تهران ۲۰.۶۷° كمينه ۲۰.۴°  بیشینه ۲۱.۷۹°
۱۵ مهر ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۲

امام جمعه قزوین: تعصب‌های قومی و حزبی نقطه مقابل وحدت است

چقدر از امامان جمعه را به شهادت رساندند، شهدای محراب کسانی هستند که در محراب نماز به شهادت رسیدند
کد خبر: ۴۸۷۵۳

امام جمعه قزوین: تعصب‌های قومی و حزبی نقطه مقابل وحدت است

به نقل از ایسنا؛ امام جمعه قزوین در خطبه‌های نماز جمعه گفت: برای ایجاد وحدت، باید این درک را داشته باشیم که اگر به حزب، جناح، گویش، زبان، محل و منطقه‌ای وابستگی داریم، قبل از هر موضوعی مسلمان هستیم، قبل از هر موضوعی بنده خدا هستیم و باید «وَاعتَصِموا بِحَبلِ اللَّهِ جَمیعًا وَلا تَفَرَّقوا» را محور همه امورمان قرار دهیم.

آیت الله عبدالکریم عابدینی در خطبه‌های نماز جمعه قزوین که ۱۵ مهر ۱۴۰۱ در مسجدالنبی (ص) برگزار شد، با اشاره به اتفاقات اخیر در کشور اظهار کرد: آیا عوامل آمریکا که در کشور فتنه‌انگیزی می‌کنند و بدون اینکه بدانند همان موضوعاتی که اربابان غربی‌شان به آن‌ها القا کرده‌اند را تکرار می‌کنند و امنیت و آسایش مردم را به مخاطره می‌اندازند، می‌فهمند جامعه را به چه سمتی می‌برند؟ این‌ها دنبال جامعه ایده‌آل آمریکایی هستند در حالی که آمریکایی‌ها این همه کودک‌کشی در دنیا به راه انداخته‌اند.

وی با اشاره به آغاز هفته وحدت بیان کرد: برای ایجاد وحدت، باید این درک را داشته باشیم که اگر به حزب، جناح، گویش، زبان، محل و منطقه‌ای وابستگی داریم، قبل از هر موضوعی مسلمان هستیم، قبل از هر موضوعی بنده خدا هستیم و باید «وَاعتَصِموا بِحَبلِ اللَّهِ جَمیعًا وَلا تَفَرَّقوا» را محور همه امورمان قرار دهیم.

امام جمعه قزوین خاطرنشان کرد: بنابراین نخستین عامل، عامل درونی است؛ منافع شخصی، حزبی، جناحی، قومی، قبیله‌ای و محلی را درک کنیم و زیر بار این معنا نرویم، آن‌هایی هم که زیر بار این موارد رفته‌اند را نجات بدهیم.

وی ادامه داد: دومین عامل نیز عامل بیرونی است، یعنی دشمنان تفرقه‌افکن، آن‌هایی که می‌آیند شیعه را در مقابل سنی و اقوام را در مقابل یکدیگر قرار می‌دهند و به هر بهانه‌ای برای مردم اختلاف سازی می‌کنند و از بیرون به این اختلافات دامن می‌زنند.

آیت الله عابدینی تصریح کرد: ما باید بصیر و بینا باشیم، نه در درون به سمت اختلافات برویم و نه به دشمن اجازه بدهیم تا بتواند اختلافات را در گوش ما زمزمه کند.

«منافقین» و اقدام برای تضعیف «نماز جمعه»

وی عنوان کرد: سالگرد نخستین نماز جمعه تاریخ اسلام را پیش رو داریم، اولین کاری که رسول گرامی اسلام (ص) در هجرت از مکه به مدینه قبل از رسیدن به مدینه انجام دادند این بود که آنجا نماز جمعه اقامه کردند، همین که نماز جمعه رسول خدا (ص) به پا شد اولین واکنش را منافقین که تازه سر و کله شان پیدا شده بود نشان دادند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین افزود: منافقین مسجد ضرار ساختند برای اینکه نماز جمعه را بشکنند، اکنون نیز تبلیغاتی از هر سو برای شکستن نمازهای جمعه صورت می‌گیرد، بروید در فضای مجازی ببینید که چه منفی بافی هایی می کنند تا نماز جمعه را تضعیف کنند.

وی تصریح کرد: اولین کسانی که از نماز جمعه عصبانی شدند منافقین بودند، آن‌ها عصبانیت خود را با ساختن مسجد ضرار نشان دادند و البته رسول گرامی اسلام (ص) هم مسجدشان را خراب کرد و پایگاهشان را از بین برد، آن‌هایی که در تضعیف نماز جمعه هرکاری می‌کنند یقیناً و دقیقاً کار منافقین را انجام می‌دهند.

خطیب نماز جمعه قزوین یادآور شد: البته هم دشمنان خارجی برای نماز جمعه حساسیت زیادی دارند و هم منافقین داخلی در این خصوص حساس هستند، اما مؤمنین و جوانان ما همواره پای کار نماز جمعه بوده و هستند، امیدواریم هر روز حال مساجد، نمازهای جماعات و نمازهای جمعه ما بهتر از گذشته باشد.

وی گفت: چقدر از امامان جمعه را به شهادت رساندند، شهدای محراب کسانی هستند که در محراب نماز به شهادت رسیدند و در کنار آن‌ها امامان جمعه بسیاری بودند که ترور شدند و بسیاری هم ترور شخصیت شدند تا از چشم مردم بیفتند و این‌ها نشان می‌دهد می‌خواهند این سنگر را بشکنند و به‌خاطر همین رهبری این سنگر را قرارگاه فرهنگی و قلب تپنده هر شهر نام گذاشتند.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز