تهران ۲۲.۷۹° كمينه ۲۲.۶۲°  بیشینه ۲۲.۹۹°

۰۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۸

روسيه درباره هرگونه تعرض عليه سوريه به قطر هشدار داد

پایگاه اینترنتی الاتحاد پرس اعلام کرد: روسیه به قطر درباره هرگونه تعرض علیه سوریه هشدار داد.
کد خبر: ۴۹۷۲

اخبار معاصر: به نقل از پایگاه اینترنتی الاتحاد پرس، مسکو مقامات قطری را تهدید کرد که خیال هر گونه فعالیت نظامی را در سوریه از سر بیرون کنند، زیرا روسیه مانع از هر فعالیت نظامی قطر در سوریه خواهد شد.

روسيه درباره هرگونه تعرض عليه سوريه به قطر هشدار داد

این در حالی است که قطر مدعی شده بود برای حمایت از مردم سوریه، از گزینه نظامی بر ضد رژیم بشار اسد استفاده خواهد کرد.

از اینرو نقشه توطئه عربستان و قطر و ترکیه، ضد سوریه و تجاوز به آن بر اساس طرح زیر است:‌

آنها مدعی هستند: بعد از اینکه عربستان سعودی توانست گروه الحوثی و هواداران علی عبدالله صالح را در یمن هدف قرار دهد در حقیقت ایران و نفوذ آن را در یمن هدف قرار داده است و هم اکنون زمام امور را در یمن در دست دارد. اما واقعیت این است که عربستان سعودی در مرداب جنگ یمن گرفتار شده و قادر به خروج از آن نیست ولی عربستان سعودی و برخی کشورهای خلیج فارس مدعی هستند که نفوذ ایران را در یمن از بین برده اند و گروه الحوثی و علی عبدالله صالح را سرکوب کرده و دولت عبدربه منصور هادی رئیس جمهور مستعفی و فراری یمن را بازگردانده اند.

پس از این ادعا، قطر تصمیم گرفته است با عربستان سعودی و ترکیه همکاری کند تا با بودجه صد میلیارد دلاری نیروهای ارتش سوریه را از بین ببرند و با جنگنده های خود حملات هوایی بسیار شدیدی را علیه نیروهای بشار اسد به اجرا درآورند تا نظام بشار اسد در سوریه سرنگون شود. آنها می خواهند سه اسکادران (گردان هوایی) از جنگنده های پیشرفته قطری به همراه 90 جنگنده سعودی از نوع اف - 15 ( این جنگنده ها هم اکنون در حال بمباران کشور یمن هستند) به ترکیه و در مناطق مرزی با سوریه ارسال کنند تا این جنگنده ها حملات خود را ضد نیروهای بشار اسد آغاز کنند و پس از آن حمایتهای ترکیه از نیروی زمینی موجود که همان گروههای تکفیری موجود در سوریه هستند، صورت پذیرد. آنها قبل از دخالت نظامی روسیه گمان می کردند رژیم بشار اسد سقوط خواهد کرد از اینرو فکر می کردند اگر فشار جدی از هوا توسط این جنگنده ها و از زمین توسط گروههای تکفیری بر نظامیان بشار اسد وارد شود، به آسانی دمشق سقوط خواهد کرد. بنابراین اگر رژیم سوریه سرنگون شود این بدان معنی است که آنها بر ایران پیروز شده اند و ایران و حزب الله لبنان را از سوریه خارج کرده اند و به زعم آنها عربستان سعودی توانسته است دو کشور عربی را آزاد کند و پس از آزادسازی سوریه، قطر آن را تصاحب می کند.

از اینروست که رئیس ستاد ارتش عربستان سعودی برای بررسی این نقشه به ترکیه سفر کرد و با رئیس ستاد ارتش ترکیه این نقشه را بررسی کرد اما روسیه به قطر هشدار داد تا این هشدار به عربستان سعودی و همچنین ترکیه برسد که جنگنده های روسی هر هواپیمایی را که وارد آسمان سوریه شود، هدف قرار خواهند داد .

اما قطریها که دارای جنگنده هایی پیشرفته تر از جنگنده های روسیه هستند، به خوبی می دانند که می توانند جنگنده های روسیه را در آسمان سوریه سرنگون کنند از سوی دیگر عربستان سعودی نیز می داند جنگنده های اف - 15 از سوخو 34 پیشرفته تر است و می تواند جنگنده های روسی را هدف قرار دهد؛ اما با این وجود، خیالپردازی در زمینه فعالیت‎های نظامی قطر و عربستان در سوریه ساده لوحانه است، زیرا روسیه توانایی استفاده از سلاحهای پیشرفته‎ای را دارد که می تواند نه تنها قطر و عربستان بلکه ترکیه را در سوریه شکست دهد. از اینرو به این راحتی نیست که جنگنده های قطری بیایند و سوریه را هدف قرار دهند.

اما قطر آشکارا اعلام کرد که از گزینه نظامی در سوریه استفاده خواهد کرد و البته جواب و تهدید روسیه را نیز شنید.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری صدا وسیما

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز