تهران ۱۸.۸۵° كمينه ۱۷.۷۹°  بیشینه ۱۸.۹۹°
۰۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۲

کمک نظامی ۱۵۲ میلیون یورویی چک به اوکراین

بنابر گزارش تارنمای «چک دیلی»، مقامات جمهوری چک و آلمان در حال مذاکره در مورد همکاری برای کمک نظامی به اوکراین هستند.
کد خبر: ۴۵۵۹۶

کمک نظامی ۱۵۲ میلیون یورویی چک به اوکراین

به نقل از ایرنا؛ بنابر اعلام وزیر دفاع جمهوری چک، این کشور از ابتدای جنگ اوکراین و روسیه تاکنون کمک‌های نظامی به ارزش تقریبی ۱۵۲ میلیون یورو را برای دولت کی‌یف ارسال کرده‌است.

«جانا چرنوکوا» در اظهاراتی اعلام کرد: جمهوری چک از آغاز جنگ اوکراین و روسیه ۳.۸ میلیارد کرون (۱۵۲ میلیون یورو) کمک‌های نظامی در اختیار اوکراینی‌ها قرار داده است.

وی به «دلایل امنیتی» از بیان جزییات بیشتر در این زمینه خودداری کرد.

بنابر گزارش تارنمای «چک دیلی»، مقامات جمهوری چک و آلمان در حال مذاکره در مورد همکاری برای کمک نظامی به اوکراین هستند.

این گزارش می‌افزاید:‌ از ابتدای جنگ اوکراین و روسیه، جمهوری چک تاکنون تجهیزات نظامی شامل تانک‌های تی-۷۲، هواپیماهای جنگی ام‌آی-۲۴، آرپی‌جی و قطعات توپخانه هویتزر را به کی‌یف ارسال کرده‌ است.

با گذشت ۶ ماه از جنگ اوکراین، متحدان غربی این کشور میلیاردها دلار تجهیزات نظامی و سایر کمک‌ها را به کی‌یف ارسال کرده‌اند و گرچه این اقدامات از شکست سریع جلوگیری کرد اما آنها در پیوستن مستقیم به نبرد علیه نیروهای روسی که اکنون بخش‌های زیادی از شرق و جنوب اوکراین را در کنترل دارند، محتاط بوده‌اند.

ارسال تجهیزات نظامی و کمک‌های مالی از طرف کشورهای اروپایی، ناتو و آمریکا به اوکراین به منظور ادامه‌ این جنگ درحالی است که به گزارش الجزیره، فرمانده کل ارتش اوکراین روز گذشته اعلام کرد از ابتدای جنگ اوکراین و روسیه تاکنون، نزدیک به ۹ هزار سرباز اوکراینی کشته‌ شده‌اند.

سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه به تازگی در گفت‌وگویی تلفنی با آنتونی بلینکن همتای آمریکایی خود گفته بود که ادامه سیاست تقویت ارتش اوکراین و تشکیلات نئونازی با جنگ‌افزارهای ناتو و آمریکا فقط درد و رنج دولت کی‌یف را طولانی‌تر می‌کند.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز