تهران ۱۱.۹۹° كمينه ۱۱.۹۹°  بیشینه ۱۲.۷۹°
۱۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۳

بازگشایی محور هراز تا ساعاتی دیگر

کد خبر: ۲۸۰۵۵
 مدیر کل دفتر مدیریت بحران و تجهیز ماشین‌آلات و راهدارخانه‌های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای از بازگشایی محور هراز تا ساعاتی دیگر خبر داد. 

به گزارش پایگاه خبری اخبار معاصر به نقل از ایسنا، طی هفته گذشته محور هراز دوبار با مشکل ریزش کوه مواجه شد و در مسیرهای رفت و برگشت مسدود شد. دومین بار در دو روز گذشته این اتفاق افتاد و همچنان محور هراز مسدود است که به گفته مسئولان سازمان راهداری تا ساعاتی دیگر بازگشایی می‌شود.

فرهاد مهریاری -مدیر کل دفتر مدیریت بحران و تجهیز ماشین‌آلات و راهدارخانه‌های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای- در گفت‌وگو با ایسنا، در این باره اظهار کرد: زمانی که دمای هوا به صورت ناگهانی تغییر کرده و شاهد بارش‌های سنگین در فصل گرم هستیم ریزش در این منطقه اتفاق می‌افتد و آنقدر زیاد است که توده سنگ و گل روان در جاده حرکت کرده و امکان تردد را نمی‌دهد.

وی افزود: براین اساس باید صبر می‌کردیم تا بارش باران قطع شود و از همان زمان تاکنون عملیات برداشت این توده‌ها از محور هراز آغاز شد و هم اکنون به مراحل نهایی رسیده است.

مدیر کل دفتر مدیریت بحران و تجهیز ماشین‌آلات و راهدارخانه‌های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ادامه داد: در حال حاضر برداشت این توده‌ها تمام شده اما سطح راه در محدوده مورد نظر گل خشک شده‌ای باقی‌مانده که در حال پاکسازی مسیر هستیم و تا ساعاتی دیگر محور هراز مجددا بازگشایی و برای تردد مردم آماده خواهد شد.

مهریاری درباره این‌که محور هراز در کدام محدوده دچار این مشکل شده و چه راهکاری برای حل این مشکل وجود دارد، اعلام کرد: در حدود پنج تا شش کیلومتر از جاده هراز از محدوده امامزاده هاشم تا تونل شماره دو  در نقاطی با این مشکل مواجه هستیم و با وجود این‌که ترانشه‌ها و دیواره‌های سنگی در این مسیر ساخته‌ایم مجددا با این مشکل از بالادست مواجه شده‌ایم. البته راهکارهایی برای حل این مشکل مانند در نظر گرفتن و ساخت راه جایگزین (مختص این شش کیلومتر) وجود دارد که هزینه و زمان زیادی نیاز دارد اما در حال حاضر به دنبال پیشگیری و مدیریت این محور هستیم تا کمتر با این مشکلات مواجه شود.

وی ادامه داد: یکی دیگر از راهکارهایی که می‌توان این مشکل را حل کرد این است که سازه‌های عظیمی در بالادست بسازیم و آن را مهار کنیم که در این راستا باید با شرکت‌های پیمانکاری و مشاوره‌ای مذاکره کرده و چاره‌ای برای آن بیاندیشیم.

انتهای پیام
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری :
برچسب ها : جاده هراز
ارسال نظر

آخرین اخبار روز