تهران ۱۲.۷۹° كمينه ۱۲.۶۲°  بیشینه ۱۲.۹۹°
۱۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۵

بازداشت کلاهبرداران 6 هزار میلیارد تومانی در کرمان

کد خبر: ۲۴۱۴۸
فرمانده انتظامی استان کرمان در تشریح سه پرونده مهم این استان جزئیات دستگیری کلاهبرداران ۶ هزار میلیارد تومانی تا دستگیری سه قاتل مسلح و ۲ سارق فرا استانی را مطرح کرد.

به گزارش ایرنا، سردار عبدالرضا ناظری روز سه شنبه در جمع خبرنگاران افزود: پلیس آگاهی استان کرمان ضمن شناسایی و انهدام باند سه نفره جعل اسناد دولتی ‌و زمین هایی که در اصالت اسناد آنها شبهه وجود داشته است، موفق به کشف کلاهبرداری ۶ هزار میلیارد تومانی این افراد شده است.

وی خاطرنشان کرد: اعضای این باند زمین های دولتی و اراضی فاقد اسناد دارای اصالت کافی را در نقاط مختلف شهر شناسایی کرده و با تنظیم اسناد جعلی اقدام به فروش آنها می کرده اند که بخش زیادی از این اراضی در منطقه الغدیر شهر کرمان بوده است.

شناسایی قاتلان مسلح در کمتر از ۴۸ ساعت

فرمانده انتظامی استان کرمان در ادامه از دستگیری عاملان قتل در خیابان ابوذر شهر کرمان نیز خبر داد و گفت: در ۲۷ اردیبهشت ماه سال جاری قتل مسلحانه ای در خیابان ابوذر رخ داد که در جریان این واقعه افرادی که با فرد خاصی اختلاف داشتند، به قصد انتقام جویی اقدام به تیراندازی کردند که سه نفر از رهگذران بی گناه هدف قرار گرفتند و در نهایت یکی از مجروحان این حادثه در حین انتقال به بیمارستان جان باخت.

سردار ناظری ادامه داد: عاملان این جنایت (سه نفر) با استفاده از تاریکی شب و با خودروی فاقد پلاک از صحنه جنایت فرار کرده بودند و در حالی که هیچ سرنخی در محل جنایت وجود نداشته اما کارآگاهان پلیس آگاهی با انجام اقدامات تخصصی خود در کمتر از ۴۸ ساعت آنها را شناسایی و در مدت زمان ۱۰ روز پس از وقوع حادثه، آنها را دستگیر کردند.

وی با اشاره به این مطلب که عاملان این حادثه پس از دستگیری، به جرم خود اعتراف کرده اند، یادآور شد: طبق دستور مقام قضایی هشت نفر از افرادی که با مجرمین این واقعه در نگهداری سلاح، مخفی کردن متهمان و سایر موارد مرتبط همکاری داشته اند نیز بازداشت شده اند.

سارقان فرا استانی در کرمان دستگیر شدند

فرمانده انتظامی استان کرمان همچنین گفت: در پی شکایت تعدادی از همشهریان مبنی بر سرقت اموال آنها، موضوع دستگیری سارقان در دستور کار ماموران انتظامی  قرار گرفت.

سردار ناظری تصریح کرد: در جریان این پرونده، اعضای این باند سرقت با معرفی خود به عنوان پیمانکار ساختمانی، مصالح و اقلام ساختمانی را واحدهای صنفی خریداری کرده و به محض انتقال به خودروی خود از محل متواری می شدند.

وی با اشاره به طرح پرونده های مشابه در این زمینه در سایر استان های کشور، بیان کرد: اعضای این باند با انجام اقدامات اطلاعاتی در یکی از مبادی خروجی استان کرمان دستگیر و اقلام سرقتی از آنها کشف شده است.

وی یادآور شد: این سارقان تاکنون در هشت استان کشور اقدامات مجرمانه خود را تکرار کرده و در پنج شهرستان استان کرمان نیز فعالیت مجرمانه انجام داده اند.

وی با بیان این مطلب که ارزش ریالی اقلام سرقتی توسط این باند ۱۰ میلیارد تومان برآورد شده است، گفت: پرونده قضایی مربوطه در کرمان تشکیل شده و با صدور نیابت قضایی در سایر استان ها دنبال می شود. انتهای پیام
اشتراک گذاری :
برچسب ها : کرمان کلاهبرداری
ارسال نظر

آخرین اخبار روز