تهران ۱۶.۷۳° كمينه ۱۲.۷۹°  بیشینه ۱۶.۹۹°
۲۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۶

حق چاپ و نشر 5 کتاب کودک به ناشر خارجی واگذار شد

به گفته مدیرعامل انتشارات علمی و فرهنگی حق چاپ و نشر(کپی‌رایت) پنج عنوان کتاب از این انتشارات به ناشر خارجی واگذار شده است.
کد خبر: ۴۱۹۵
حق چاپ و نشر 5 کتاب کودک به ناشر خارجی واگذار شد
اخبار معاصر: مسعود کوثری، مدیر عامل انتشارات علمی و فرهنگی، با بیان اینکه انتشارات علمی و فرهنگی حق چاپ و نشر (کپی رایت) تعدادی از کتاب‌های کودک خود را به یک ناشر بین‌المللی خارجی واگذار کرده است، گفت: به دنبال درخواست تعدادی از ناشران مطرح خارج از کشور، حق چاپ و نشر پنج عنوان کتاب از سوی این ناشر واگذار شد.

وی افزود: به تازگی کپی رایت مجموعه پنج عنوانی «این بود که...» به ناشری بین المللی از کشور ترکیه فروخته شده که به زودی به زبان ترکی استانبولی ترجمه و در اختیار مخاطبان خود قرار خواهد گرفت. این مجموعه در حوزه ادبیات کودک و به صورت دوزبانه فارسی و انگلیسی توسط هوشنگ معمارزاده نگاشته شده و در زمره پرفروش‌های این انتشارات قرار دارد.

کوثری هم چنین اظهار کرد: رایزنی‌هایی بین انتشارات علمی و فرهنگی با پنج ناشر بین‌المللی خارجی برای فروش کپی‌رایت 20 عنوان دیگر از کتاب‌های حوزه کودک این ناشر در جریان است.

مدیر عامل انتشارات علمی و فرهنگی در ادامه، عرضه مناسب کتاب‌های فوق، همراه با نشست‌های فرهنگی تعاملی را از ابزار لازم برای انجام فرآیند فروش کپی‌رایت دانست و گفت: کپی‌رایت مجموعه «این بود که...» با تیراژ 10 هزار نسخه و به قیمت هشت درصد قیمت پشت جلد واگذار شده که آغاز بسیار خوبی برای این کار تلقی می‌شود.

وی حضور تأثیرگذار در عرصه‌های فرهنگی بین‌المللی و ترویج فرهنگ ملی در جهان را در کنار سودآوری، از اهداف انجام چنین طرح‌هایی برشمرد و تصریح کرد: فروش حق چاپ و انتشار آثار تألیفی، یکی از مهمترین برنامه‌های واحد بین‌الملل انتشارات علمی و فرهنگی‌ست.


انتهای پیام/

منبع: تسنیم

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز