تهران ۱۷.۷۹° كمينه ۱۳.۷۹°  بیشینه ۱۷.۹۹°
۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۹
رییس سندیکای صنعت برق در گفت‌وگو با معاصر:

برای تامین برق تابستان باید جادوگری کنند/شهروندان برای قطعی برق آماده شوند

رییس سندیکای صنعت برق معتقد است با توجه به مشکلات در صنعت برق حتما با قطعی برق مواجه خواهیم شد.
کد خبر: ۴۱۵۰۵

برخی از مسوولان در وزارت نیرو،اعلام کرده‌اند درتابستان با قطعی برق مواجه نخواهیم شد. سخنگوی صنعت برق به صراحت می‌گوید:«خاموشی‌ها پایان یافته و هیچ محدودیتی برای مصارف برق صنایع وجود ندارد.»این درحالی است که صنعت برق کشور با فرسودگی نیروگاه‌ها و خشکسالی مواجه است.

پرویز غیاث‌الدین، دبیر سندیکای صنعت برق در این رابطه با تداوم خاموشی‌ها، به خبرنگار معاصر می‌گوید: «با توجه به مشکلات موجود در این صنعت، به نظر من حتما با قطعی برق مواجه خواهیم شد، مگر این‌که برخی از کارخانه‌های مصرف‌ را از مدار خارج کنند. کاری که ناچار شدند سال گذشته انجام دهند و یا جادویی به کار ببرند تا شرکت برق بتواند برق شهروندان را تامین کند.»

او در مورد دلیل عدم سرمایه‌گذاری در حوزه صنعت برق، ادامه می‌دهد: «بسیاری از افرادی که روی این صنعت سرمایه‌گذاری کردند، ورشکست شدند، بنابراین سرمایه‌گذاری روی این صنعت، در حال حاضر سودآور نیست و سرمایه‌داران ما، در جاهایی سرمایه‌گذاری می‌کنند که برای‌شان سودآور باشد.»

غیاث‌الدین در مورد مازوت‌سوزی نیروگاه‌ها، اضافه می‌کند:« وزارت نیرو که سوخت تولید نمی‌‎کند و مسئول سوخت‌‎رسانی به نیروگاه‌ها، شرکت نفت است. در فصول سرد سال نیروگاه‌ها، تابع سوختی هستند که شرکت نفت به آن‌ها می‌دهد و انتخابی ندارند؛ اگر شرکت نفت گاز بدهد، گاز مصرف می‌کنند و اگر مازوت بدهد، ناچارند مازوت‌سوزی کنند.»

غیاث‌الدین با تاکید بر فرسودگی این صنعت، ادامه می‌دهد: «ما هم‎چنان درگیر قطعی و خاموشی برق خواهیم بود. به عقیده بسیاری از صاحب‌نظران در این صنعت، ما امسال تابستان هم کمبود برق و خاموشی خواهیم داشت و برخی از مشترکین، در ساعاتی از روز، با مشکل قطعی برق مواجه خواهند شد.»

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز