تهران ۲۲.۷۹° كمينه ۲۲.۶۲°  بیشینه ۲۳.۷۹°
۲۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۱

۵۰ هزار شهروند نیویورک در ازای گرفتن ۱۰۰ دلار خود را واکسینه کردند

کد خبر: ۲۸۵۶۹
با کاهش شمار شهروندان آمریکایی برای دریافت واکسن کرونا، دولت به دنبال مشوق‌های جدیدی برای ترغیب مردم به این کار است. در شهر نیویورک ۵۰ هزار تن در ازای گرفتن ۱۰۰ دلار خود را واکسینه کردند. 

به گزارش پایگاه خبری اخبار معاصر به نقل از دویچه وله، حدود ۷۳ درصد ساکنان کلان‌شهر نیویورک با ۸،۵ میلیون جمعیت پیشاپیش واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند. با مشوق جدیدی که در پایان ماه گذشته میلادی از سوی دولت ارائه شد، یعنی پرداخت ۱۰۰ دلار بابت زدن واکسن کرونا، حدود ۵۰ هزار نفر دیگر نیز به مراکز واکسیناسیون مراجعه کردند. بیل د بلاسیو، شهردار نیویورک از این اقدام به عنوان یک موفقیت بزرگ یاد کرد.

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا از ایالت‌ها، شهرها و شهرداری‌های سراسر کشور خواسته است پاداش‌های مختلفی را برای ترغیب مردم به زدن واکسن کرونا ارائه دهند.

او از وزارت دارایی آمریکا نیز خواسته بود به دنبال ایجاد "انگیزه‌ای مضاعف" برای افزایش واکسیناسیون باشد. بایدن گفته است: "اگر مشوق‌های ما به شکست این ویروس کمک کنند، باید از آنها استفاده کنیم."

طرح بایدن برای تشویق افرادی که حاضر شوند واکسن کرونا بزنند، بخشی از بسته حمایتی ۳۵۰ میلیارد دلاری را شامل می‌شود که هنوز به طور کامل برنامه ریزی نشده است، اما بسیاری از ایالت‌ها و شهرداری‌ها در حال ارائه مشوق‌هایی در زمینه گسترش واکسیناسیون هستند.

دولت مشوق‌های متعددی برای افزایش نرخ واکسیناسیون ارائه داده است؛ از جمله دادن اوراق قرضه یا پاداش‌های مختلف برای کسانی که خود را واکسینه کنند.

تلاش برای تشویق مردم به زدن واکسن کرونا در کشورهای اروپایی و آمریکا در حالی است که کشورهای فقیر از این واکسن در ابعاد وسیع محرومند و در ایران بیش از ۱۰۰ هزار نفر به خاطر عدم تامین واکسن از سوی حکومت محکوم به مرگ شده‌اند. آمار واقعی تلفات کرونا در ایران به مراتب بیش از این است.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز