تهران ۱۹.۹۱° كمينه ۱۹.۷۹°  بیشینه ۱۹.۹۹°
۲۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۳

۲ زندانی محکوم به قصاص در مازندران به احترام ایام فاطمیه(س) از چوبه دار رهایی یافتند

درمورد این ۲ پرونده نیز پس از تشکیل جلسات متعدد و استفاده از ظرفیت های مختلف دادگستری استان، شوراهای حل اختلاف و اداره کل زندان های استان، رضایت اولیای دم به دست آمد و یکی از محکومین پس از ۱۳ سال از قصاص رهایی و فرصت زندگی دوباره یافت.
کد خبر: ۵۳۰۵۷

۲ زندانی محکوم به قصاص در مازندران به احترام ایام فاطمیه(س) از چوبه دار رهایی یافتند

به نقل از ایرنا؛ رییس‌کل دادگستری مازندران گفت: با گذشت توسط اولیای دم به تاسی از سیره اهل بیت(ع) و به حرمت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س)، ۲ زندانی محکوم به قصاص در استان از چوبه دار رهایی یافتند که یکی از محکومین پس از ۱۳ سال تحمل زندان از چوبه دار رهایی و به آغوش خانواده برگشت.

 حجت الاسلام و المسلمین اکبری اظهار کرد: در راستای سیاست های قوه قضاییه مبنی بر کاهش جمعیت کیفری و اخذ رضایت از شاکیان که در قالب اولویت‌های مهم در دستور کار قرار دارد، با استفاده از ظرفیت شوراهای حل اختلاف و اداره کل زندان های استان، از ابتدای سالجاری تاکنون ۲۱ مورد محکوم به قصاص به صورت قطعی از چوبه دار رهایی یافتند و ۴۳ مورد نیز به صورت غیر قطعی و در حال پیگیری است.

رییس کل دادگستری مازندران همچنین گفت: درمورد این ۲ پرونده نیز پس از تشکیل جلسات متعدد و استفاده از ظرفیت های مختلف دادگستری استان، شوراهای حل اختلاف و اداره کل زندان های استان، رضایت اولیای دم به دست آمد و یکی از محکومین پس از ۱۳ سال از قصاص رهایی و فرصت زندگی دوباره یافت.

اکبری با تحسین گذشت بسیار ارزشمند اولیای دم افزود: رضایت باری تعالی در مصالحه ، برادری وگذشت است و درآموزه‌های دینی ما به ترویج فرهنگ عفو، گذشت و آثار آن تاکید فراوان شده است تا جایی که امیرالمومنین (ع) در حدیثی فرموده اند، لذتی که در عفو وجود دارد در انتقام نیست.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز