تهران ۲۰.۶۷° كمينه ۱۸.۷۹°  بیشینه ۲۰.۹۹°
۲۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۲
نماینده مجلس:

حذف ایران از کمیسیون مقام زن برای اعمال فشار انجام شد

در فاصله زمانی کوتاهی از سال ۲۰۱۷ تاکنون حدود ۲۵۰ زن توسط پلیس آمریکا کشته شده اند، ‌آیا اینها جزء حقوق زنان نیست؟ همچنین زنان یمنی، سوری و افغانستانی مگر زن نیستند؟
کد خبر: ۵۳۵۳۱

حذف ایران از کمیسیون مقام زن برای اعمال فشار انجام شد

به نقل از ایسنا؛ رئیس کمیته تخصصی زنان و خانواده مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه آمریکا و کشورهای اروپایی ادعای دروغین برای حقوق زنان دارند، گفت: حذف ایران از کمیسیون مقام زن یک بدعت کاملا سیاسی است که برای اعمال فشار بر ایران انجام شده است.

فاطمه رحمانی در گفت و گو با ایسنا، در رابطه با حذف ایران از کمیسیون مقام زن سازمان ملل، بیان کرد:‌ این اقدام یک بدعت کاملا سیاسی بود و برای اعمال فشار سیاسی به ایران از سوی آمریکا و کشورهای اروپایی این اتفاق افتاد.

حذف ایران از کمیسیون مقام زن بدعت سیاسی است

وی با تاکید بر اینکه این اقدام بدعت گذاری بود، عنوان کرد:‌ ایران در کمیسیون مقام زن واجد شاخصه ها بوده که در این کمیسیون پذیرفته شده است و کشورهایی نیز به ایران رای داده اند. همچنین در کمیسیون جایگاهی برای حذف اعضا وجود ندارد، پس این اقدام کاری کاملا سیاسی و بدعت سیاسی بود که برای اعمال فشار بر ایران انجام شده است.

رئیس کمیته تخصصی زنان و خانواده مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت: البته تصمیمات کمیسیون مقام زن هم ضمانت اجرایی حقوقی ندارد، اما قطعا بر تصمیم سازی و ایجاد رویه ها موثر است.

رحمانی اظهار کرد: در خود آمریکا چقدر نسبت به زنان ظلم می شود و حقوق آنها تضییع می شود؟ همچنین بیان می شود که یک سوم زنان زندانی در آمریکا هستند و این یعنی توجهی به حقوق زنان نمی شود. آمار دیگری نیز وجود دارد که در فاصله زمانی کوتاهی از سال ۲۰۱۷ تاکنون حدود ۲۵۰ زن توسط پلیس آمریکا کشته شده اند، ‌آیا اینها جزء حقوق زنان نیست؟ همچنین زنان یمنی، سوری و افغانستانی مگر زن نیستند؟

رفتارهای دوگانه آمریکا صرفا به خاطر اعمال فشار سیاسی علیه ایران است

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی افزود: در تحریم های ظالمانه ای که علیه ایران اعمال شده مگر اولین قربانی آن در بحث دارو زنان و کودکان نیستند؟ چرا کمیسیون مقام زن نسبت به این موارد واکنش و حساسیت نشان نداد؟ این اقدامات نشان می دهد که این رفتارهای دوگانه صرفا به خاطر اعمال فشار سیاسی علیه ایران است.

این عضو هیات رئیسه فراکسیون زنان و خانواده مجلس شورای اسلامی در رابطه با عملکرد ایران در مواجهه با این ماجرا، عنوان کرد: آمریکا و کشورهای اروپایی ادعای دروغین برای حقوق زنان دارند و همین ادعای دروغینِ در حد شعارِ آنها نیز، با بودن ایران در این کمیسیون و بیان دیدگاه ها و هم افزایی‌اش اثر بیشتری می توانست داشته باشد. گرچه که الان نیز ایران همچنان می تواند در کمیسیون حضور داشته باشد، اما حق رای ندارد که این موضوع نشان می دهد که آمریکا و اروپایی ها بر نمی تابند که کشوری مستقل باشد و بر اساس مبانی خود پیش برود.

رحمانی تصریح کرد: به هر حال ما کار خودمان را انجام می دهیم و بر اساس گفتمان انقلاب اسلامی و امامین انقلاب مسیر پیشرفت خودمان را ادامه خواهیم داد،‌ همچنین تمام تلاش خودمان را داریم تا جایگاه واقعی که اسلام و انقلاب به زنان داده است برای زنان تحصیل کنیم.

دیپلماسی عمومی ایران باید نسبت به حذف ایران از کمیسیون مقام زن فعال شود

این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ما یک دیپلماسی رسمی داریم و یک دیپلماسی عمومی، گفت: در عین حال که دیپلماسی عمومی ایران نیز باید نسبت به این مساله فعال شود، گروه های حق طلب و حق گرا و به معنای واقعی آزاده هم کم نیستند که باید فعال شوند و دلیل رفتار یکجانبه گرایی متولیان این امر در آمریکا و اروپا را مطالبه کنند.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز