تهران ۲۰.۹۹° كمينه ۲۰.۷۹°  بیشینه ۲۰.۹۹°

۲۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۱

زلزله و سونامی در شیلی ، پرو ، اکوآدر

شبکه تلویزیونی سی ان ان در خبری فوری با اعلام وقوع زلزله قوی در شیلی از صدور هشدار سونامی برای کشورهای شیلی ، پرو ، اکوآدر و اقیانوس آرام خبر داد.این شبکه اعلام کرد: هرج و مرج کامل و ترس بر منطقه حکفرماست.
کد خبر: ۱۹۰۹
اخبار معاصر: شبکه تلویزیونی سی ان ان در خبری فوری با اعلام وقوع زلزله قوی در شیلی از صدور هشدار سونامی برای کشورهای شیلی ، پرو ، اکوآدر و اقیانوس آرام خبر داد.این شبکه اعلام کرد: هرج و مرج کامل و ترس بر منطقه حکفرماست.

 مرکز لرزه نگاری آمریکا بزرگی زلزله شیلی را هشت و سه دهم ریشتر اعلام کرد. براساس گزارش های اولیه درزلزله شیلی دو نفر کشته و ده تن زخمی شدند.در پی هشدار سونامی در شیلی و چندین کشور دیگر ، شمار زیادی از مردم از مناطق ساحلی شیلی فرار کرده اند.

براثر زلزله هشت و سه دهم ریشتری شیلی برخی بسیاری از مناطق زلزله زده قطع شده است. همچنین شبکه ارتباطی تلفن همراه نیز در مناطق زلزله زده قطع شده است. در شهر والپاراسیو در شیلی صدای آژیر هشدار سونامی شنیده می شود. زلزله شیلی در بوئنوس آیرس پایتخت آرژانتین هم احساس شده است.

مرکز هشدار سونامی در اقیانوس آرام اعلام کرده بود امکان شکل گیری امواج خطرناک در طول سواحل شیلی وجود دارد.  این مرکز ارتفاع امواج سونامی را در سواحل شیلی و جزیره پولینزی فرانسه را  تا سه متر پیش بینی کرده بود.

شبکه تلویزیونی سی ان ان هم در خبری فوری به نقل از مرکز هشدار سونامی در اقیانوس آرام اعلام کرد شکل گیری امواج سونامی تا  ارتفاع یک متر  در هاوایی، نیوزیلند، مکزیک و ژاپن امکان دارد.

انتهای پیام/
انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز