تهران ۲۳.۸۵° كمينه ۲۳.۷۳°  بیشینه ۲۳.۹۹°

۲۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۰
بی‌بی‌سی عنوان کرد:

فرا رسیدن بهار ارتش اسد با کمک‌های ایران، مبارزان شیعه و روسیه

بی‌بی‌سی در گزارشی ضمن تائید موفقیت‌های جدید ارتش سوریه با کمک مبارزان شیعه و برخی عوامل دیگر به شکست نیروهای ائتلاف آمریکا در عرصه نبردهای سوریه اشاره کرد.
کد خبر: ۳۹۶۰
اخبار معاصر: شبکه خبری «بی‌بی سی» در مطلبی که در وبگاهش منتشر شده است نوشت: به دنبال حمله موشکی و زمینی روسیه در سوریه و نیز حمایت‌های مستقیم ایران و مبارزان شیعه حال ارتش نه چندان قدرتمند سوریه آشکارا بهار جدیدی را آغاز نموده است.

بر اساس این گزارش، در چند روز گذشته نیروهای «بشار اسد» و متحدانش تهاجمی را برای باز پس‌گیری اراضی از دست داده  و در وهله نخست علیه معارضین  آغاز کردند. مناطق اصلی از دیدگاه حکومت اسد و متحدانش سحل الغاب، دشت بزرگی بین حماء و حلب و نیز کوهستان‌های شمال استان لاذقیه می‌باشد.

بر اساس این گزارش، همزمان با اعلام خطر از جانب بشار اسد که بی‌شک با نیم نگاه او به نیروهای ایران و روسیه بود، تهران و مسکو تصمیم به انجام اقدام‌های لازم برای ممانعت از سقوط و حفظ متحد راهبردی خود گرفتند.

همچنین با توجه به این‌که حکومت اسد اولین خطرها را از ناحیه معارضین که از سوی عربستان سعودی، قطر و ترکیه حمایت می‌شدند و نه نیروهای داعش احساس کرد، تعجبی ندارد که بیشترین حجم حملات هوایی نیروی هوایی روسیه نیز علیه مواضع معارضین باشد.

بی بی سی در خاتمه این گزارش و در تحلیلی نوشت: درحالی که آمریکا و نیروهای ائتلاف تحت رهبری این کشور حمایت هوایی در عراق و روسیه را عاملی کلیدی برای حفظ تعادل در معادلات موجود می‌دانند اما مادامی‌که در عرصه نبرد همکاری منسجمی بین نیروهای زمینی مشاهده نگرد ، آن‌ها نمی‌توانند پیشرفت محسوسی کسب کنند.

انتهای پیام/ انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز