تهران ۱۶.۷۳° كمينه ۱۴.۷۹°  بیشینه ۱۶.۹۹°
۱۵ مهر ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۵

امام جمعه ملایر: براندازی جمهوری اسلامی مساوی با تجزیه ایران است

نیروهای وفادار نیروی انتظامی، سپاه پاسداران و بسیج هیچ گاه نمی‌گذارند این کشور تجزیه شود.
کد خبر: ۴۸۷۵۴

امام جمعه ملایر: براندازی جمهوری اسلامی مساوی با تجزیه ایران است

به نقل از ایسنا؛ امام جمعه ملایر با تاکید بر اینکه در طول تاریخ خط قرمز مزدوران آمریکا بعنوان حاکمان ایران، این بود که ایران قوی نشود، خطاب به آشوبگران گفت: اگر به دنبال براندازی جمهوری اسلامی هستید، بدانید براندازی جمهوری اسلامی مساوی با تجزیه ایران اسلامی است.

حجت الاسلام محمدباقر برقراری تصریح کرد: دشمنان می‌دانند که نظام جمهوری اسلامی، ایران را قوی کرده پس درصدد براندازی جمهوری اسلامی هستند تا ایران را ضعیف کرده و قدرت را از او بگیرند.

برقراری با بیان اینکه دشمنان به دنبال تجزیه ایران و پس از آن تجزیه کشورهای اسلامی در این منطقه هستند، اضافه کرد: نیروهای وفادار نیروی انتظامی، سپاه پاسداران و بسیج هیچ گاه نمی‌گذارند این کشور تجزیه شود.

وی به بیانات اخیر رهبر انقلاب اشاره و تاکید کرد: مقام معظم رهبری در این سخنرانی به صراحت و روشنی اصل و فرع ماجرا را از هم جدا کردند؛ اصل تقابل با ایران قوی است و دشمن همیشه با ایران قوی مبارزه می‌کند.

امام جمعه ملایر ادامه داد: در آینده نه چندان دور تجزیه طلب‌ها، سلطنت طلب‌ها و منافقین با قدرت نظام اسلامی به لعن یکدیگر مشغول می‌شوند.

وی با بیان اینکه دشمنان درصدد بود از طریق پایگاه‌های کولومه و دموکرات حمله به ایران را آغاز کنند اما ایران پیش دستی کرد، افزود: این شیر دل‌ها داغ تجزیه ایران را بر دل شما می‌گذارند.

برقراری تاکید کرد: برنامه آمریکا ایجاد آشوب بین مردم ایران بود تا در عرصه بین المللی این کشور را ضعیف نشان دهد اما ایران جرات دارد و این جرات را در منطقه نهادینه کرده است.

وی خواستار برخورد جدی و از موضع قدرت با آشوبگران و اغتشاشگران شد و گفت: فریب خوردگان نیز باید تبیین و تنبیه شوند اما این تبیین باید در محیط خانواده و مدرسه باشد.

امام جمعه ملایر با تاکید بر اینکه هر کس نسل نوجوان را فریب دهد، خائن است و ملت با خائن کنار نمی آید، تصریح کرد: این شرافت نیست که کسی بر سر سفره جمهوری اسلامی بنشیند اما تیشه به ریشه این نظام بزند.

برقراری با اشاره به هفته وحدت به مناسبت میلاد پیامبر اسلام(ص)، بیان کرد: دشمن استان ها و شهرهای شیعه و سنی را مورد هدف قرار داده تا وحدت شیعه و سنی را از بین ببرند و صراحتا هفته وحدت را هفته برائت نامیدند اما عمری است که شیعه و سنی کنار یکدیگر زندگی مسالمت آمیز دارند.

وی به فتنه ای که دشمنان در زاهدان به راه انداختند اشاره و بیان کرد: این فتنه بار دیگر با تیز بینی، هوشیاری و بصیرت علمای شیعه و سنی در استان سیستان و بلوچستان نقش بر آب شد پس مسئله شیعه و سنی را باید خیلی جدی بگیریم.

برقراری در بخش دیگری به اغتشاشات اخیر اشاره و مطرح کرد: در بین آشوب گران هم نوجوانان و جوانانی بودند که هیجان زده شده و تحت تاثیر فضای مجازی قرار گرفتند وگرنه قطعا باطن توحیدی و امام زمانی دارند.

وی ادامه داد: کسانی که پرچم کشور و قرآن را به آتش می کشند، چراغ سبز به آمریکا نشان می دهند تا ایران را تحریم کند، فضای علمی دانشگاه را به آشوب می کشند، به کلانتری و نیروی انتظامی حمله می کنند و چادر از سر بانوی محجبه برمی دارند، نمونه برخی از شعارهای مطرح شده در اغتشاشات هستند.

برقراری تصریح کرد: با شرف جمهوری اسلامی، نیروی انتظامی، بسیج، سپاه، نهاد های قضایی، اطلاعاتی، امنیتی، خانواده شهدا و جانبازان و خیل عظیم ایران اسلامی است که از ابتدای انقلاب پای این نظام و آرمان های ملت ایستاده است.

برقراری در بخش دیگری با تاکید بر اینکه در طول تاریخ دشمنان جایگاه رفیع امامت و ولایت را می دانستند، گفت: دشمنان می دانستند با وجود امام نمی توانند به شهرت، ریاست و قدرت تکیه بزنند پس برای اینکه چراغ پر فروغ امامت و ولایت را خنثی و کم فروغ کنند، در مقابل او ایستادگی و مبارزه کرده و قد علم کردند.

وی با بیان اینکه جایگاه امامت و ولایت منحصر به فرد بوده و شبیهی ندارد و کسی نیست که در جایگاه اهل بیت باشد، افزود: علم امام اکتسابی نیست و بدون ضایعات است اما علم بشری همیشه ضایعات، تبعات و آثار منفی دارد.

برقراری ادامه داد: علوم اهل بیت خیر محض بدون ضایعات، تبعات و تلفات است پس هر کس بهره ای از علم امام ببرد، علمش ضایعات ندارد.

امام جمعه ملایر با بیان اینکه عمل اهل بیت نیز تبعات و ضایعات ندارد، تصریح کرد: محبت اهل بیت به انسان محبتی عمیق، وسیع و محبتی الهی است و انسان نمی‌تواند این محبت را درک کند.

وی ولایت تکوینی، تشریعی و اجتماعی را انواع ولایت امام بر امت دانست و گفت: اگر مردم از ولایت اجتماعی امام استقبال نکنند، امام غیبت می کند اما در دوران غیبت ولایت تشریعی و تکوینی ایشان ادامه دارد.

برقراری مطرح کرد: در دوران غیبت امام معصوم، کسی که نزدیک ترین افراد به ایشان از نظر تقوا، علم و محبت به مردم باشد، ولی فقیه جامعه است.

وی با اشاره به اینکه امام در اوج محبت است و تا به امروز هم این امام است که کشور شیعه را نگه داشته و مکتب تشیع را حفظ کرده است، افزود: امروز کسانی که از ولایت فقیه دفاع کرده و در رکاب ولایت فقیه هستند، قطعا در دوران ظهور امام زمان(عج) نیز امام زمانی خواهند ماند.

امام جمعه ملایر خاطرنشان کرد: امروز مردم در سه گروه مومن، منافق و کافر قرار گرفتند اما در دوران ظهور فقط مومنان و کفار هستند و منافقان حقیقت معیوب خود را نشان داده و با فتنه ها از بین می روند و دوران ظهور را نمی بینند مگر اینکه در صف کفار قرار بگیرند.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز