تهران ۱۷.۷۹° كمينه ۱۶.۷۹°  بیشینه ۱۷.۹۹°
۰۵ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۵

سرمربی فوتبال نابینایان: شرایط سختی برای کسب سهمیه پارالمپیک داریم

تلاش ما کسب سهمیه پارالمپیک است و توان این کار را داریم اما باید در ابتدا عنوان قهرمانی قاره کهن را کسب کنیم.
کد خبر: ۴۵۷۹۳

سرمربی فوتبال نابینایان: شرایط سختی برای کسب سهمیه پارالمپیک داریم

به نقل از ایرنا؛ سرمربی تیم فوتبال نابینایان ایران با اشاره به رقابت سخت قهرمانی آسیا گفت: رقیبان اصلی ما طی یکسال گذشته آوردگاه‌های بزرگی مانند پارالمپیک توکیو را تجربه کردند.

مسابقات فوتبال نابینایان قهرمانی آسیا آبان‌ماه سال جاری در کشور هند برگزار می‌شود. در این دوره از مسابقات تیم قهرمان سهمیه پارالمپیک را کسب خواهد کرد و سه تیم نخست نیز موفق به حضور در مسابقات جهانی در شهر بیرمنگام انگلیس خواهد شد. کاهش سهمیه پارالمپیک در مسابقات قهرمانی آسیا در حالی است که در دوره گذشته ۲ تیم برتر جواز حضور در پارالمپیک را کسب می‌کردند.

جواد فلفی سرمربی تیم ملی روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا در زمینه مشکلات پیش روی تیم فوتبال نابینایان اظهار داشت: قرار است تیم فوتبال نابینایان آبان‌ماه راهی هند شود و مسابقات از ۱۸ آن ماه شروع خواهد شد. در این دوره از بازی‌ها هشت تیم ایران، چین، ژاپن، هند، کره‌جنوبی، استرالیا، تایلند و مالزی حضور دارند. رقابت با این تیم‌ها سخت است چون آنان در ۲ سال گذشته اردوهای خوبی داشتند و مسابقاتی مهمی نیز شرکت کردند. تیم ایران پس از آنکه از کاروان اعزامی به ژاپن کنار گذاشته شد بازی مهم و تورنمنت بزرگی را تجربه نکرده است. آخرین تجربه ما مسابقات قهرمانی آسیا بود که با عنوان نایب قهرمانی کشورمان به پایان رسید.

وی ادامه داد: چند تیم بزرگ آسیایی آوردگاهی به نام پارالمپیک توکیو را تجربه کرده و تیم هند نیز در چند ماه گذشته به یک تورنمنت بزرگ در مکزیک اعزام شده است. هند در این دوره میزبان است و رقابت کار راحتی نیست. در ضمن تنها یک تیم سهمیه پارالمپیک را کسب می‌کند. تنها راه رسیدن ما به پارالمپیک ۲۰۲۴ پاریس کسب عنوان قهرمانی آسیا است. در دوره گذشته ما با نایب قهرمانی سهیمه کسب کردیم. تیم چین یکی از حریفان اصلی ما است و در کنار این تیم کشورهای کره جنوبی، تایلند و هند نیز مدعی به شمار خواهند رفت. باید تا زمان اعزام به هند اردوهای تدارکاتی خوبی در دستور کار قرار دهیم.

سرمربی فوتبال نابینایان با اشاره به مشکلات زیرساختی این رشته گفت: در کشور تنها چند استان زمین استاندارد برای تمرین دارند و ما بیشتر تمرینات را در تهران یا البرز برگزار می‌کنیم. این کار را سخت کرده است. حتی برای استعدادیابی نیز مشکل داریم زیرا دوست‌داران این رشته باید به استان‌های دیگر سفر کنند. وزیر کار دولت قبلی قول داد که زمین‌ها را مجهز کند اما تنها زمین استان گیلان آماده شد. البته این زمین هنوز دیواره لازم برای برگزاری اردو یا مسابقه را ندارد. امیدوارم در دولت جدید نگاه ویژه‌ای به فوتبال نابینایان شود. البته فدراسیون و کمیته ملی پارالمپیک حمایت ویژه‌ای از تیم دارند.

فلفلی در ادامه گذری بر استعدادیابی در رشته فوتبال نابینایان زد و گفت: در چند ماه گذشته یک دوره مسابقه استعدادیابی در استان فارس برگزار شد و ۲۲ بازیکن حضور داشتند. از بین آنها هشت نفر انتخاب شد. ۲ نفر از آن استعدادها اکنون در اردوی تیم ملی هستند. ما از تمام کسانی که به دنبال فعالیت در این رشته هستند حمایت خواهیم کرد. فوتبال پنج نفره نشان داده که ظرفیت زیادی در سطح جهان و المپیک دارد. کسب نشان نقره پارالمپیک ۲۰۱۶ ریو دلیلی بر این ادعای من است. مدال نقره فوتبال نابینایان در حضور بزرگان این رشته ضرب شد و ما تنها در برابر برزیل میزبان نتیجه را واگذار کردیم.

وی در پایان تصریح کرد: در راستای اردو آماده‌سازی تیم درخواست یک بازی دوستانه با ترکیه دادیم و منتظر تایید آن هستیم. اگر این بازی تایید شود شهریورماه تیم به ترکیه می‌رود. اگر این بازی انجام شود تیم ایران در شرایط مسابقه قرار خواهد گرفت و می‌تواند محک جدی برای کشورمان باشد. تلاش ما کسب سهمیه پارالمپیک است و توان این کار را داریم اما باید در ابتدا عنوان قهرمانی قاره کهن را کسب کنیم.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز