تهران ۱۹.۹۱° كمينه ۱۹.۷۹°  بیشینه ۱۹.۹۹°
۱۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۶

ایلان ماسک «بزرگ‌ترین سفینه تاریخ» را ساخته است

این سفینه در ضمن قوی‌ترین راکتی است که بشریت تا کنون درست کرده است.
کد خبر: ۲۸۱۶۴
ایلان ماسک و شرکت «اسپیس‌اکس» امیدوارند که در نهایت با «استارشیپ» انسان‌هایی را به کره ماه و فراتر از آن بفرستند.

به گزارش پایگاه خبری اخبار معاصر به نقل از ایندیپندنت، شرکت «اسپیس‌اکس» یک بوستر جدید به سفینه «استارشیپ» خود اضافه کرده تا آن‌ را به بزرگترین سفینه تاریخ بدل کند. 

ایلان ماسک و شرکت «اسپیس‌اکس» امیدوارند که در نهایت با «استارشیپ» انسان‌هایی را به کره ماه و فراتر از آن بفرستند. این سفینه در محور طرح‌های این میلیاردر قرار دارد که می‌خواهد بشریت روزی بتواند در چندین سیاره زندگی کند.

این سفینه اما ابتدا باید چند سلسله آزمایش را از سر بگذراند و این شرکت در حال حاضر در تدارک بزرگ‌ترین آن‌ها است — پروازی در مدار زمین که طی آن استارشیپ به فضا می‌رود، مدار زمین را دور می‌زند و سپس به زمین باز می‌گردد.

برای این کار، «استارشیپ»‌ از قدرت بوسترِ «سوپر هوی» استفاده می‌کند که در هفته‌های اخیر به سرعت سرهم‌‌بندی شده و آقای ماسک آن‌را تبلیغ کرده است. 

سفینه «استارشیپ» حالا خود روی این بوستر سوار شده تا حاصل کار، بزرگ‌ترین راکت تاریخ باشد. 

این سفینه در ضمن قوی‌ترین راکتی است که بشریت تا کنون درست کرده است. در هر دو زمینه، این سفینه از «زحل پنجِ» ناسا الهام گرفته که از جمله دستاوردهایش این بود که برای اولین بار انسان را به کره ماه رساند.

آقای ماسک در توییتر نوشته بود که این شرکت می‌خواست روز پنجشنبه این دو قطعه را به همدیگر وصل کند، اما به علت باد شدید این کار ممکن نشد.

اما صبح جمعه به وقت محلی، این دو قطعه به هم وصل شدند تا وسیله نهایی بالاخره کامل شده باشد. 

جمعیتی کوچک با کمی فاصله نظاره‌گر پایگاه «اسپیس‌اکس» در ایالت تگزاس بود و دو قطعه که به هم وصل شد، ناظرین هورا کشیدند.

این دو قطعه احتمالا تا زمان پرواز در مدار وصل بر هم نمی‌مانند. «اسپیس‌اکس» احتمالا یک بار دیگر برای انجام آزمایش‌های مجزا آن دو را از هم جدا می‌کند.

هنوز معلوم نیست که این پرواز در مدار اصلا صورت بگیرد یا نه. تصور می‌رود که موانع اصلی سر راه آن نه فنی یا عملی که قانونی باشند. «اسپیس‌اکس» پیش از انجام این سفر نیاز به اجازه اداره هوانوردی فدرال خواهد داشت. 

ایلان ماسک در چند روز گذشته تصاویری از مکان لانچ این موشک در ایالت تگزاس (که شرکت آن‌را «استاربیس» یا «پایگاه ستاره‌ها» می‌نامد) منتشر کرده است. از جمله تصاویر سر هم کردن این راکت و موتورهای فشرده آن و تصویر انتقال آن به مکان لانچ.

نسخه‌ای از «استارشیپ» که در تحولات جدید مورد استفاده قرار می‌گیرد درون این شرکت «اس‌ان۲۰» نام دارد که همگام با شیوه شماره‌دهی «اسپیس‌اکس» است و یادآور پیشرفتی که در طول نسخه‌های مختلف این سفینه دیده‌ایم. آخرین امتحان با «اس‌ان‌۱۵» انجام شد و نسخه‌های بعدی کنار گذاشته شدند چرا که «اسپیس‌اکس» منتظر «اس‌ان۲۰» پیشرفته‌تر بود.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز