تهران ۱۶.۹۹° كمينه ۱۶.۷۹°  بیشینه ۱۶.۹۹°
۰۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۸

سردار شاهوارپور: فرماندهان بسیج میدان‌های جنگ ترکیبی دشمن را بشناسند

ما با دشمنی روبرو هستیم که به صورت ترکیبی عمل می‌کند، یعنی جنگ را در تمامی عرصه‌ها علیه ما دنبال می‌کند.
کد خبر: ۴۵۵۲۲

سردار شاهوارپور: فرماندهان بسیج میدان‌های جنگ ترکیبی دشمن را بشناسند

به نقل از ایکنا؛ سردار شاهوارپور با اشاره به تعبیر رهبر انقلاب از اقدامات دشمن با عنوان جنگ ترکیبی، تاکید کرد: فرماندهان ما باید میدان جنگ را بشناسند، چراکه با شناخت این میدان‌ها می‌توانیم متناسب با رویکردی که دشمن در پیش گرفته است اقدامات لازم را انجام دهیم.

چهارمین جشنواره مالک اشتر، با هدف تجلیل از فعالان منتخب حوزه‌های مقاومت امام علی(ع) در مجتمع فجر اهواز برگزار شد.

سردار حسن شاهوارپور، فرمانده سپاه ولی عصر(عج) خوزستان با بیان اینکه یکی از مباحث بسیار مهم در نیروهای مسلح اشراف فرماندهی است، اظهار کرد: اشراف فرماندهی در سلسله مراتب طولی نیروهای مسلح و در راس آن فرمانده معظم کل قوا حضرت آیت الله خامنه‌ای(مدظله العالی) است. بر اساس فرامین و تدابیر معظم له برای ایجاد و توسعه امنیت در کشور بزرگ جمهوری اسلامی، اهتمام جدی لازم است و این امنیت باید توسط نیروهای سپاه، ارتش، نیروی انتظامی و بسیج با همکاری مردم ایجاد شود.

وی با بیان اینکه یکی بحث‌های مهم و اساسی این است که میدان و ابزار مقابله در برابر توطئه دشمنان همواره در حال تغییر است، تصریح کرد: ما با دشمنی روبرو هستیم که به صورت ترکیبی عمل می‌کند، یعنی جنگ را در تمامی عرصه‌ها علیه ما دنبال می‌کند. ما برای مقابله با این دشمن باید همواره زمین مبارزه و ابزار را بشناسیم و بدانیم که امروز دشمن در چه عرصه‌هایی در حال جنگ با ماست.

سردار شاهوارپور، عرصه اجتماعی را یکی از مهمترین عرصه‌های تلاش دشمن برای نفوذ دانست و افزود: دشمن در تجربه ۸ سال دفاع مقدس دانست که در عرصه دفاعی و امنیتی امیدی به موفقیت ندارد، زیرا ملت ما در این جنگ توانمندی، غیرت، مقاومت و ایستادگی همراه با اعتقاد راسخ را به دشمنان خود نشان دادند.

فرمانده سپاه حضرت ولی عصر(عج) خوزستان با تصریح به اینکه دشمن منفعل نمی‌ماند، اظهار کرد: اقداماتی مانند حضور غیر متعارف و نامتعادل در منطقه و کشورهای همسایه ما و تشکیل جریان داعش در سوریه، تلاش‌های اخیر دشمن است. هر یک از این تلاش‌های دشمنان با تدابیر ویژه و بهنگام مقام معظم رهبری، شجاعت و برنامه ریزی مناسب توسط جبهه مقاومت و به وسیله رزمندگان اسلام در عرصه جبهه مقاومت و با حضور اثر گذار سردار شهید سلیمانی و مدافعان حرم، مهار و دشمن با شکست مواجه شد.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری تعبیر جنگ ترکیبی را برای اقدامات دشمن در عرصه‌های مختلف به کار برده‌اند، خاطرنشان کرد: امروز فرماندهان ما باید میدان جنگ را بشناسند. با شناخت این میدان‌ها می‌توانیم متناسب با رویکردی که دشمن در پیش گرفته است اقدامات لازم را انجام دهیم.

سردار شاهوارپور ادامه داد: از دیگر حوزه‌هایی که دشمن قصد دارد به آن آسیب بزند، حوزه اجتماعی است. دشمن تلاش می‌کند از طریق عملیات روانی و ایجاد نگرانی و ناامیدی در این عرصه ورود کند. عرصه دیگر که مد نظر دشمنان است ایجاد نگرانی‌های معیشتی برای مردم است. بسیج دو سال است با تمام قوا برای خنثی سازی اقدامات دشمن در حوزه معیشت، با تهیه و توزیع بسته‌های معیشتی سعی در برداشتن بخشی از بار هزینه‌های معیشتی از شانه‌های مردم دارد. این نهاد در بخش اقتصاد مقاومتی به همراه خانواده شهدا که یکی از ارکان برجسته این بخش هستند اقدامات موثری انجام داده است.

فرمانده سپاه ولی‌عصر(عج) خوزستان، قدرت‌سازی را از دیگر مصادیق اشراف، عنوان کرد و گفت: ما باید در بخش توانمندسازی و قدرت سازی فعال باشیم، زیرا دشمن با تمام وجود در صدد نابودی جمهوری اسلامی است و ما نیز با همه وجود در صدد پاسداری از نظام مقدس جمهوری اسلامی هستیم و در خنثی سازی توطئه‌های دشمن تلاش می‌کنیم. در این زمینه نیز می‌توانیم از ظرفیت‌های بسیج استفاده کنیم. به همین دلیل است که ما در حوزه توسعه پایگاه‌ها و بخش‌های ساختارسازی بسیج با شتاب حرکت می‌کنیم، زیرا بسیج نهادی پر تلاش و جهادی است.

وی اظهار کرد: امروزه بسیج با استفاده از ظرفیت‌های حوزه علمیه در حوزه تعلیم و تربیت ورود کرده است. اقدامات بسیار شایسته‌‍‌ای در طول سال‌های گذشته انجام شده است. یکی از دستاوردهای این عملکرد، افراد حاضر در این جشنواره هستند. خیلی از شما دستاورد جلسات حلقه‌های صالحین هستید و امروزه بسیار توانمند در رده‌های فرماندهی و شورای پایگاه‌های بسیج و حوزه قرار گرفته‌اید و این از افتخارات ناحیه امام علی(ع) و مجموعه سپاه است و امیدواریم در همه عرصه‌ها این نگاه را دنبال کنید.

سردار شاهوارپور در پایان گفت: ما یک رویکرد عمل محور داریم و برای ایجاد وحدت و همگرایی در مجموعه‌های فرهنگی، یک قرارگاه فرهنگی تشکیل داده‌ایم که افراد حاضر در آن با هم همکاری می کنند. ما برای به ثمر نشستن این رویکرد قرارگاهی برای ۵ سال آینده و دورتر از آن برنامه‌ریزی کرده‌ایم و ان شاءالله در این مسیر حرکت‌مان را دنبال می‌کنیم. قطعا این مهم با تلاش‌های جهادی شما جوانان میسر می‌شود.

در ادامه پاسدار شالویی، دبیر جشنواره مالک اشتر، هدف از برگزاری این جشنواره را معرفی الگوی سازمانی برای حرکت جهادی و انقلابی در سایر رده‌ها، عنوان کرد و افزود: ترغیب در رفع معایب و نواقص سازمانی و ماموریتی، ارتقای سطح خودآگاهی و خود ارزیابی در سنجش عملکرد سازمان، توسعه شایستگی‌های سازمانی همراه با ارتقای فرهنگ پاسداری، ایجاد زمینه برای بروز خلاقیت و نوآوری جهت تحول سازنده و پیش برنده در بسیج، ایجاد سامانه منسجم برای تعیین و تشویق رده‌های موفق بسیج در فرآیند اشراف و پایش عملکرد وضعیت نظارتی و ارزیابی تا سطح پایگاه‌های مقاومت را از دیگر اهداف جشنواره مالک اشتر معرفی کرد.

وی گفت: انتخاب اشخاص برگزیده در رده‌های مختلف ناحیه امام علی(ع) ملزم به ارزیابی عملکرد این افراد است. تشخیص اولویت‌ها و عملکرد به سند اعتلای راهبردی ده ساله بسیج، تشکیل و تحقق بسیج ۱۰ میلیونی و میزان اهتمام به رفع نواقص و معایب فرماندهی و مدیریت از جمله مبانی و محورهای ارزیابی عملکرد فعالان حوزه‌های ناحیه امام علی(ع) است.

شالویی خاطرنشان کرد: ناحیه امام علی(ع) در سال ۱۴۰۰ رتبه برتر استان را به دست آورد.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز