تهران ۱۹.۹۱° كمينه ۱۹.۷۹°  بیشینه ۱۹.۹۹°
۰۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۹

بزرگنمایی ضدایرانی عربستانی‌ها

در شرایطی که از گل فوق‌العاده زیبای فهیمه زارعی در فینال رقابت‌های آسیایی بعنوان زیباترین گل تاریخ فوتسال نام برده می‎شود،رسانه‎های عربی پرونده‌سازی برای مخدوش کردن موفقیت‌ دختران فوتسالیست ایرانی را به جریان انداخته‎اند!
کد خبر: ۲۷۷۴
بزرگنمایی ضدایرانی عربستانی‌ها
اخبار معاصر: در شرایطی که سایت‌های انگلیسی و آمریکایی با بارگذاری گل فوق‌العاده زیبا فهیمه زارعی در فینال رقابت‌های آسیایی از این شاهکار به‌عنوان زیباترین گل تاریخ فوتسال نام می‌برند در همسایگی ما یک پرونده‌سازی اساسی برای مخدوش کردن موفقیت‌های کم‌سابقه دختران فوتسالیست ایرانی به جریان افتاده است!
جرقه را کانال عربی وب‌سایت خبری «العربیه» زد؛ آن هم با این متن:  «مجتبی شریفی، یکی از نزدیکان به فدراسیون و لیگ ایران در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، اعلام کرد: ٨ بازیکن تیم بانوان بدون انجام آزمایش‌های لازم برای تعیین جنسیت در میادین ظاهر شده‌اند.» منبع خبری مورد اشاره در ادامه به گزارش‌سال ٢٠٠٤ روزنامه تلگراف انگلیس مبنی بر دوجنسه بودن ٤ بازیکن تیم بانوان ایران اشاره کرد.
طبق آنچه «العربیه» نوشته شریفی بدون نام بردن از مظنونان جدید ادعا کرده این افراد در تمام دوران بازی، مرد بوده‌اند و برای حضور در رقابت‌های بانوان، خود را یک خانم جا زده‌اند! «العربیه» مسئولان و حتی دولت ایران را مقصر این اتفاق دانسته اما در ایران فعلا کسی به این اتهامات پاسخ نداده است. «العربیه» به محرومیت چندی قبل چند دوجنسیتی اشاره کرده و اولین مورد مشکوک را دروازه‌بان تیم‌ملی در‌سال ٢٠١٠ دانست!
بزرگنمایی ضدایرانی عربستانی‌ها

اصل ماجرا
انگار یک پرونده‌سازی از سوی عربستانی‌ها در جریان است. منبع ادعای جنجال‌برانگیز العربیه، گزارش ساعت  ٨:٢٠ روز دوم مهرماه باشگاه خبرنگاران آن هم در آستانه قهرمانی تیم بانوان ایران است؛ جایی که این خبرگزاری برای غنا بخشیدن به گزارشش از حرف‌های ٨‌سال پیش شریفی(او آن زمان رئیس کمیته انضباطی بود و حالا هیچ‌کس از این شخص خبری ندارد!) استفاده کرد و درواقع آنچه «العربیه» نوشته کپی‌برداری از گزارشی با چند جمله است که گوینده‌اش ٨‌سال پیش آن را به زبان آورد! حرف‌هایی که درباره اتفاقات ٨‌سال پیش در فوتبال بانوان زده و طی آن چند بازیکن تیم ایران با محرومیت‌های سنگینی مواجه شدند.

واکنش‌ها
بلافاصله پس از انتشار این اخبار، دست‌اندرکاران فوتسال بانوان واکنش نشان دادند. زهره هراتیان، عضو کمیته پزشکی فدراسیون ایران و کنفدراسیون فوتبال آسیا ضمن بی‌اساس خواندن اتهام شبکه ضد ایرانی «العربیه» به «شهروند» می‌گوید: «این ادعا احمقانه و مضحک است.
متاسفانه عربستانی‌ها بار دیگر دست‌شان از موفقیت کوتاه مانده و می‌خواهند حاشیه‌سازی کنند ولی چنین چیزی هرگز درست نیست چون ما تمام آزمایش‌های لازم را انجام داده‌ایم و نگران چیزی نیستیم.» هراتیان حرف از شکایت از العربیه زد: «ما امکان شکایت از عربستان را نداریم. می‌توانیم شکواییه‌ای علیه العربیه تنظیم کنیم که البته تشریفات دست‌وپا گیر زیادی دارد. از طرفی یکماه دیگر درباره موضوع تعیین جنسیت در کنفدراسیون آسیا جلسه‌ای برگزار می‌شود و در آن، موضوع شکایت را مطرح می‌کنم تا ماجرا به کمیته تعیین وضع کنفدراسیون آسیا راه یابدکه از این طریق امکان ایجاد محدودیتی برای فدراسیون فوتبال عربستان وجود دارد.» امیرحسین حسینی، مدیر روابط عمومی فدراسیون فوتبال به انتشار خبر در شبکه العربیه واکنش نشان داد:  «بلافاصله بعد از مشورت و مطرح کردن این موضوع با کمیته حقوقی فدراسیون فوتبال، از طریق مجاری قضائی پیگیری و از این رسانه ضد ایرانی شکایت  می‌کنیم.»
بزرگنمایی ضدایرانی عربستانی‌ها

جای نگرانی نیست
این موضوع تنها از سوی «العربیه» با اغراض خاص مورد اشاره قرار گرفته و بازتابی نداشته است. اگر هم عطف به ماسبق صورت بگیرد، محکوم نمی‌شویم چون همه دوجنسیتی‌های قبلی محروم شدند و به گفته هراتیان، آزمایش‌های تعیین جنسیت که قبل از هر تورنمنت مهم بانوان مرسوم است، بی‌هیچ مشکلی، بانوان ما را واقعا زن معرفی کرد!

انتهای پیام/
منبع: کاپ
انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز