تهران ۱۶.۷۳° كمينه ۱۴.۷۹°  بیشینه ۱۶.۹۹°
۲۰ مهر ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۲

خوداتکایی و خودباوری؛ پیام موشک عماد

رئیس کمیته دفاعی مجلس شورای اسلامی گفت: خطاهای دشمنان در کمترین زمان و به شکل پشیمان کننده پاسخ داده می شود.
کد خبر: ۳۶۷۰
اخبار معاصر: اسماعیل کوثری در ارتباط تلفنی با برنامه گفتگوی ویژه خبری یکشنبه شب شبکه دو سیما در پاسخ به ادعای آمریکایی ها مبنی بر سقوط برخی موشک های روسیه در ایران گفت: چون اقدام روسیه بسیار مؤثر بود آمریکایی ها سعی می کنند این اقدام مثبت روسها را خنثی کنند و آن را کم اثر جلوه دهند در حالی که جنایات خود و حمایت از تروریزم را نادیده می گیرند.

وی افزود: آنها جنگ نیابتی را دنبال می کنند و شکستی که آنها و ناتو در منطقه خوردند توسط دلارهای عربستان و آموزش گروه های تکفیری توسط ترکیه و اردن در حال پیگیری است.

کوثری درباره موشک «عماد» ایران هم‌ گفت: این موشک در آزمایش های گذشته جواب داده و عملیاتی و درشمار انبوه تولید شده و نقطه زن است و این موجب شد دوستان ما در منطقه و فراتر از آن خوشحال و دشمنان، ناراحت و خشمگین شوند.

وی افزود: این پیشرفت ها در زمانی انجام شده است که در تحریم کامل هستیم زیرا  برجام هنوز به مرحله اجرایی نرسیده است.

رئیس کمیته دفاعی مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این پرسش که پیام آزمایش موفقیت آمیز موشک " عماد" چیست؟ گفت: یک پیام آن به دوستان ماست که حتی در زمان تحریم می توانیم به خود و نیروهای توانمند خود اتکا کنیم و به این فنآوری ها با قیمت بسیار پایین تر از مشابه خارجی دست یابیم.

کوثری افزود: این موضوع به کشورهای مستقل درس می دهد که نگران نباشند زیرا به توانمندی های داخلی خود می توانند اتکاء کنند.

وی اضافه کرد: پیام آن به دشمنان ما این است که آنها خیال نکنند ایران همان ایران 40 سال پیش است که خودشان آن را اراده می کردند بلکه ایران، مستقل است و خطاهای آنان در کمترین زمان و به شکل پشیمان کننده پاسخ داده می شود.

باید برای تحوالات منطقه چاره اندیشی شود

سفیر سابق ایران در عراق گفت: شرایط و تحولات منطقه ،فوق العاده، پیچیده و ملتهب و در برخی مناطق بحرانی است که باید برای آن  به شکل جمعی چاره اندیشی شود.

حسن کاظمی قمی با حضور در برنامه گفتگوی ویژه خبری یکشنبه شب شبکه دو سیما با اشاره به حمله داعش به عراق افزود: یکی از اهداف این گروه تکفیری سقوط نظام سیاسی بغداد بود و در سه ماه اول حمله خود هر جنایتی را مرتکب شد اما جامعه جهانی از جمله آمریکا در این باره سکوت کرد.

وی ادامه داد: پس از آنکه داعش نتوانست به اهداف برنامه ریزی شده برسد آمریکا به بهانه مبارزه با این گروه تکفیری ائتلافی را تشکیل داد اما نه تنها اقدامات داعش محدود نشد بلکه به دیگر کشورهای همسایه هم گسترش پیدا کرد.

کاظمی تاکید کرد: ائتلافی که به بهانه مبارزه با داعش شکل گرفت کاذب بود و تروریسم در منطقه گسترش یافت.

وی گفت: پس از مرگ ملک عبدالله رفتار سعودی ها در منطقه از رقابت راهبردی به سمت خصومت راهبردی تغییر کرد و به شکل مستقیم در امور داخلی نظام های سیاسی منطقه دخالت و قیمت نفت را هم نصف کردند تا مستقیم به ایران و روسیه ضربه زنند.

سفیر سابق ایران در عراق در پاسخ به این پرسش که ائتلاف میان روسیه، عراق ، ایران و سوریه چقدر جدی است؟ گفت: نگرانی کشورهای منطقه از تروریزم، نقطه اشتراک برای ایجاد همپیانی است.

کاظمی افزود: ظرفیت های ایران، عراق، سوریه و توانمندی های روسیه می تواند در نابودی تروریزم مؤثر باشد.

وی درباره توانمندی های روسیه گفت: پیش از ورود روسیه به درگیری نظامی نقش آنها در وتو کردن قطعنامه های تحمیلی علیه سوریه مهم بود و در انجام تعهدات خود به دولت سوریه کمک کردند.

کاظمی افزود: روسها امروز می بینند تروریزم، خطرات امنیتی برای آنان دارند و می دانند آمریکایی ها به هیچ وجه قابل اعتماد نیستند.

سفیر سابق ایران در عراق گفت: با همه تهدیدات و تطمیع های آمریکایی ها و جریان ارتجاع برای فروپاشی ارتش سوریه، این ارتش نه تنها فرو نریخت بلکه مستحکم و آزموده تر شد و سوریه با الگوگیری از بسیج جمهوری اسلامی ایران بسیج مردمی را شکل داد.

کاظمی افزود: اکنون حمایت روسیه از دولت سوریه در برابر تروریزم است اما بار اصلی مبارزه علیه تروریزم بر دوش دولت و‌ ارتش و مردم سوریه است.

وی گفت: احترام متقابل و مداخله نکردن، حمایت از مردم بی دفاع در قبال متجاوزان و برخورد با اشغالگری از جمله سیاست اصولی ایران در ارتباط با کشورهای همسایه و در منطقه است.

کاظمی افزود: جمهوری اسلامی ایران از مردم سوریه ، عراق و یمن ، از دولت قانونی افغانستان و جبهه مقاومت اسلامی در لبنان حمایت می کند زیرا طراحی مثلث شوم اگر مهار نشود تضمینی نیست که فردا تروریزم به ایران سرایت نکند.

وی با تاکید بر اینکه تروریزم صلح و امنیت جهانی را به خطر می اندازد و مرزی ندارد اضافه کرد: ایران در چارچوب منافع ملی خود عمل می کند.

کاظمی گفت: جبهه استکبار به رهبری آمریکا و حکام مرتجع منطقه و صهیونیزم در پی شکست های پی در پی دنبال انتقام گیری هستند بنابراین  پیش بینی می شود همچنان با فضای نا امنی در منطقه مواجه می شویم.

سفیر سابق ایران در عراق افزود: آمریکایی ها ضعیف شدند و توان قشون کشی نظامی را ندارند و به همین علت از جنگ های نیابتی استفاده می کنند.

وی تاکید کرد: ائتلاف های منطقه ای در مقابل تروریزم خارجی بسیار مؤثر است و این به نفع جبهه مقاومت تمام خواهد شد.

انتهای پیام/

منبع: صدا و سیما
انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز