تهران ۲۰.۶۷° كمينه ۱۸.۷۹°  بیشینه ۲۰.۹۹°
۲۹ مهر ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۴

آیت‌الله خاتمی: قوه قضاییه با اغتشاشگران به‌نحوی برخورد کند که آیندگان هوس آشوب نکنند

آنهایی که به ملت خیانت کردند و آب به آسیاب دشمن ریختند، قوه قضاییه قضاییه باید با آنها به‌گونه‌ای برخورد کند که بعد از آنها و آیندگان دیگر هوس اغتشاش نکنند.
کد خبر: ۴۹۴۶۴

آیت‌الله خاتمی: قوه قضاییه با اغتشاشگران به‌نحوی برخورد کند که آیندگان هوس آشوب نکنند

به نقل از ایرنا؛ خطیب نمازجمعه این هفته تهران از قوه قضاییه خواست با کسانی که به ملت خیانت کرده و آب به آسیاب دشمن ریختند، به‌نحوی برخورد کند که آیندگان هوس اغتشاش نکنند.

آیت‌الله «سید احمد خاتمی» در خطبه‌های نماز عبادی - سیاسی جمعه این هفته تهران که در محل دانشگاه تهران برگزار شد، گفت: مولا علی (ع) در نهج‌البلاغه همه را به تقوای الهی دعوت کرده‌اند و می‌فرمایند اینکه فراوان خدا را به نعمت‌هایش شکر بگوییم بسیار مهم است. نعمت هستی، سلامتی، نعمت نظام اسلامی و دیگر نعمت‌های خداوند را باید دید و شکر آنها را به‌جا آورد.

خطیب جمعه تهران افزود: خداوند ۱۳۲ نام در قرآن دارد و صفات فعل و صفات ذات در این‌باره است اما یکی از اسامی خداوند، مهر است؛ غیر از بسم الله الرحمن الرحیم که ۱۱۴ بار در قرآن گفته شده، صفات الرحمان، الرحیم، غفور، غفار، غافر، خیرالغافرین، الوهاب، الودود، قابل التوب و دیگر نام‌های مهر خداوند در قرآن بیان شده است.

عضو فقهای شورای نگهبان ادامه داد: رحمت خداوند از غضبش بیشتر است ولی نباید یکجانبه‌نگر بود. برخی صفات خداوند هم مظهر خشم و انتقام است؛ شدید العقاب، شدید العذاب، صریح العقاب، قهار و برخی صفت‌های مشابه درباره خشم خداوند در قرآن بیان شده‌اند.

آیت‌الله خاتمی تأکید کرد: خدایی که باورش داریم هر دو صفت رحمت و عذاب را دارد. در حدیثی از پیامبر(ص) نیز تأکید شده است که ما نیز اخلاق خدا را داشته باشیم. به عبارتی باید در برابر کافران شدید و سخت بود. پیامبراکرم(ص) هم همین صفت را داشت که در برابر برخی از کفار رحمت داشت و نسبت به برخی دستور مرگ آنها را صادر کرد؛ علی (ع) هم چنین بود.

خطیب جمعه تهران گفت: در همه اغتشاشات، آنهایی که فریب خوردند و دچار هیجان شدند آزاد می‌شوند و مورد رحمت قرار می‌گیرند اما آنهایی که پول می‌دهند تا شعارنویسی کنند و سردسته اغتشاشگران هستند و پول می‌دهند که مردم آشوب کنند، باید با آنها به مصداق أَشِدَّاءُ عَلَی الْکُفَّارِ رفتار شود.

آیت‌الله خاتمی تأکید کرد: آنهایی که به ملت خیانت کردند و آب به آسیاب دشمن ریختند، قوه قضاییه قضاییه باید با آنها به‌گونه‌ای برخورد کند که بعد از آنها و آیندگان دیگر هوس اغتشاش نکنند.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز