تهران ۱۳.۸۵° كمينه ۱۰.۷۹°  بیشینه ۱۳.۹۹°
۲۲ آذر ۱۴۰۱ - ۲۳:۳۱

ادعای وزیر دفاع آمریکا: روسیه و چین آفریقا را بی‌ثبات می‌کنند

ایالات متحده آمریکا از ۴۹ کشور آفریقایی برای شرکت در نشستی سالانه به منظور پیشبرد اهداف خود در این قاره دعوت کرده است.
کد خبر: ۵۳۰۷۳

ادعای وزیر دفاع آمریکا: روسیه و چین آفریقا را بی‌ثبات می‌کنند

به نقل از ایرنا؛ لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا در نشست آمریکا و آفریقا که روز سه‌شنبه در واشنگتن آغاز به کار کرده است، ادعا کرد که افزایش حضور چین و روسیه در قاره آفریقا منجر به بی‌ثباتی در این قاره می‌شود.

 آستین ادعا کرد: باید مراقب ترکیب اقدامات روسیه و چین باشیم. مطمئناً، من فکر می‌کنم نفوذ آن‌ها در قاره آفریقا می‌تواند بی‌ثبات کننده باشد.
ایالات متحده آمریکا از ۴۹ کشور آفریقایی برای شرکت در نشستی سالانه به منظور پیشبرد اهداف خود در این قاره دعوت کرده است.
به گزارش ایرنا، در طول این نشست سه روزه، شرکت کنندگان در مورد طیف گسترده‌ای از موضوعات جهانی و دوجانبه از جمله اقتصاد، امنیت، تغییرات آب و هوایی و بهداشت و سلامت گفتگو خواهند کرد.
نظرسنجی جدید موسسه انگلیسی یوگاو کمبریج که در ماه اوت و سپتامبر (تیر-شهریور) در ۲۵ کشور میان هزار نفر انجام شد و ۳ کشور بزرگ آفریقایی شامل نیجریه، کنیا و آفریقای جنوبی نیز در آن شرکت کردند نشان می‌دهد نگاه مثبت افکار عمومی مردم آفریقا نسبت به چین رو به افزایش است.

براساس نظرسنجی انگلیسی یوگاو، چین بزرگترین شریک تجاری قاره آفریقاست و در کشورهای قاره سیاه به عنوان نیرویی مثبت درنظر گرفته می‌شود. در آفریقای جنوبی ۶۱ درصد پاسخ دهندگان به نظرسنجی یوگاو چین را به عنوان کشوری تاثیرگذار در جهان ثبت کردند. این درحالی است که نظرسنجی در کنیا با حمایت بیشتر چین ۸۲ درصد گزارش شده است و پاسخگویان نیجریه بالاتر از دو کشور ذکر شده، تاثیرگذاری چین را ۸۳ درصد می‌دانند.

به علاوه کشورهای آفریقایی درباره در اختیار گذاشتن تسلیحات جنگی به سایر کشورهای جهان در جنگ‌های داخلی و همچنین دخالت در امور داخلی کشورها و حملات سایبری و جاسوسی، آمریکا را مسئول دانسته و سرزنش کردند

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز