تهران ۲۰.۴° كمينه ۲۰.۴°  بیشینه ۲۰.۹۹°
۱۶ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۶
فرمانده سپاه کرمانشاه:

کشورهایی هم که هیچ قیدوبندی ندارند، برای مدیریت فضای مجازی قانون دارند

دشمنان فوت خانم مهسا امینی را بهانه کرده و تلاش کردند با این بهانه مردم را کف خیابان ها بیاورند و با داغ نگه داشتن فضای مجازی، پروژه سوریه سازی ایران را کلید بزنند.
کد خبر: ۵۰۳۰۲

کشورهایی هم که هیچ قیدوبندی ندارند، برای مدیریت فضای مجازی قانون دارند

 به نقل از ایسنا، فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم(ص) استان کرمانشاه با تاکید بر لزوم مدیریت فضای مجازی در کشور، گفت: کشورهایی هم که هیچ قیدوبندی ندارند، برای مدیریت فضای مجازی قانون دارند.

 سردار بهمن ریحانی امروز(16 آبان) در نشست با اعضای بسیج رسانه استان کرمانشاه، با بیان اینکه دشمنان با هدف اسلام‌هراسی و نابودی کشورهای اسلامی پروژه‌های زیادی را طراحی کرده اند، ماجرای یازدهم سپتامبر را نقشه دشمنان برای ویرانی خیلی از کشورهای اسلامی مثل عراق، سوریه، لبنان، یمن و ایران دانست و گفت: با اجرای این پروژه‌ها امروز همه این کشورها بجز ایران اسلامی به سمت نابودی کشیده شده‌اند.

وی توضیح داد: دشمنان در سال 2011 ماجرای شعار نویسی تعدادی دانش‌آموز علیه بشار اسد را بهانه کرده و سوریه را به روزگار کنونی انداختند و حدود 550 هزار نفر از مردمان این کشور را به طرز فجیعی کشته و بین 13 تا 14 میلیون نفر را آواره کردند، اما برای ما راضی به سوریه شدن هم نبوده و در پی شکست و سپس تجزیه ایران اسلامی هستند.

وی با بیان اینکه در 43 سال گذشته بعد از پیروزی انقلاب اسلامی تمامی راهبردهای دشمنان برای ضربه زدن به اسلام و انقلاب به دلیل هوشیاری و در صحنه بودن مردم و نیز تدابیر داهیانه مقام معظم رهبری یا با شکست مواجه شده و یا ناکام مانده، ادامه داد: دشمنان بعد از مشکلاتی که برای کشورهای منطقه به وجود آوردند نگاهشان به ایران بود، ایرانی که به زعم آنان نباید الگو می‌شد، لذا وقتی دیدند پروژه‌های آنها در چهل و چند سال گذشته برای ضربه زدن به ایران اسلامی راه به جایی نبرده استراتژی خود را برای ضربه زدن به ایران اسلامی به نابودی نرم تغییر داده که یکی از راهبردهای آنها برای ضربه زدن به ایران اسلامی تحریم بود که سعی کردند با تداوم تحریم ها مردم ایران اسلامی را به زعم خودشان خسته کرده و پروژه جنگ داخلی یا همان سوریه سازی را در کشور ما رقم بزنند.

فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم(ص) استان کرمانشاه در ادامه اشاره ای هم به روی کار آمدن دولت جدید در کشورمان داشت و تصریح کرد: با روی کار آمدن دولت انقلابی آقای رئیسی امیدهای دشمنان که به نگاه غرب گرایانه دولت‌های قبلی بسته شده بود ناامید شد، چراکه دشمنان می‌دیدند دولت آقای رئیسی پیرو مطلق و دنبال‌رو سیاست های مقام معظم رهبری است و آن زاویه هایی که احیانا در دولت‌های قبلی در حوزه تحولات بین المللی با مواضع رهبری وجود داشت، در این دولت وجود ندارد.

وی اضافه کرد: بر مبنای همین مواضع انقلابی، ایران اسلامی توانست به عضویت شانگهای درآید که این عضویت، آمریکا را به لحاظ دستیابی ایران به فرصت های خوب اقتصادی نگران و به فکر توطئه چینی دوباره برای نابودی ایران اسلامی انداخت.

وی در ادامه با بیان اینکه جریانات اخیر سبب شد تا برای ایران اسلامی در حوزه های مختلف سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و ... گشایش ایجاد شود، گفت: این گشایش ها دشمنان اسلام و انقلاب را به فکر طراحی پروژه‌هایی برای منزوی کردن ایران اسلامی انداخت تا هرطور شده قطار پرشتاب پیشرفت ایران اسلامی را متوقف کنند.

وی در ادامه با اشاره به تجربه دشمنان از آشوب های 78، 88 و 98 در کشور، گفت: بر مبنای همین تجربه ها دشمنان تلاش کردند تا این بار تاکتیک خود را عوض کرده و با ایجاد اتحاد در فضای رسانه‌ای بین گروه های مختلف از منافقین گرفته تا سلطنت طلب ها و تجزیه طلب‌ها و ... آتش فتنه اخیر را گرم نگه داشته و کار را به اغتشاش بکشانند.

فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم(ص) استان کرمانشاه با بیان اینکه دشمنان منتظر بهانه برای ضربه زدن به اسلام و انقلاب هستند و به اصطلاح دستشان روی ماشه است، گفت: دشمنان فوت خانم مهسا امینی را بهانه کرده و تلاش کردند با این بهانه مردم را کف خیابان ها بیاورند و با داغ نگه داشتن فضای مجازی، پروژه سوریه سازی ایران را کلید بزنند.

وی با بیان اینکه دشمنان تلاش کردند تا با به کف خیابان آوردن دانش‌آموزان و دانشجویان و همراه کردن آنها با دیگر اقشار مردم کشور را به آشوب بکشانند، گفت: قبول داریم که مشکلات معیشتی، کار، اشتغال و سوء مدیریت داشته و اعتراض داریم، اما نمی خواهیم به وضع سوریه و عراق برسیم.

وی تاکید کرد: مشکلاتی مثل دزدی و رانت و فساد اداری وجود دارد و هیچ کس از این بی عدالتی ها و ناهنجاری ها دفاع نمی کند و نخواهد کرد، اما مردم این را هم می دانند دشمنان دلسوزشان نیستند و امنیت و سلامت دو نعمت ارزشمند هستند که باید قدر آنها را دانست.

وی در ادامه با بیان اینکه در جریان اغتشاشات اخیر هتاکی‌هایی که به نظام و مقدسات دینی ما شد بی سابقه بود، گفت: در هیچ برهه ای از تاریخ انقلاب این حجم از توهین به مقدسات را نداشته‌ایم.

وی با بیان اینکه دشمنان برای توقف رشد علمی کشور به سراغ اغتشاش در دانشگاه‌های شاخص مثل علامه و شریف رفتند، گفت: آنها می دانند که ایران در مسیر یک جهش بزرگ قرار گرفته و برای جلوگیری از موفقیت بیشتر ایران اسلامی بدنبال سنگ اندازی هستند.

ریحانی اشاره ای هم به اغتشاشات دانشجویی در کرمانشاه داشت و گفت: درحالی که دانشگاه رازی حدود 12 هزار دانشجو دارد، در جریان اغتشاشات در یکی دو روز اول بین 150 و نهایت 170 دانشجو در اغتشاشات حضور داشتند که در بقیه روزها این آمار به 50 تا 60 نفر کاهش پیدا کرد.

وی در ادامه با بیان اینکه دشمنان هم اکنون در مرحله ترور، ارعاب و خشونت برای ایجاد ناامنی در کشور هستند، گفت: دشمنان تلاش می کنند با اقداماتی مثل حادثه تروریستی شیراز فضای ترس و ارعاب و ناامنی در کشور ایجاد کنند، غافل از اینکه مردم هوشیارند و می‌دانند آنها دلشان برای ملت ایران نمی سوزد.

کشورهایی که هیچ قید و بندی ندارند، هم برای فضای مجازی یک سری قوانین دارند

به گزارش ایسنا، ریحانی با بیان اینکه فضای مجازی در کشور رها شده، گفت: در هیچ جای دنیا به اندازه کشور ما فضای مجازی رها شده نیست. در مباحث مختلف سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و ... هرکس هرچه دلش بخواهد از راست و دروغ تا تهمت و افتراء منتشر می کند، درحالی که در هیچ جای دنیا این چنین بی قانونی هایی وجود ندارد.

ریحانی گفت: کشورهایی که هیچ قید و بندی ندارند هم برای فضای مجازی یکسری قوانین دارند.

وی در ادامه با بیان اینکه حجاب در کشور ما قانون دارد و افراد ملزم به رعایت آن در حد قانونی هستند، گفت: همه باید به قانون احترام بگذاریم، پذیرفته نیست که مثلا یکی از دخترهای عزیز این مملکت در پی تذکری برای حفظ پوشش خود در حد قانونی آن برانگیخته شده و عنوان کند که هرطور دلش بخواهد زندگی می‌کند. اگر اینطور باشد چنین فردی حق ندارد اگر کسی در خیابان به صورت او سیلی زد و ادعا کرد دلش خواسته این کار را بکند، درخواست اجرای قانون داشته باشد.

وی در ادامه با بیان اینکه در چند سال گذشته کرونا سبب شده تا دستمان از تعلیم و تربیت دانش‌آموزان و دانشجویان کوتاه شود، گفت: در این زمینه نیاز به کارهای جدی فرهنگی داریم.

ریحانی اشاره ای هم به حضور پرشور مردم در راهپیمایی 13 آبان امسال در کرمانشاه داشت و گفت: انصافا حضور مردم در راهپیمایی 13 آبان امسال بی سابقه بود و در هیچ سالی از سالهای گذشته این گستردگی حضور مردم را نداشته ایم.

وی اضافه کرد: در راهپیمایی 13 آبان کرمانشاه همه آمدند تا به خائنین داخلی و خارجی اعلام کنند در عین حال که گله و اعتراض داریم، اما نمی خواهیم انقلاب از دست برود.

از رسانه‌ها انتظار داریم حقایق را بگویند و امیدآفرینی کنند

ریحانی مهمترین وظیفه رسانه ها در شرایط کنونی را جهاد تبیین عنوان کرد و افزود: نمی خواهیم غلو کنیم، اما از رسانه‌ها انتظار داریم حقایق را بگویند.

وی نقد را جزو جدایی ناپذیر کار رسانه‌ای برشمرد و گفت: از رسانه‌ها انتظار می‌رود مشکلات را به مردم گفته و برای حل مشکلات دنبال چاره‌اندیشی و ارائه راهکار باشند، اما جوری هم قلم نزنند که دشمن شاد شویم.

ریحانی کار رسانه ای را در شرایط کنونی مجاهدت برشمرد و گفت: رسانه ها جایگاه ایران قبل و بعد از انقلاب را به مردم بگویند تا همه بدانند که ما در سالهای قبل از انقلاب در معادلات جهانی جایی نداشتیم و امروز در منطقه و دنیا حرف برای گفتن داریم.

وی تاکید کرد: رسانه ها وظیفه مهم دیگری هم بر عهده داشته و آن امیدآفرینی در جامعه است، لذا رسانه ها باید به جامعه انرژی مثبت بدهند.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز