تهران ۲۰.۶۷° كمينه ۱۷.۷۹°  بیشینه ۲۰.۹۹°
۰۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۵

کرونا جدید را بشناسید

امیکرون سویه‌ای است که علائم شایع آن علائم تنفسی و مشابه سرماخوردگی است؛ گلودرد، سرفه، آبریزش بینی، اشک‌ریزش، عطسه و تب از جمله این علائم است.
کد خبر: ۳۹۵۷۳

علائم جدید سویه جدید کرونا

با شیوع سویه جدید کرونا در کشور متاسفانه کودکان درگیر این ویروس شدند و تست PCR تعداد بیشتری از کودکان برای ابتلا به امیکرون نسبت به جهش‌های قبلی مثبت اعلام شده است. بنا به گفته مسئولان ارشد کشوری، کودکان کرونایی در سویه امیکرون و پیک ششم، ۲۰ درصد کل مبتلایان را شامل می‌شوند که نسبت به سویه دلتا و پیک پنجم با کمتر از دو درصد، افزایش قابل توجهی را نشان می‌دهد.

بسیاری از کودکان مبتلا به امیکرون در شرایط دارای علائم تنفسی این ویروس مثل خروسک هستند که برای معالجه به پزشک مراجعه می‌کنند.

طیف علائم امیکرون در کودکان می‌تواند از بی‌علامتی تا علائم تنفسی و گوارشی و... باشد؛ امیکرون سویه‌ای است که علائم شایع آن علائم تنفسی و مشابه سرماخوردگی است؛ گلودرد، سرفه، آبریزش بینی، اشک‌ریزش، عطسه و تب از جمله این علائم است.

دکتر سعید سادات منصوری گفت: سویه جدید ویروس کرونا که تحت عنوان «امیکرون» شناخته می شود، در تمام دنیا تمایل بیشتری به کودکان داشته است.

سادات منصوری، در پاسخ به این سوال که «عمده علائم در کودکان مبتلا به امیکرون چیست؟»، تصریح کرد: علائم بیماری در کودکان با بزرگسالان تفاوت زیادی ندارد، اما کودکان به خاطر کوچک‌تر بودن سیستم تنفسی نسبت به بزرگسالان، بیشتر و سریع تر التهاب و انسداد پیدا می کنند و لذا شاهد شدت علائم هستیم.

وی با بیان اینکه گرفتگی صدا در بزرگسالان به صورت خروسک و تنگی نفس در کودکان بروز می‌کند، ادامه داد: کودکان مبتلا به امیکرون عمدتا یک تب یک تا دو روزه را تجربه می‌کنند و دستگاه تنفسی فوقانی آنان درگیر می‌شود و خوشبختانه درگیری دستگاه تنفسی تحتانی ندارند؛ البته بستری‌ها بیشتر به خاطر درگیری دستگاه تنفسی تحتانی است.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز