تهران ۱۸.۸۵° كمينه ۱۸.۷۳°  بیشینه ۱۸.۹۹°
۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۵

رقابت با اوبر با همکاری تویوتا

لیف تیم داخلی توسعه‌دهنده وسایل نقلیه مستقل خود را به قیمت 550 میلیون دلار به شرکت تویوتا می‌فروشد.
کد خبر: ۲۱۴۸۴
به گزارش معاصر به نقل از engadget، لیف تیم داخلی توسعه‌دهنده وسایل نقلیه مستقل خود را واگذار خواهد کرد.این شرکت روز دوشنبه اعلام کرد که این بخش را به قیمت 550 میلیون دلار به شرکت تویوتا می‌فروشد. تویوتا تیم خود را اکنون در شرکت تابعه Woven Planet ادغام خواهد کرد.

تویوتا 200 میلیون دلار پیش از این برای این بخش به لیفت و 350 میلیون دلار دیگر برای پنج سال آتی جهت انجام این معامله به این شرکت پرداخت خواهد کرد. این دو شرکت می‌گویند که امیدوارند این معامله در سه ماهه سوم سال جاری به سرانجام برسد.

لیفت در مورد علل فروش این بخش به تویوتا پنهان‌کاری نکرده است. این شرکت انتظار دارد که در نتیجه انجام این معامله، هزینه‌های تحقیق و توسعه خود را به شدت کاهش دهد؛ که این یک گام مهم برای تلاش جهت سودآوری شرکت محسوب می‌شود.

با بیانیه امروز، لیفت همچون اوبر به شکل موثری در حال واگذاری تجارت تاکسی‌های مستقل به شرکت‌های دیگر است.  لیفت از سال 2017 روی حوزه تاکسی‌های اینترنتی مشغول فعالیت است و اگرچه از ویژگی‌های برجسته و مشترک اوبر برخوردار نیست اما به همان اندازه تحت فشار افزایش سودآوری است. 

یک مسئله قابل توجه آن است که تویوتا با Aurora که همانند تویوتا قصد همکاری با اوبر را دارد و سال گذشته گروه پیشرفته اوبر را برای خرید تاکسی‌های مستقل را خریداری کرده است، همکاری مشترک دارد. آن‌ها تا پایان سال 2021 قصد دارند آزمایش‌های ون خودران خود را آغاز کنند و البته در این میان نگاهی نیز به راه‌اندازی آن در اوبر و سایر شبکه‌های تاکسی‌های مستقل با سرعتی مشابه خواهند داشت. 
انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز