تهران ۱۲.۹۹° كمينه ۱۲.۷۹°  بیشینه ۱۲.۹۹°
۲۳ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۸
حسین راغفر در گفت‌و‌گو با معاصر:

مبارزه علیه فساد با مسوولان بله قربان‌گو امکان ندارد/دلارهای آزاد شده در اختیار نهاد‌های خاص قرار می‌گیرد

این استاد دانشگاه معتقد است با وجود مقام‌های بله‌ قربان‌گو نمی‌توان انتظار داشت به شعار مبارزه با فساد نزدیک بشویم.
کد خبر: ۴۱۰۶۰

مبارزه علیه فساد با مسوولان بله قربان‌گو امکان ندارد/دلارهای آزاد شده در اختیار نهاد‌های خاص قرار می‌گیرداین استاد دانشگاه معتقد است باید ازم سیاسی دربین دولتمردان وجود داشته باشد تا با تغیرات و تصمیمات درست کشور به یک ثبات اقتصادی برسد. 

حسین راغفر،استاد دانشگاه الزهرا(س) و اقتصاددان در پاسخ به این سوال که تیم اقتصادی دولت سیزدهم در از بین بردن فساد اقتصادی در کشور موثر بوده‌اند، به خبرنگار معاصر می‌گوید: «اعضای تیم اقتصادی دولت موثر هستند اما باید عزم سیاسی را عملی کنند اما متاسفانه آن عزم سیاسی در دولت شکل نگرفت است. همه می‌دانند کانون‌های فساد اقتصادی در کشور کجا قرار دارد بسیاری از نهادهای که در درون حاکمیت و قدرت هستند مسوول اصلی این نابسامانی‌ها هستند و حاکمیت از این موضوع آگاه است. بنابراین یک عده را مقصر جلوه دادن منحرف کردن افکار عمومی است و این مشکل فقط به دولت مربوط نمی‌شود محدود به چند نفر در کابینه نیست اعضا در دولت زمانی می‌توانند موثر باشند که بله قربان گو نباشند و این اعضا باید خو د اندیشه‌ی برای خروج از این مشکلات اقتصادی داشته باشند.»

 او در همین خصوص ادامه می‌دهد: «متاسفانه در زمینه مبارزه با فساد اقتصادی تجربه کافی در بین بسیاری مسوولان دولت وجود ندارد و این مسئله با تغییر وزرا اتفاق مثبتی ایجاد نمی‌کند زیرا با تغییر وزیر اقتصاد مطمئنا افراد کار آموزده‌ی وارد کابینه نمی‌شود فردی مانند وزیر گذشته وارد دولت می‌شود با این تغییرات اصلاحاتی در خصوص مشکلات اقتصادی صورت نخواهد گرفت. ورود دولت سیزدهم هم تاثیری در مشکلات اقتصادی کشور نداشت و تغییر مسیری دیده نشد.»

 راغفر در این خصوص که آزاد شدن پول‌های بلوکه شده تاثیری در اوضاع اقتصادی مرد خواهد داشت گفت: می‌توانند تاثیر بگذارد به شرط اینکه این منابع درست استفاده شود از اینجای که این نهادهای قدرت به این منابع دسترس خواهند داشت من خوش بین نیستم در توسعه و اشتغال کشور به کار برود  مطمئنا این منابع در اختیار برخی نهادهای خاص قرار خواهد گرفت.»

این اقتصاددان در خصوص این که برخی بانک‌ها اسامی بعضی شرکت‌های بدهکار به بانک را اعلام کرده‌اند ، آیا مبارزه با فساد محسوب می‌شود اضافه می‌کند: «این گونه رفتارها نشان می‌دهد ازم سیاسی برای مبارزه با فساد وجود ندارد . اعلام این اسامی لزومی نداشت  بانک‌ها می‌توانند این اسامی را در اختیار قوه قضاییه قرار دهند و با آنها برخورد خواهد شود. در چنین شرایطی مردم اعتمادشان را به این شعارهای مبارزه علیه فساد از دست داده‌اند.»

 

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز