تهران ۱۷.۷۹° كمينه ۱۶.۷۹°  بیشینه ۱۷.۹۹°

۲۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۱

پنج انفجار همزمان در بغداد با 21 کشته و صدها زخمي

همزمان با پيشروي نيروهاي عراقي در شهر رمادي و تلاش آنها براي محاصره کامل اين شهر و درگيري‌هاي سخت در الانبار، پنج انفجار همزمان بغداد را لرزاند که موجب کشته شدن 21 تن و زخمي شدن حدود 100 تن ديگر شد.
کد خبر: ۳۹۸
اخبار معاصر: منابع پليس عراق اعلام کردند، شديدترين انفجارها در منطقه الحبيبيه در شرق بغداد رخ داد به طوريکه انفجار خودروي بمب گذاري شده در داخل يک نمايشگاه ماشين منجر به کشته شدن 12 تن و زخمي شدن 71 تن و نيز وحشت زياد مردم شد.

الجزیره گزارش داد: در منطقه الاسکان در غرب بغداد نيز انفجار بمبي که يک محله مسکوني را هدف قرار داده بود دو کشته و هشت زخمي برجاي گذاشت.

در انفجار بمبي ديگر در نزديکي بازار ميوه و تره‌بار در محله المدائن در جنوب بغداد سه تن کشته و 11 تن زخمي شدند.

اما در منطقه جسر ديالي در جنوب بغداد بر اثر انفجار بمبي که در مسير کار گذاشته شده بود دو تن کشته و هفت تن ديگر زخمي شدند.

همچنين بر اثر انفجار بمبي در نزديکي تعميرگاه‌هاي ماشين در منطقه التاجي در شمال بغداد دو تن کشته و پنج تن ديگر زخمي شدند.

همچنين به نقل از شبکه خبري اسکاي نيوز عربي، نيروهاي عراقي که در مرحله دوم آزادسازي استان الانبار، بزرگترين استان اين کشور منطقه «المضيق» در شرق رمادي را پس از درگيري‌هاي شديد با داعش آزاد کردند همچنان به پيشروي خود در مرکز الانبار ادامه داده و تلاش مي‌کنند تا اين شهر را به طور کامل محاصره کنند.

حملات غافلگيرانه نيروهاي عراقي تروريست‌هاي داعش را مجبور کرده تا به سمت شهر رمادي عقب‌نشيني کنند. برنامه نيروهاي عراقي در حال حاضر محاصره شهر رمادي از تمامي محورهاست تا مسيرهاي امدادرساني به داعش در اين شهر را قطع کنند.

به گفته منابع امنيتي، در حملات جنگنده‌هاي «ائتلاف ضدداعش» نيز ده‌ها تن از تروريست‌ها از جمله يکي از رهبران برجسته اين گروه در غرب الانبار از پاي درآمدند.

همچنين گروهي که مسوول اطلاع‌رساني درخصوص جنگ عليه داعش است، اعلام کرد که طي عمليات نيروهاي عراقي و داوطلبان مردمي در استان‌هاي الانبار، صلاح‌الدين و مناطق ديگر در کشور بيش از 125 داعشي کشته شده‌اند.

به گفته منابع، طي انفجاري در پادگان نظامي در منطقه «الروفه» واقع در شمال شرق فلوجه نيز چند نظامي کشته شده‌اند.

در حال حاضر درگيري‌ها در منطقه «حصيبه»، «البوذياب» و «الخالديه» در شمال و شرق رمادي در جريان است و جنگنده‌هاي ائتلاف نيز در عمليات آزادسازي رمادي شرکت مي‌کنند.

همزمان با پيشروي نيروهاي عراقي داعش براي جبران شکست خود دست به انفجارهاي متعدد عليه اين نيروها در مناطق مختلف مي‌زند و به پايگاه‌هاي ارتش و نيروهاي مردمي در شهر بيجي واقع در استان صلاح‌الدين حمله کرده است.

به گفته منابع، داعش کنترل مناطقي در اين شهر را در دست گرفته است.

پيشمرگ‌هاي اقليم کردستان عراق نيز چند عامل انتحاري را که قصد انجام حملات عليه پايگاه‌هاي پيشمرگ را داشتند در شهر موصل از پاي درآوردند.

از سوي ديگر، منابع عراقي اعلام کردند که داعش 15 زن را به دليل عدم مشارکت در جهاد نکاح در پادگان الغزلاني در غرب موصل اعدام کرده است. انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز