تهران ۱۷.۷۹° كمينه ۱۷.۶۲°  بیشینه ۱۷.۹۹°
۰۶ مهر ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۸

مقابله هنری با داعش در گالری آرته رقم می‌خورد

آنیما احتیاط نمایشگاه گردان نمایشگاه ˝هنر، ضد داعش˝ می‌گوید: هر رویداد این نمایشگاه، لایه‌ای از طرحی سیال است که در تداوم زمان، پروژه را تاریخ‌مند می‌کند.
کد خبر: ۲۵۵۲

اخبار معاصر: آنیما احتیاط نمایشگاه‌گردان نمایشگاه "هنر، ضد داعش" در گفتگو با خبرنگار هنرآنلاین گفت: پروژه "هنر، ضد داعش " را در اردیبهشت سال 94 به گروه هنری "رای نیک" با هدف آگاهی بخشی و ایجاد فضایی آفرینش‌گر در برابر فضای رعب آور کشتار‌های گروهک تروریستی داعش پیشنهاد دادم و از همان زمان شروع به فعالیت کردیم.


مقابله هنری با داعش در گالری آرته رقم می‌خورد


وی ادامه داد: به همین منظور در ابتدا بیانیه‌ای تدوین شد که در آن به ماهیت پیچیده داعش اذعان داشتیم و محورهای ذیل را برای خلق آثار هنری در نظر گرفتیم که عبارتند از: کشتارهای کارگردانی شده، رسانه و داعش، زنان و داعش، زبان دشمنی داعش، انهدام و فروش آثار باستانی میان رودان. 

احتیاط افزود: این پروژه کاملا به صورت مستقل آغار به فعالیت نمود و از منظر هنری یک پروژه "مدولیشن آرت" است. هر رویداد، لایه‌ای از طرحی سیال است که در تداوم زمان، پروژه را تاریخ‌مند می‌کند. بنابراین "هنر، ضد داعش" می‌تواند به صورت جهانی، با کیوریتورهای مختلف و در لایه‌های بی‌شمار تداوم داشته باشد.

مقابله هنری با داعش در گالری آرته رقم می‌خورد


این هنرمند بیان کرد: این پروژه "باز فرجام" است و تنها استفاده از عنوان "هنر، ضد داعش" برای هنرمندان و نمایشگاه‌گردان‌ها الزامی است. گروه هنری "رای نیک" به منظور حفظ تاریخ رویدادها، تقویمی را پیشنهاد داده است که تمامی رخدادها با همکاری هنرمندان در آنجا ثبت می‌شوند.

وی ادامه داد: اولین رویداد با نمایشگاه‌گردانی من از 10 تا 19 مهر در گالری آرته برگزار خواهد شد. در این رویداد هوشیار انصاری‌فر نویسنده، شاعر و مترجم، مهدی نادری فیلمساز، کارگردان و تهیه‌کننده، علیرضا امیر حاجبی لندآرتیست، مترجم و هنرمند مفهومی، هومن داودی پرفورمر، کارگردان تئاتر و دیگر فعالان عرصه هنر اجرا نظیر نیلوفر دربندی، سینا کریمی، سمیرا نجفی، هادی مشهدی، بهار علیزاده و فاطیما طاهری حضور دارند.

احتیاط با بیان این که دومین رویداد از 20 تا 22 به نمایشگاه‌گردانی "شوکا حسینی " برگزار خواهد شد گفت: در این نمایشگاه که در گالری آرته برگزار می‌شود با محوریت "شعر- اجرا" شاعران و نویسندگانی نظیر بکتاش آبتین، حسین مکی‌زاده، فرشاد سنبل دل، شهریار خسروی، شاهین شیرزادی و محمد آزرم حضور خواهند داشت.

این نمایشگاه‌گردان اظهار کرد: از لایه‌های دیگر "هنر، ضد داعش" پروژه لند آرتی است که کیوریتوری آن را عاطفه خاص بر عهده دارد. در ضمن قرار است با همکاری یک مجله، ویژه‌نامه‌ای تحت عنوان "هنر، ضد داعش" منتشر شود و از طرفی با همکاری یک ناشر، بوک آرتی در این زمینه منتشر شود .

احتیاط گفت: "هنر، ضد داعش" با حمایت مهدی نادری ، کارگردان "بدرود بغداد" ، در مجامع بین‌المللی در حال طرح شدن است تا شاهد رویدادهای بزرگ جهانی در این زمینه باشیم. متاسفانه تاکنون هیچ اسپانسری این حرکت هنری را حمایت نکرده است و این در حالی است بقای حرفه‌ای چنین پروژه‌هایی در گرو حمایت‌های مالی سازمان‌های مستقل است.

انتهای پیام/

منبع: هنرآنلاین


انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز