تهران ۱۳.۸۵° كمينه ۱۰.۷۹°  بیشینه ۱۳.۹۹°
۰۵ آبان ۱۴۰۰ - ۰۳:۰۰

نقش روغن زیتون در سلامت بدن

همه مشتری‌های همیشگی روغن زیتون، با خواص آن نیز آشنا هستند. این مطلب، بیشتر برای افرادی است که لب به این روغن نمی‌زنند یا تازه شروع به استفاده از آن کرده‌اند.
کد خبر: ۳۳۵۰۶

نقش روغن زیتون در سلامت بدن

به گزارش معاصر، برای این‌که بدانید چرا باید روغن زیتون بیشتر استفاده کنید، این مطلب را بخوانید.

۱. ضددرد طبیعی

محققان آمریکایی ثابت کرده‌اند که روغن زیتون صددرصد طبیعی دارای خواص ضد التهابی مشابه ایبوپروفن است. برای همین اگر سردرد شدید و طولانی‌مدت، شما را رها نمی‌کند، روغن زیتون بخورید. این خاصیت روغن زیتون، مدیون ترکیبات ضد التهابی آن است.

برای تسکین دردهای مزمن، روزانه به‌طور مرتب، روغن زیتون استفاده کنید. استفاده از این روغن برای تسکین سردرد و دردهای عضلانی، مفید است.

۲. مفید برای مغز

روغن زیتون، قدرت درک ذهنی افراد را بالا می‌برد. بر اساس نتیجه یک پژوهش ایتالیایی، این خاصیت روغن زیتون به‌دلیل وجود ۸۰ درصد اسیدهای چرب اشباع‌نشده‌ موجود در آن است.

اگر می‌خواهید آلزایمر و مشکلات مغزی دیگر را از خود دور کنید، روغن زیتون به غذاهای روزانه‌ اضافه کنید و بازی‌های فکری انجام دهید. 

۳. پیشگیری از ابتلا به پوکی استخوان

پولیفنول‌های موجود در روغن زیتون، مانند هورمون‌های واقعی عمل می‌کنند، برای همین باعث تقویت استخوان‌ها می‌شوند؛ در جریان هضم غذا پولیفنول‌های روغن زیتون، کلسیم و ویتامین D را جذب می‌کنند و سپس آن‌ها را به استخوان‌های ما می‌رسانند. توصیه می‌شود، زنان بالای ۴۵ سال که بیشتر در معرض پوکی و شکستگی استخوان قرار دارند، حتماً از این روغن استفاده کنند.

روی برنج و غذاهای دیگر و سالادها، روغن زیتون بریزید و تا جایی که می‌توانید از خواص آن بهره‌مند شوید.

۴. دفع راحت

اگر مشکل هضم غذا و یبوست دارید، به سراغ روغن زیتون بروید. همچنین، روغن زیتون از تشکیل سنگ کلیه و مثانه جلوگیری می‌کند. بر خلاف روغن پارافین که گاه برای مقابله با یبوست تجویز می‌شود، این روغن، جذب ویتامین‌هایی مانند ویتامین A، E، K، D حلال در چربی را کاهش نمی‌دهد.

اگر دچار یبوست شده‌اید، ناشتا یک قاشق غذاخوری روغن زیتون بخورید.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز