تهران ۳۱.۷۳° كمينه ۳۱.۵۱°  بیشینه ۳۳.۷۹°
۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۸

ایران در ماه آوریل تولیدات اوپک را افزایش داده است

صادرات نفت ایران افزایش خواهد یافت؛ چرا که مذاکرات برای احیا توافق برجام در حال انجام است و این مسئله می‌تواند نفت بیشتری را وارد بازار کند.
کد خبر: ۲۱۷۱۶
به گزارش معاصر به نقل از رویترز، بررسی‌های این خبرگزاری نشان می‌دهد که تولیدات اوپک در ماه آوریل افزایش یافته است چرا که افزایش عرضه نفت از سوی ایران همزمان با کاهش غیر ارادی نفت از سوی پاره‌ای اعضا و نیز توافقات برای کاهش عرضه همراه بوده است. 

این بررسی نشان داده است که 13 عضو اوپک به طور ماهیانه 25.17 میلیون بشکه استخراج می‌کنند. از ژوئن 2020 بدین سو، به جز ماه فوریه، تولید ات اعضای اوپک همواره افزایش داشته است. 

صادرات نفت ایران افزایش خواهد یافت؛ چرا که مذاکرات برای احیا توافق برجام در حال انجام است و این مسئله می‌تواند نفت بیشتری را وارد بازار کند.

دولت جو بایدن رئیس جمهور ایالات متحده در ژانویه آغاز به کار کرد و متعهد شد که دوباره به این توافق بازگردد.

تاکنون، اوپک و متحدانش، معروف به اوپک پلاس، نگران ایران نیستند و از ماه مه برنامه تولید خود را افزایش می‌دهند.

دانیل گربر، مدیر اجرایی پترو لجستیک، مشاور پیگیری محموله‌های نفتی، در ماه جاری به رویترز گفت: « به طور کلی ادامه افزایش عرضه‌ای  که از ایران می بینیم دارد.»

به امید بهبود تقاضا، اوپک پلاس این هفته طرحی را تایید کرد که اعضا تولیدات خود را بیشتر از اقدام کاهش میزان می 2020، کاهش دهند.

عربستان سعودی نیز از ماه می اقدام به رفع کاهش در تولید نفت داوطلبانه خود خواهد کرد، اقدامی که در ماه‌های فوریه، مارس و آوریل انجام شده بود.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز