تهران ۱۸.۹۹° كمينه ۱۸.۹۹°  بیشینه ۲۲.۷۹°
۱۵ مهر ۱۳۹۴ - ۰۵:۵۱

آیا آبمیوه‌های قوطی‌ سالم هستند؟

با توجه به بازگشایی مدارس، نوشیدنی‌های مختلفی به عنوان تغذیه همراه دانش‌آموزان خریداری می‌شود. آبمیوه‌های قوطی یکی از رایج‌ترین نوشیدنی‌هایی است که در مدارس استفاده می‌شود. با این حال فکر می‌کنید این آبمیوه‌ها سالم هستند؟
کد خبر: ۳۱۵۹
آیا آبمیوه‌های قوطی‌ سالم هستند؟
اخبار معاصر: قوطی‌های کوچک آبمیوه بسیار راحت و بی‌دردسر هستند. علاوه بر این، طبق گفته وب‌سایت Choose My Plate که متعلق به وزارت کشاورزی ایالت متحده آمریکا است، آبمیوه‌های ۱۰۰ درصدی را می‌توان به جای میوه و به عنوان میان‌وعده پیشنهاد کرد. بسیاری از آب‌میوه‌ها حاوی ۱۰۰ درصد نیاز روزانه ویتامین سی هستند. ویتامین سی برای کودکان ضروری است.
با این حال، آکادمی پزشکی اطفال آمریکا پیشنهاد می‌‌کند کودکان طبق توصیه‌های زیر آبمیوه مصرف کنند:
  • سن ۱ تا ۶ سال: روزانه ۱۱۳ الی ۱۷۰ گرم
  • سن ۷ تا ۱۰ سال: روزانه ۲۲۶ الی ۳۴۰ گرم
برخی از والدین معتقدند آبمیوه می‌تواند جایگزین میوه شود؛ اما مشکل این نیست. طبق گفته آکادمی پزشکی اطفال آمریکا، آبمیوه نسبت به میوه کامل مواد مغذی بیشتری ندارد. این انجمن توصیه می‌کند به جای آبمیوه، میوه کامل مصرف شود که دارای فیبر و مواد مغذی دیگر است. اگر در مقابل خواسته فرزند خود تسلیم شوید و روزانه چند قوطی آبمیوه با طعم‌های مختلف به وی بدهید، باعث می‌شوید شکم فرزندتان با آب، شکر و کمی ویتامین سی پر شود.
همچنین تمام قوطی‌های آبمیوه، ۱۰۰ درصد آب سبزی یا میوه نیستند؛ یعنی شما به فرزند خود شکر افزودنی خالص می‌دهید.

نتیجه:
آبمیوه‌های قوطی مطمئناً بخشی از یک رژیم غذایی متعادل برای کودکان محسوب می‌شوند. با این حال، توجه داشته باشید که فرزندتان از آبمیوه‌های ۱۰۰ درصدی استفاده کند و بیشتر از میزان پیشنهادشده در روز نباشد.

انتهای پیام/
منبع: فوت و فن
انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز