تهران ۲۵.۶۷° كمينه ۲۵.۴°  بیشینه ۲۷.۷۹°
۱۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۹
در مشهد صورت گرفت:

اعدام متجاوزان به عنف در ملأعام

دو مرد صبح دیروز در مشهد به جرم تجاوز به عنف در ملأ‌عام به دار آویخته شدند.
کد خبر: ۲۱۳
اخبار معاصر: دو مرد صبح دیروز در مشهد به جرم تجاوز به عنف در ملأ‌عام به دار آویخته شدند.
این متهمان سوار بر تاکسی زردرنگ، طعمه‌هایشان را شکار می‌کردند.
نخستین شکایت علیه متهمان روز ١٩ خرداد سال گذشته مطرح شد و دختری جوان با مراجعه به پلیس مشهد، گفت: «سوار یک تاکسی زردرنگ شدم. به غیر از من مسافری هم در صندلی عقب نشسته بود. راننده دقایقی بعد تغییر مسیر داد و مسافر عقبی با تهدید من به مرگ سرم را فرو برد.
 آنها از شهر خارج شدند و وقتی به مکانی خلوت رسیدند، در خودرو به من تجاوز کردند. دو متجاوز سپس به مشهد بازگشتند و مرا در خیابان رها کردند. به حدی وحشت‌زده و پریشان بودم که چهره متجاوزان یادم نمانده و شماره پلاک خودرو آنها را نیز یادداشت نکرده‌ام». این دختر فقط می‌دانست متهمان از پژو ٤٠٥ که تاکسی زردرنگ بود استفاده کرده‌اند.
تلاش‌ها برای دستگیری متهمان خیلی زود آغاز شد اما پیش از آنکه سرنخی از این افراد به دست بیاید، دومین نفر نیز شکایت مشابهی را مطرح کرد. به این ترتیب معلوم شد مجرمان ناشناس قصد دارند به جرائم‌شان ادامه دهند به این ترتیب دامنه تحقیقات گسترده‌تر شد اما باز هم ردی از متهمان کشف نشد تا اینکه سومین دختر به پلیس آگاهی رفت و از دو جوان تاکسی‌سوار شکایت کرد.
 او گفت: «من با اطمینان از اینکه خودرو، تاکسی است سوار آن شدم اما راننده و همدستش مرا به مرگ تهدید کردند و کتکم زدند. آنها به من تجاوز و سپس در خیابان رهایم کردند. من شماره پلاک خودرو آنها را برنداشتم اما وقتی آن دو صحبت می‌کردند متوجه شدم لهجه مشهدی ندارند بلکه با لهجه‌ای متعلق به شهرهای اطراف مشهد صحبت می‌کنند».
اظهارات این دختر سبب شد مأموران در قوچان، چناران، نیشابور و فریمان دنبال متهمان بگردند. درنهایت تاکسی موردنظر در فریمان شناسایی و پسری جوان دستگیر شد. این متهم بلافاصله همدست خود را نیز معرفی کرد که او هم به دام افتاد.
متهمان در بازجویی‌های تخصصی به تعرض به سه دختر جوان اعتراف کردند. سپس پرونده آنها به صورت فوق‌العاده به جریان افتاد و متهمان بعد از محاکمه در دادگاه کیفری استان خراسان رضوی به اعدام محکوم شدند.
پرونده سپس با اعتراض متهمان به دیوان‌عالی کشور ارجاع شد اما قضات دیوان‌عالی نیز رأی صادره را مطابق با قانون تشخیص دادند. بعد از آن مقدمات اجرای حکم فراهم شد و دو جوان متجاوز که ٢٤ و ٢٥ ساله بودند، صبح دیروز در میدان حافظ مشهد در حضور مردم به دار آویخته شدند.

انتهای پیام/
انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز