تهران ۱۲.۹۹° كمينه ۱۲.۷۹°  بیشینه ۱۲.۹۹°
۲۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۴

حرمت‌شکنی عاشورا با آوازخوانی زن+فیلم

اجرای ۲ روز گذشته اپرای عاشورا با آوازخوانی یک زن برای حضرت اباعبدالله و حرمت شکنی وی در روزهای محرم الحرام همراه بوده است.
کد خبر: ۴۳۶۳
اخبار معاصر:اجرای «اپرای عاشورا» که یکی از تازه‌ترین آثار ارکستر سمفونیک تهران است با آوازخوانی شبیه تک‌خوانی خواننده زن این گروه، به حرمت‌شکنی در روزهای محرم‌الحرام منجر شد.

این شب‌ها بی حرمتی به سید و سالار شهیدان در تالار وحدت در حالی رخ می‌دهد که معتقدین به دیگر ادیان الهی نیز برای این ایام احترام ویژه‌ای قایلند و بر حرمت این ایام تاکید دارند. مشخص نیست معاون هنری ارشاد بر اساس کدام آموزه دینی و حجت شرعی دست به تخریب باورها و ارزشهای قاطبه جامعه زده است.

علی مرادخانی در حالی به تک خوانی زن در اپرای عاشورا مجوز داده است که به خوبی از احکام شرعی و نظر علما و حساسیت مردم آگاه است. بنظر می‌رسد معاون هنری ارشاد که همواره به حرکت‌های از نوع هنجارشکن علاقه دارد این‌بار مرتکب اشتباه بزرگی شده است که قابل بخشش و جبران نیست.

ارکستر سمفونیک تهران به رهبری نصیر حیدریان و مدیریت هنری علی رهبری در تالار وحدت از ۲۴ مهرماه همزمان با شب اول محرم آغاز شده و تا ۳۰ مهرماه به مدت ۶ شب ادامه خواهد داشت. تحقیق و بازآفرینی متن اپرای عاشورا توسط بهروز غریب پور و آهنگسازی آن توسط بهزاد عبدی انجام شده و هر شب از ساعت ۲۱:۳۰ در تالار وحدت روی صحنه می‌رود.

در ادامه بخشی از این اجرای موهن اپرای عاشورا را می‌بینید:


دانلود فایل




انتهای پیام/

منبع:فارس

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز