را بخشی از حکومت ایران می‌دانست،‌ تحریم شد.

وی در ادامه افزود: "روابط بین دولت ایران و آمریکا در حال تغییر است. منطقی است نهادهایی که ارتباط نزدیکی با دولت ایران دارند نیز روابط خود با دولت آمریکا را تغییر دهند."

بر اساس ضمائم برجام، تحریم‌های ثانویه آمریکا علیه ستاد و 40 شرکت تابعه آن لغو خواهد شد.

نهادهایی که از لیست تحریم‌ها خارج می‌شوند بخش بزرگی از دارایی‌های ستاد را تشکیل می‌دهند، اگر چه ده‌‌ها شرکت مرتبط با ستاد به صورت مستقیم توسط وزارت خزانه‌داری مورد اشاره قرار نگرفته‌اند و ممکن است که اصلا از تحریم‌ها هیچ تأثیری نپذیرفته باشند.

تحریم‌های ثانویه بانک‌های خارجی که می‌خواهند در داخل آمریکا فعالیت نمایند را از داد و ستد با شرکت‌ها و افراد مورد تحریم منع می‌کند. البته بانک‌ها، شرکت‌ها و افراد آمریکایی کماکان بر اساس تحریم‌های اولیه نمی‌توانند با شرکت‌های ایرانی داد و ستد داشته باشند.

انتهای پیام/ انتهای پیام
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز