تهران ۱۶.۷۳° كمينه ۱۳.۷۹°  بیشینه ۱۶.۹۹°
۲۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۱

توافق ضمنی مثلث شیطان

یک پایگاه خبری عراقی از توافق ضمنی رژیم صهیونیستی با داعش و بعثی‌های صدامی برای حفظ درازمدت امنیت ملی این رژیم و جلوگیری از تهدیدهای احتمالی خبر داد.
کد خبر: ۴۷۱۳
توافق ضمنی مثلث شیطان

اخبار معاصر: طی چند سال اخیر، رژیم صهیونیستی بارها مواضع ارتش سوریه و حزب الله لبنان را در داخل خاک سوریه هدف قرار داده است اما حتی یک بار، به اشتباه یا سهوا، مواضع داعش را هدف قرار نداده و داعش نیز حتی یک بار، مواضع صهیونیست‌ها را در مرزهای سوریه هدف قرار نداده است.

توافق ضمنی مثلث شیطان

پایگاه خبری «المعلومه» عراق، با انتشار یادداشتی با تیتر «توافق ضمنی میان داعش و اسرائیل» به قلم «مهدی قاسم» به ابعاد مختلف این مسئله پرداخت.

در این یادداشت آمده است که داعش، اسرائیل را دشمن خود نمی‌ داند و در مقابل نیز به نظر می‌رسد که اسرائیل در کنار آمریکا تنها طرف‌هایی باشند که از توسعه و نفوذ داعش و استقرار آنها در مرزها و همسایگیشان نگران نیستند.

قاسم در ادامه می‌نویسد: مسئله از عدم نگرانی نیز فراتر است. اسرائیل اکنون از استقرار و نفوذ داعش در کشورهای عربی که عامل تجزیه آنها به بخش‌های و قطعات مختلف است، بسیار خشنود و راضی است زیرا درگیر شدن این کشورها با جنگ‌های دینی و طائفه‌ای فرسایشی می‌تواند ده‌ها سال ادامه یابد و این امری است که کاملا به نفع اسرائیل است یعنی در نهایت هیچ تهدیدی در درازمدت گریبانگیر اسرائیل نخواهد شد.

در کنار این مسئله، همپیمانی‌های محرمانه و غیرمستقیم رژیم‌های عربی از جمله عربستان و قطر با اسرائیل از یک سو و با آمریکا که تقریبا همپیمان دایمی اسرائیل است از سوی دیگر، قرار دارد که تهدیدها علیه رژیم صهیونیستی را بسیار کمرنگ می‌کند.

در چنین شرایطی نیز، روسیه در حد جلوگیری از برخورد جنگنده‌هایش با جنگنده‌های اسرائیل در آسمان، با آن هماهنگی می‌کند. هرچند که روسیه نیز مانند هر کشور دیگری در جهان، منافع ملی، راهبردی و اقتصادی‌اش در اولویت است.

نگارنده در ادامه می‌افزاید: حال بعثی‌های تندرویی که 40 سال تمام، پوست سر ما را بر سر جنجال قومیت گرایی و قضیه فلسطین کنده‌اند، امروز دیگر منادی این قضیه نیستند. اکنون اگر مقاله‌هایشان را ورق بزنید یا شبکه های ماهواره‌ای آنها را بررسی کنید، هیچ اثری از مسئله فلسطین نمی‌بینید.با وجود اینکه اخیرا بیش از 40 فلسطینی به دست نیروهای صهیونیستی کشته شده‌اند، با بررسی رسانه‌ها، پایگاه‌های خبری و رصد شبکه‌های ماهواره‌ای آنها هیچ اشاره‌ای به این خبر نمی‌شود و در مقابل کلیدواژه‌های «نظام ایران» و «شبه‌نظامیان شیعه» به وفور در این رسانه‌های مشهود است و این به آن معناست که بعثی‌ها نیز می‌خواهند چهره جدیدی از دشمن ترسیم کنند و ایران را جانشین دشمن اسرائیلی خود کرده‌اند.

انتهای پیام/

منبع: فارس


انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز