تهران ۱۶.۹۹° كمينه ۱۶.۷۹°  بیشینه ۱۶.۹۹°
۰۷ دی ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۶

ماجرای محدودیت‌ پرواز شبانه هواپیما بر فراز تهران چیست؟

رئیس شورای شهر تهران با استماع گزارش ناصر امانی در خصوص آلودگی صوتی هواپیماها در منطقه ۹ گفت: باید یکسری مقررات ایجاد شود و از پرواز در شب هنگام جلوگیری شود.
کد خبر: ۳۷۰۲۷

ماجرای محدودیت‌ پرواز شبانه هواپیما بر فراز تهران چیست؟

 ناصر امانی عضو شورای اسلامی شهر تهران در سی و پنجمین جلسه علنی این شورا گزارش خود را در خصوص مشکلات محله امامزاده عبدالله در منطقه ۹ شهرداری تهران ارائه و در پاسخ به آن مهدی چمران رئیس شورا در پیشنهادی گفت: در این چهارسال بزرگراه یادگار امام به فراموشی سپرده شد، این درحالیست که این بزرگراه اگر دارای زیرگذر باشد و به جاده‌های قم و ساوه و میدان ۹ دی وصل شود، می‌تواند یکی از بهترین مسیر‌های رفت و آمد باشد.

او در خصوص آلودگی صوتی هواپیما‌ها اضافه کرد: باید یک سری مقررات ایجاد شود و از پرواز‌های شبانه جلوگیری شود. باید به این نکته توجه شود که شود فرودگاه را نمی‌توان جابه‌جا کرد، هرچند در زمانی که فرودگاه ساخته شد، این منطقه مسکونی نبود و بعد‌ها بافت مسکونی به سمت فرودگاه گسترش پیدا کرد.

رئیس شورای شهر تهران همچنین متذکر شد: بسیاری از پیمانکاران حوزه رفت و روب باید تعویض شوند چراکه روش کار ایشان خوب نیست و تمیزی شهر محسوس نیست و دیده نمی‌شود.

شهردار منطقه ۹ هم در ادامه با تشکر از حضور سرزده امانی گفت: معضلات ما در منطقه ۹ زیاد است، اما چون در فصل بودجه هستیم باید بگویم که می‌بایست برای مناطق کم برخوردار بودجه مستمر خوبی در نظر گرفته شود. این محله ۱۶۶ هکتار است و ۴۴ درصد مردم آن در بافت فرسوده زندگی می‌کنند و ۵۲ درصد از مساحت مسکونی این منطقه زیر ۷۵ متر است.

محمدجواد خسروی افزود: یکی دیگر از مشکلات ما در خصوص بسته‌های تشویقی در بافت فرسوده است. از زمانی که در سال ۹۷ بسته‌های تشویقی بافت فرسوده حذف شد، حتی یک پروانه سه طبقه در این منطقه نداشتیم؛ بنابراین هم نیاز به افزایش بودجه است و هم به بسته‌های بافت فرسوده نیاز داریم، چراکه محرک نوسازی بافت فرسوده به حساب می‌آید.

در ادامه یک عضو دیگر شورای شهر تهران گفت: با توجه به بازدیدی که از منطقه ۹ داشتیم، یک سری مصوبات در شورا مطرح شد. حال با توجه به مشکلات موجود در محدوده آستان امامزاده عبدالله، چه اقداماتی درخصوص موضوع تامین خدمات مانند شیر آبخوری، سرویس‌های بهداشتی، رفع فضا‌های بی‌دفاع شهری، ساماندهی متکدیان، معتادین و... صورت گرفته است؟

زهرا شمس احسان ادامه داد: همچنین توضیح دهید که چه اقداماتی درخصوص تزریق فعالیت محرک در خیابان اجتماعی، جهت تقویت سرزندگی و پیش بینی بازارچه‌های موقت با هدف توانمندسازی اقشار اسیب پذیر صورت گرفته است؟

این عضو شورای شهر تهران گفت: با توجه به تعطیلی دو مجموعه از مرکز مهارت آموزی کوثر و اینکه طی سال‌های اخیر مقرر شده است که توسعه، راه‌اندازی و احیای فضا در سطح منطقه در دستور کار قرار بگیرد، لطفا توضیح دهید که چه اقداماتی در این زمینه صورت گرفته است؟

او در پایان گفت: در خصوص به‌سازی فضای بی‌دفاع شهری انتهای یادگار جنوب و تغییر گونه‌های فضای سبز و پیگیری معاونت حمل و نقل و ترافیک منطقه جهت بازگشایی لپ مورد بازدید هم اگر اقدامی صورت گرفته توضیح دهید.

در ادامه این جلسه مهدی پیرهادی دیگر عضو شورای شهر تهران ضمن تشکر از خسروی بابت جلب رضایتمندی مردم منطقه با ارائه پیشنهادی گفت: در حوزه بافت فرسوده طرحی تهیه شده و به زودی به شورا ارائه خواهد شد که تحولی در حوزه ساخت و ساز در جنوب خیابان انقلاب رقم زده تا از این طریق مشکلات مردم قبل از وقوع هر بحرانی رفع شود.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز