تهران ۱۵.۶۷° كمينه ۱۴.۷۹°  بیشینه ۱۵.۹۹°
۲۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۹

آلمان اخراج پناهجویان افغانستان را متوقف کرد

وزیر کشور آلمان دستور تعلیق موقت اخراج اجباری پناهجویان افغانستان به دلیل وخامت شدید وضعیت امنیتی در کشورشان را صادر کرده است.
کد خبر: ۲۸۴۵۰
دفتر سخنگوی وزارت کشور آلمان امروز از توقف موقت روند اخراج پناهجویان افغانستان از این کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری آناتولی، دفتر سخنگوی وزارت کشور آلمان امروز چهارشنبه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: «هورست زیهوفر» وزیر کشور آلمان دستور تعلیق موقت اخراج اجباری پناهجویان افغانستان به دلیل وخامت شدید وضعیت امنیتی در کشورشان را صادر کرده است.

وضعیت امنیتی در افغانستان رو به وخامت رفته است. طالبان اکنون کنترل مراکز ۹ ولایت درافغانستان را به دست گرفته است.

از سوی دیگر، همزمان با پیشروی نیروهای طالبان در بخش‌های مختلف افغانستان و سقوط پی در پی مراکز ولایات به دست این نیروها، شمار زیادی از شهروندان افغانستان با ترک خانه و کاشانه خود و به امید دریافت پناهندگی رهسپار قاره سبز اروپا شدند.

در همین ارتباط، ۶ کشور اتریش، دانمارک، بلژیک، هلند، یونان و آلمان در نامه‌ای مورخه پنجم آگوست ۲۰۲۱ خطاب به کمیسیون اروپا نوشتند: توقف اخراج [پناهجویان] یک پیام اشتباه را می‌رساند و احتمالاً شهروندان افغان بیشتری را به ترک خانه خود به سمت اتحادیه اروپا تشویق می‌کند. به همین دلیل از شما و تیم شما در کمیسیون درخواست می‌کنیم که روند گفتگوها با دولت افغانستان در مورد نحوه بازگرداندن [پناهجویان] به افغانستان در ماه‌های آینده را شدت بخشند.

انتظار می‌رود که این موضوع در نشستی با حضور وزرای امور داخلی اتحادیه اروپا در روز ۱۸ آگوست مطرح شود.


منبع: مهر
انتهای پیام
اشتراک گذاری :
برچسب ها : افغانستان آلمان
ارسال نظر

آخرین اخبار روز