تهران ۲۲.۷۹° كمينه ۲۲.۶۲°  بیشینه ۲۴.۷۹°
۱۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۶

آمریکا: حاضر به گفت‌وگوی مستقیم با ایران در مذاکرات وین هستیم

کد خبر: ۱۹۸۲۹
ند پرایس، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا درباره مذاکرات بازگشت به برجام که قرار است هفته آینده در وین برگزار شود به خبرنگار آناتولی اعلام کرد که انتظار انجام گفت‌وگوی مستقیم با ایران را ندارند، ولی درصورت تحقق آن، آمادگی لازم را دارند.


به گزارش معاصرنیوز به نقل از آناتولی، پرایس گفت: درخصوص شرکت در مذاکرات بررسی مسایل مربوط به بازگشت به تعهدات برجامی با ایران، با شرکای اروپایی، روسی و چینی خود به توافق رسیدیم. مذاکرات ششم آوریل در وین آغاز خواهد شد.


وی با بیان اینکه در این مذاکرات اکنون منتظر رسیدن به نتیجه ملموسی نیستند و مذاکرات سخت خواهد گذشت، تصریح کرد: ولی معتقدیم که این گام خوبی برای آینده است.


محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران طی پیام توئیتری در ارتباط با نشست مجازی کمیسیون مشترک برجام با بیان این که در نشست امروز تصمیم بر برگزاری جلسه حضوری روز سه ‌شنبه آینده در وین، پایتخت اتریش گرفته شده است، گفت: نشستی بین ایران و آمریکا صورت نخواهد گرفت. لزومی هم برای آن وجود ندارد.


گفتنی است دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا 8 می سال 2018 از توافق هسته‌ای با ایران و گروه 5+1 موسوم به «برجام» که در سال 2015 امضا شده بود٬ خارج و تحریم‌های آمریکا علیه ایران را دوباره وضع کرد. پس از آن ایران نیز اعلام کرد که از برخی تعهدات برجامی خود خارج می‌شود.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز