تهران ۲۲.۶۲° كمينه ۲۲.۶۲°  بیشینه ۲۲.۹۹°

۰۵ آبان ۱۳۹۴ - ۲۳:۱۰

تشکیل فوری ائتلاف گسترده و بین المللی ضد داعش ضروری است

روسیه که از هفتم مهرماه با همکاری نظامی سوریه عملیات بمباران مواضع تروریست ها در این کشور را آغاز کرده، تشکیل فوری ائتلاف گسترده و بین المللی ضدتروریستی به ویژه علیه داعش را در منطقه خاورمیانه ضروری خوانده است.
کد خبر: ۵۲۹۶

اخبار معاصر: ژنرال «آناتولی آنتونف» معاون وزیر دفاع روسیه امروز (سه شنبه) در یک نشست خبری، آمادگی این کشور را برای جلب همکاری‎های بین المللی با هدف تشکیل ائتلاف گسترده ضد تروریستی اعلام کرد.

تشکیل فوری ائتلاف گسترده و بین المللی ضد داعش ضروری است

وی افزود: مسکو تمامی کشورها را به مشارکت در تشکیل ائتلاف گسترده بین المللی برای مبارزه با سازمان تروریستی داعش همراه روسیه فرا می‎خواند.

آنتونوف بار دیگر درخواست روسیه را برای همکاری کشورهای غربی عربی ضدسوری در ارائه اطلاعات از تروریست ها به ویژه داعش با هدف ادامه استفاده در حملات هوایی تکرار کرد.

آمریکا، انگلیس، فرانسه، آلمان، ترکیه، قطر و عربستان هفت کشور اردوگاه ضد سوری پنج سال پیش با هدف سرنگونی حکومت «بشار اسد» برنامه جذب و اعزام تروریست های افراطی از سراسر جهان به سوریه و همچنین سازماندهی و تقویت گروه های تروریستی از جمله جبهه النصره و داعش را آغاز کردند که براساس گزارش ها، شهروندانی از 83 کشور در صفوف تروریست ها در عراق و سوریه می جنگند.

این کشورها تاکنون از هرگونه همکاری اطلاعاتی با روسیه علیه تروریست ها خودداری کرده اند و حتی «اشتون کارتر» وزیر دفاع آمریکا دو هفته پیش گفت که بر اساس راهبرد «باراک اوباما» رییس جمهوری این کشور، نیروهای بیشتری در خاک اردن و ترکیه آموزش خواهند دید و برای شرکت در درگیری های سوریه به این کشور اعزام خواهند شد.

همچنین به گزارش بی بی سی، عربستان نیز قصد دارد گروه های مسلح و تروریستی مورد حمایت خود مانند «احرار الشام» را تحت پوشش حمایت مالی و تسلیحاتی گسترده تری از جمله موشک های ضد تانک و احتمالا سامانه های ضد هوایی دوش پرتاب استینگر قرار دهد.

روسیه در چارچوب قراردادهای همکاری نظامی خود با سوریه، حدود 50 فروند جنگنده سوخو، چندین بالگرد جنگی میگ 24 و مجموعه ای از رزمناوها، یک ناو تجسسی و همچنین پهپادها را در خاک این کشور برای مبارزه علیه تروریست ها به کار گرفته است.

بر اساس اطلاعات وزارت دفاع روسیه، در جریان عملیات هوایی این کشور در سوریه طی 28 روز گذشته بیش از 100 موضع تروریست ها منهدم شده است.

روسیه اعلام کرده که این همکاری‎ها در چارچوب مقررات بین المللی و برای اجرای قراردارد همکاری با دولت قانونی سوریه آغاز شده است و ادامه خواهد یافت.

انتهای پیام/

منبع: ایرنا

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز