تهران ۲۰.۶۷° كمينه ۲۰.۴°  بیشینه ۲۱.۷۹°
۰۹ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۷

ترکیه: هدیه واکسن کرونا به بوسنی

کد خبر: ۱۹۶۹۳
محموله واکسن کرونای ارسالی ترکیه به بوسنی و هرزگوین در فرودگاه سارایوو تحویل مقامات این کشور شد.

به گزارش معاصر به نقل از آناتولی، محموله واکسن کرونای ارسالی ترکیه به بوسنی و هرزگوین توسط یک فروند هواپیمای اورژانس به این کشور منتقل و در فرودگاه سارایوو تحویل مقامات بوسنی شد.

رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه طی دیدار با اعضای شورای ریاست جمهوری بوسنی و هرزگوین به آنکارا در 16 مارس قول ارسال واکسن به بوسنی را داده بود.

محموله واکسن اهدایی ترکیه به بوسنی و هرزگوین رسید

سلمو کیکوتیج وزیر امنیت بوسنی و هرزگوین در مراسم تحویل محموله واکسنهای اهدایی ترکیه در فرودگاه بین المللی سارایوو با تشکر از دولت و مردم ترکیه، گفت: ترکیه مانند همیشه امروز نیز نشان داد که همواره در کنار ما خواهد بود.

همچنین بوسکو تومیج مشاور شورای ریاست جمهوری بوسنی و هرزگوین نیز با تاکید بر اهمیت کمک‌های ارسالی ترکیه اظهار داشت: اگر 30 هزار دوز واکسن ارسالی باعث نجات حتی جان یک نفر نیز شود بسیار با ارزش خواهد بود. از ترکیه به دلیل این کمک بزرگ تشکر می‌کنیم.

اوزگور شاهین مستتشار اول سفارت ترکیه در سارایوو نیز در این مراسم از ادامه کمک‌های آنکارا به بوسنی و هرزگوین در مسیر مبارزه با کرونا خبر داد.
از سوی دیگر وزارت امور عمومی بوسنی و هرزگوین نیز با انتشار اطلاعیه ای اعلام کرد که واکسن‌های ارسالی ترکیه در انباری در شهر موستار ذخیره خواهد شد و براساس تصمم هیات وزیران این کشور میان مناطق مختلف این کشور تقسیم خواهد شد.

رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه در کنفرانس خبری مشترک با میلوراد دودیک رئیس شورای ریاست جمهوری بوسنی و هرزگوین از ارسال محموله واکسن 30 هزار دوزی به این کشور خبر داده بود.

تاکنون 162 هزار و 32 تن در بوسنی و هرزگوین به کرونا مبتلا و 6 هزار و 220 تن نیز جان خود را بر اثر ابتلا به این بیماری از دست داده اند.

بوسنی و هرزگوین در چارچوب کواکس نیز سفارش خرید یک میلیون و 232 هزار دوز واکسن را داده است. 
انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز