تهران ۲۲.۷۹° كمينه ۲۱.۷۹°  بیشینه ۲۲.۹۹°
۱۷ آبان ۱۴۰۰ - ۰۷:۴۱

سیگنال‌های امروز برای بازار سهام چیست؟ |بورس امروز منفی خواهد بود؟

بورس در دومین روز از هفته سوم آبان ماه در حالی به کار خود پایان داد که شاخص کل بازار سهام با بیش از ۹ هزار و ۶۰۰ واحد افت (۰٫۶۷ درصد) در محدوده یک میلیون و ۴۳۰ هزار واحد قرار گرفت.
کد خبر: ۳۴۲۹۸
سیگنال‌های مهم برای بازار سهام چیست؟ |بورس امروز منفی خواهد بود؟


بورس در دومین روز از هفته سوم آبان ماه در حالی به کار خود پایان داد که شاخص کل بازار سهام با بیش از ۹ هزار و ۶۰۰ واحد افت (۰٫۶۷ درصد) در محدوده یک میلیون و ۴۳۰ هزار واحد قرار گرفت. این در حالی بود که بورس طی چهار روز پیش از آن سبز بود.

 کارشناسان عوامل متعددی را در افت بازار سرمایه بعد از سبزترین روزها طی یک ماه گذشته موثر می‌دانستند، اما سوال این است که آیا بازار امروز هم منفی خواهد بود؟ چه اخباری بر روند بازار بورس در ۱۶ آبان ماه موثر خواهد بود؟

واردات نفت خام چین در ماه اکتبر به پایین‌ترین رقم از سپتامبر ۲۰۱۸ رسید. پالایشگاه‌های بزرگ دولتی چین به‌خاطر افزایش قیمت‌ها خرید خود را پایین آورده اند و سهمیه واردات پالایشگاه‌های مستقل این کشور هم محدود شده‌است.

بر اساس جدیدترین گزارش اوپک، تولید نفت ایران در ماه شهریور افرایش یافته است. قیمت نفت سنگین کشور با ۴ دلار افزایش به ۷۴٫۰۸ دلار در هر بشکه رسیده است.


وزیر امور اقتصادی و دارایی در جلسه کمیسیون اقتصادی مجلس از تشکیل کارگروه مشترک وزارت اقتصاد با کمیسیون اقتصادی مجلس خبر داد. هدف آماده‌سازی طرح اصلاح قانون اوراق بهادار در یک ماه آینده جهت ارائه به مجلس است.

«جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی کاخ سفید در مصاحبه با سی‌ان‌ان مدعی شد: ایالات متحده آماده بازگشت به مذاکرات بر سر برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) است. اما تهران هنوز اراده‌ای برای انجام این کار از خود نشان نداده است.

رئیس کل امور تحقیقات شرکت ملی پتروشیمی، از صدور مجوز ۲۰ طرح پیشران صنعت پتروشیمی خبر داد. وی گفت: این طرح‌ها ضمن ارزآوری از طریق صادرات، حدود ۷۰ درصد از واردات محصولات پتروشیمی را کاهش می‌دهد.

روح‌اله عباس‌پور عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، گفت: هر فرد حقیقی و حقوقی می‌تواند به ازای صادرات خودرو، قطعات خودرو یا سایر کالاها و خدمات مرتبط با انواع صنایع نیرومحرکه یا از طریق ارز اشخاص با منشا خارجی مورد تایید بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، نسبت به وارادات خودرو برای تنظیم بازار اقدام کند.



منبع : تجارت نیوز
انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز