تهران ۲۹.۹۱° كمينه ۲۹.۷۹°  بیشینه ۲۹.۹۹°
۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۵

تسلا بدون راننده هم می‌تواند حرکت کند

نام سیستم رانندگی خودکار « Autopilot» کاربران را گمراه می‌کند و آن‌ها گمان می‌کنند که اتوموبیل به تنهایی و بدون خطر می‌تواند رانندگی کند.
کد خبر: ۲۱۳۷۰
گزارش‌های یک کاربر از رانندگی آزمایشی تسلا نشان می‌دهد که این خودرو می‌تواند بدون وجود راننده و با ویژگی «رانندگی خودکار» به مسیر خود ادامه دهد.

جیک فیشر، مسئول بخش آزمایش‌های خودکار گفت: «این پرسش پس از یک حادثه رانندگی مرگ‌بار در تگزاس مطرح شده است. در آن تصادف طبق گفته پلیس، هیچ کسی پشت فرمان خودرو تسلا مدل S با سرعت زیادی تصادف کرد و باعث مرگ دو سرنشین خودرو شد».

به گزارش معاصر به نقل از سی‌ان‌ان، روز دوشنبه، ایلان ماسک، مالک شرکت تسلا در خصوص این حادثه توییت کرد و گفت: «گزارش‌های ثبت‌شده تاکنون نشان می‌دهد که ویژگی راننه خودکار فعال نیست و علاوه بر این، ویژگی راننده خودکار استاندارد برای روشن‌شدن نیاز به خطوطی دارد که این خیابان فاقد این مسئله است». نیز ماسک اظهار کرد که این خودرو به ویژگی پیشرفته « Full-Self-Driving» مجهز نیست.

از توییت ماسک مشخص نیست که منظور وی این است که سیستم رانندگی خودکار در لحظه برخورد فعال نبوده است یا آنکه اصلا در آن تصادف مرگ‌بار استفاده نشده است.

تسلا بارها و بارها با این ادعا روبه‌رو شده است که که نام سیستم رانندگی خودکار « Autopilot» کاربران را گمراه می‌کند و آن‌ها گمان می‌کنند که اتوموبیل به تنهایی و بدون خطر می‌تواند رانندگی کند.

گزارش‌های کاربری از تسلا نشان می‌دهد که این خودرو بدون وجود راننده می‌تواند حرکت کند

فیشر بیان کرد که لزوما گزارش کاربر، بازسازی‌کننده صحنه تصادف تگزاس نیست. این حادثه همچنان در دست بررسی است و در نتیجه مشخص نیست که چه اتفاقی افتاده است.

در عوض فیشر گفت که محققان بخش گزارش‌های کاربران در تلاش بودند تا نشان دهند که چگونه سیستم‌های کمک‌راننده مانند مورد فوق که از قضا می‌تواند سیستم‌هایی از شرکت‌های دیگر به جز تسلا باشد، بدون نظارت موثر راننده، در معرض سو استفاده قرار گیرند.
انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز