تهران ۲۶.۷۳° كمينه ۲۴.۷۹°  بیشینه ۲۶.۹۹°
۲۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۵
وزیر کشور خبر داد:

آغاز توزیع گازوییل بر اساس پیمایش؛ از اواخر شهریورماه

وزیر کشور از توزیع گازوییل بر اساس پیمایش از اواخر شهریورماه امسال خبر داد و گفت: پیش بینی می شود با اجرای این طرح مصرف گازوییل در ناوگان حمل و نقل برون شهری تا ٣٠ درصد کاهش یابد.
کد خبر: ۴۷۶
اخبار معاصر: عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور، عصر دیروز (سه شنبه ٢٧ مردادماه) در چهارمین جلسه مبارزه با قاچاق سوخت با بیان اینکه طرح بسیار بزرگی با هماهنگی وزارت نفت و شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی به همراه وزارت راه و شهرسازی در دست بررسی است، گفت: در این طرح موضوع ارائه سوخت بر اساس پیمایش کامیونها و اتوبوسها مطرح است که با توجه به آن، همه اتوبوسها و کامیونها به سیستمهای کنترلی مجهز و بر اساس پیمایش سوختگیری خواهند کرد.

رحمانی فضلی اضافه کرد: پیش بینی می شود که اگر این طرح اجرایی شود حدود ٣٠ درصد در مصرف گازوییل کشور کاهش یابد.

وی ادامه داد: همدلی و هماهنگی خوبی میان اعضای این طرح وجود دارد و در این جهت وزارت راه و شهرسازی، سپاه، نیروی انتظامی، قوه قضاییه و وزارت نفت فعال هستند و نمایندگان استاندارهای چهار استان نیز در این جلسات شرکت می کنند که نتایج بسیار خوبی دارد.

وزیر کشور با اشاره به اینکه مصرف سوخت مایع کشور روند کاهشی دارد و در گام نخست میزان مصرف روزانه گازوییل در کشور از ١٢٠ میلیون لیتر به ١٠٠ میلیون لیتر رسیده است، افزود: در چهارمین جلسه کارگروه مشترک طرح توزیع گازوییل بر اساس پیمایش، مقرر شد که این طرح تا اواخر شهریورماه راه اندازی شود.

وزیر کشور با بیان اینکه مصرف سوخت در چهارماهه اول امسال نسبت به سال گذشته حدود ٩ درصد کاهش یافته است، تصریح کرد: در مناطق مرزی با توجه به مجوزی که وزارت نفت به جایگاههای سوخت مستقر داده است، این جایگاه ها می توانند به مرزنشینان و کامیونهای عبوری خدمات ارائه کنند.

وی اضافه کرد: هم اکنون قاچاق سوخت در مناطق مرزی تا حدود ٥٠ درصد کاهش یافته و این در حالی است که با تدابیر لازم معیشت مرزنشینان و درآمد آنان نیز مورد توجه قرار گرفته است.
رحمانی فضلی تصریح کرد: همچنین مقرر شد که در مناطق مرزی برخی از اختیارات را با مطالعه ای که کارگروه انجام خواهد داد به استانداران واگذار کنیم که بر این اساس نقش استانداران در میزان صادرات و واردات سوخت و همچنین قیمت گذاری با فرمولها و سیاستهایی که وزارت نفت تعیین می کند بیشتر خواهد شد.

وی ادامه داد: این کار الگوی مناسبی است که می تواند ما را به روشهای موثرتری در مبارزه با قاچاق سوخت و سایر کالاها هدایت کند.

انتهای پیام/
انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز