تهران ۱۷.۷۹° كمينه ۱۷.۶۲°  بیشینه ۱۷.۹۹°
۳۱ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۹
معاصر از آخرین خبرهای روسیه گزارش می‌دهد:

دولت روسیه تعداد کشته‌ها را اعلام کرد/وضعیت بحران روانی در بین شهروندان/اطلاعات سربازان جنگ محدود می‌شود

در سال‌های اخیر داده‌های مربوط به سربازانی که در «عملیات ویژه» جان خود را از دست داده‌اند به راز دولتی تبدیل شده است.
کد خبر: ۴۱۳۴۰

دولت روسیه تعداد گشته‌ها را اعلام کرد/وضعیت بحران روانی در بین شهروندان/اطلاعات سربازان جنگ محدود می‌شود

به گزارش خبرنگار معاصر، در تازه‌ترین مروری بر مطبوعات و خبرهای روسیه مطالبی را در خصوص وضعیت روانی شهروندان، تعداد تلفات جنگ روسیه، محدود کردن اطلاعات سربازان روس و .... ترجمه کرده‌ایم.

ترس از جنگ روس‌ها را به بیمارستان کشاند

پس از آغاز جنگ روسیه با اوکراین روانشناسان روسی مجبور شدند خود را برای ارائه مشاوره در مورد بحران سازماندهی کنند. حتی سرویس جامعه شناسی دولتی «وتسوم» افزایش مراجعه کنندگان را ثبت کرده است.

آمار مربوط به سوم فوریه می‌گوید ۴۱ درصد از پاسخ دهندگان احساسات اضطراب را تجربه کردند و در این آمارها در ۲۷ فوریه به بالای ۵۶ درصد رسیده است.

نادژدا یکی از شهروندان روسیه می‌گوید: «تحمل اتفاقاتی که در حال رخ است و صبوری در این وضعیت بسیار دشوار است، من بین عصبانیت و ناتوانی گیر کرده‌ام. پس از شروع جنگ، مجبور شدم از مسکو به زادگاه زندگیم برگردم، جایی که دریافت کمک روانی بسیار دشوارتر است. این یک شوک بود، هم شخصی و هم حرفه‌ای. وقتی اولین موج شوک را سپری کردیم، مشخص شد که افراد زیادی به کمک روانی نیاز دارند.»

دسترسی به اطلاعات نظامیان کشته شده در اوکراین محدود می‌شود

از سال ۲۰۱۵، داده‌های مربوط به سربازانی که در جریان «عملیات ویژه» جان خود را از دست داده‌اند به یک راز دولتی تبدیل شده است، اما مزایای اعضای خانواده توسط مقامات مدنی ادارات ولسوالی صادر می‌شود. اکنون وزارت دفاع از دولت می‌خواهد که این اختیارات را به دفاتر ثبت و ثبت نام ارتش منتقل کند تا اطلاعات مربوط به شرکت کنندگان کشته شده در جنگ علیه اوکراین محرمانه‌تر شود.

روسیه چگونه داده‌های مربوط به تلفات را پنهان می‌کند؟

در سال ۲۰۱۵، ولادیمیر پوتین، رییس‌جمهور روسیه فرمانی صادر کرد که بر اساس آن اطلاعات مربوط به از دست دادن پرسنل در زمان جنگ و همچنین «در زمان صلح در طول عملیات ویژه» به یک راز دولتی تبدیل شد. صلاحیت دفع این اطلاعات برعهده وزارت دفاع است.

گروهی از فعالان حقوق بشر و روزنامه‌نگاران تلاش کردند تا این حکم را در دادگاه عالی روسیه به چالش بکشند. آنها استدلال کردند که این فرمان با نقض بسیاری از هنجارهای قانونی، از جمله حق شهروندان برای جستجو و انتشار آزادانه اطلاعات به تصویب رسید. دیوان عالی همه استدلال های شاکیان را رد کرد.

گواهی «عضو خانواده جانباز متوفی» در روسیه چیست و چه مزایای دارد؟

گواهی «عضو خانواده جانباز متوفی» حق مزایای تعیین شده در قانون «جانبازان» از جمله مکمل‌های مستمری، پرداخت مسکن و خدمات عمومی، کوپن به آسایشگاه را می دهد.

براساس قانون «وظیفه سربازی و خدمت سربازی»، سربازی که داوطلبانه تسلیم، ترک خدمت یا در حالت مستی داوطلبانه فوت کرده باشد، در خدمت سربازی متوفی شناخته نمی‌شود.

تعداد کشته شدگان روسیه به گزارش وزارت دفاع روسیه

FSB خواستار افزایش هزینه‌های دولت برای دفن ارتش روسیه شده است آخرین باری که وزارت دفاع روسیه در مورد تلفات در ۲۵ مارس سال جاری گزارش داد و از کشته شدن ۱۳۵۱ نظامی خبر داد.

مقامات روسیه تنها ۲ بار تعداد کشته‌شدگان ارتش روسیه را اعلام کردند. وزارت دفاع اعلام کرد که تعداد آنها ۴۹۸ نفر است و در ۲۵ مارس آنها رقم جدیدی را اعلام کردند و این تعداد به ۱۳۵۱ رسیده است.

 در ۷ آوریل، دیمیتری پسکوف، سخنگوی ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه، در مصاحبه با اسکای نیوز گفت: ارتش روسیه در اوکراین متحمل «تلفات قابل توجهی» شده است.

بی بی سی تخمین می زند که ۲۰ درصد از کشته شدگان گزارش شده توسط مناطق روسیه افسر هستند. ستاد کل اوکراین ادعا می کند که تا ۱۹ آوریل، تعداد کشته های ارتش روسیه از ۲۰ هزار نفر فراتر رفته است.

تقریباً همین رقم توسط ارتش روسیه هنگام ارزیابی تلفات ارتش اوکراین ارائه شد. در زمان جنگ، بی‌بی‌سی نمی‌تواند به سرعت ادعاهای مقامات متخاصم را تأیید کند.

 

 

منبع: بی‌بی‌سی روسیه

ترجمه: الهه ریاحی

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
برچسب ها : روسیه
ارسال نظر

آخرین اخبار روز