تهران ۲۳.۸۵° كمينه ۲۳.۷۳°  بیشینه ۲۴.۷۹°
۰۱ دی ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۷

وزیر فرهنگ: بهترین شاخص برای جهاد تبیین خدمت به مردم است

دولت مردمی سیزدهم و شخص رئیس جمهور همه اهتمام خود را روی رفع مشکلات تاریخی و بر زمین مانده معطوف کرده است.
کد خبر: ۵۳۷۷۳

وزیر فرهنگ: بهترین شاخص برای جهاد تبیین خدمت به مردم است

به نقل از ایرنا؛ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی جهاد تبیین را فصل نوین و راهبرد مناسبی برای خنثی سازی و مقابله با حربه های جدید و پیچیده دشمن دانست و گفت: بهترین شاخص برای این مهم خدمت صادقانه به مردم است.

محمد مهدی اسماعیلی روز پنجشنبه در آیین گرامیداشت سالروز شهادت آیت‌الله «محمد مفتح» و روز وحدت حوزه و دانشگاه که در تویسرکان برگزار شد، افزود: دولت مردمی سیزدهم و شخص رئیس جمهور همه اهتمام خود را روی رفع مشکلات تاریخی و بر زمین مانده معطوف کرده است.

وی با تاکید بر اینکه رییس جمهور دولت مردمی و انقلابی از تبار علم، دانش و از فرزندان حوزه و دانشگاه است و مدیریت کشور را به دست گرفته و شب و روز خود را برای پیشرفت و توسعه کشور به کار می‌گیرد، گفت: جهاد بزرگ امروز دولت، رفع مشکلات مردم در بخش های مختلف است و با تمام وجود برای این کار تلاش می کند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: دشمن به دنبال ایجاد ناامیدی است تا جوان امروز ما را به آینده خود و کشور سرخورده کند و با توهم سازی نسبت به گذشته، طاغوت و دیوسیرتان به دنبال تغییر تفکرات جوانان است.

وی تاکید کرد: ما باید در جهاد تبیین که رهبر فرزانه انقلاب آن را یک فریضه اعلام کردند، دستاوردهای انقلاب اسلامی و پیشرفت‌های کشور را برای جوانان تشریح کنیم.

اسماعیلی با بیان اینکه باید با حضور در مدارس، دانشگاه‌ها و جامعه اجازه ندهیم خط تبلیغی دشمن جوانان ما را از مسیر خارج کند، افزود: دشمن به طور دقیق از نقطه قوت نظام و انقلاب اسلامی می‌خواهد به ما ضربه بزند؛ انقلاب اسلامی یک انقلاب فرهنگی بود و شخصیت برجسته فرهنگی پرچم دار پیروزی انقلاب اسلامی بودند و دشمن از همان نقطه می‌خواهد شبیخون فرهنگی بزند.

وی اظهار داشت: اساتید حوزه و دانشگاه باید خط تبلیغی دشمن علیه انقلاب اسلامی را بشکنند و با فعالیت در فضای مجازی از دستاوردهای انقلاب اسلامی دفاع کنند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: باید با خروج از نگاه کارمندی و یک کار جهادی جلوی شبیخون فرهنگی دشمن را گرفت؛ باید با قدرت و توکل به خدا رو به جلو حرکت کرد و در این مسیر جهادی که نهضت‌ اسلامی مردم ایران آغاز کرده است، با قدرت پیش رفت.

وی افزود: نهضت اسلامی مردم ایران شصتمین سال خود را سپری می‌کند و این انقلاب فاطمیون است و با قدرت مسیر خود را سپری خواهد کرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی یادآور شد: پنهان کاری و سیاه نمایی دستاوردهای انقلاب، برای دور کردن و ایجاد شکاف بین مردم با آرمان های انقلاب اسلامی و از حربه های دشمن است.

وی تصریح کرد: امروز مهمترین نکته ای که دشمن بر روی آن تمرکز کرده، تطهیر و پاکسازی جنایات و ظلم های دوران ستم شاهی و بیهوده نشان دادن پیروزی انقلاب ملت ایران و ساقط کردن رژیم پهلوی است که در ابعاد مختلف مطرح می کند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی یادآور شد: امروز این حربه دشمن به بالاترین سطح و به شدت در فضای مجازی و شبکه های مختلف اجتماعی و رسانه ها در حال نشر و گسترش است که ستم های رژیم شاهنشاهی را تطهیر و با آن همه جنایات سنگینش حتی مظلوم جلوه دهد.

اسماعیلی بیان کرد: دشمن البته بیشترین تمرکز خود را در پیاده ساختن اهدافش روی نسل امروز و برای جوانان و نسلی که در آن دوران حضور نداشته اند و با اهداف و آرمان های انقلاب و نهضت امام راحل آشنا نیستند و یا ستم ها و جنایات رژیم را قبل از انقلاب ندیده اند، معطوف کرده است.

عرصه فرهنگ؛ کانون هجمه های دشمن

اسماعیلی در بخش دیگری از سخنان خود عرصه فرهنگ را نقطه قوت نظام جمهوری اسلامی دانست و تاکید کرد: دشمن هم در حقیقت تمامی تلاش و کانون هجمه های خود را روی همین نقطه متمرکز کرده است.

وی با بیان اینکه شاخصه اصلی و روح انقلاب اسلامی هم بر فرهنگ استوار است، گفت: این انقلاب با نقش آفرینی بزرگان و شخصیت های برجسته فرهنگی، علمی و حوزوی همچون آیت الله شهید مفتح، شهید مرتضی مطهری، شهید بهشتی و شهید باهنر به پیروزی رسید و اینها پرچمداران اصلی نهضت امام خمینی (ره) و انقلاب هستند.

شهید بزرگوار آیت الله دکتر مفتح از یاران خاص امام خمینی(ره) بود که توامان در سنگر حوزه، دانشگاه، جهاد و تبلیغ برای پیروزی نهضت بزرگ اسلامی مردم ایران متحمل رنج‌ها و مشقت‌های زیادی شد.

وی اظهار داشت: با پیروزی انقلاب اسلامی و هدایت امام خمینی(ره) و رهنمودهای رهبر فرزانه انقلاب اسلامی، مساله دوگانه بین حوزه و دانشگاه حل شده است.

اسماعیلی بیان کرد: رژیم پهلوی در ادامه تفکری که با عنوان روشنفکری از دوره قاجار در کشور پدیدار شده بود، به دنبال ایجاد یک تضاد میان علم جدید، قدیم و حوزه و دانشگاه بود.

وی تصریح کرد: به اعتقاد آن‌ها، علم حوزوی عامل عقب‌ماندگی و مانع پیشرفت بود که با نگاهی به ادبیات سیاسی ۲۰۰ سال گذشته، این خط فکری در بین آثار نویسندگان ضددین، مستشرقین و جریان وابسته غرب، به وضوح مشهود است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: خیلی از روشنفکران، برای نشان دادن دلیل پیشرفت کشورهای اروپایی، فلش(نشان) عقب ماندگی را به سمت نهاد دین می‌بردند.

اسماعیلی ادامه داد: این موضوع یک بدبینی را در بین جریان روشنفکر دانشگاهی و جریان تحصیلکرده حوزه‌های دینی ایجاد کرده بود.

وی تاکید کرد: امام خمینی (ره) از روز نخست، دوگانه‌های ایجاد شده بین ایران و اسلام را برطرف کردند و نگذاشتند، ایرانیت را در برابر مسلمانان و اسلامیت قرار دهند.

وی بیان کرد: آن ها می‌خواستند تاریخ ایران پیش از اسلام را برجسته کنند تا تاریخ ایران پس از اسلام را تخفیف دهند و این دوگانه را امام خمینی(ره) حل کرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی عنوان کرد: شهیدان والامقام آیت الله مرتضی مطهری، آیت الله محمد مفتح، آیت الله بهشتی و شهید باهنر حلقه نخست یاران امام خمینی (ره) بودند که در کنار تحصیلات حوزوی وارد دانشگاه شدند و فضای علمی حوزه و دانشگاه را به یکدیگر نزدیک کردند.

وی افزود: امروز چهره‌های بزرگ حوزوی و دانشگاهی در کنار هم زمینه‌های رشد و توسعه ایران اسلامی را فراهم کرده‌اند و هم اینک ایران قدرتمند ما به دنبال ایجاد تمدن نوین اسلامی است.

اسماعیلی با اشاره به اینکه در تمدن نوین اسلامی، علم و دانش و آگاهی در کنار استقلال و آزادی موجب شکوفایی استعداد جوانان ایرانی می‌شود، افزود: بدخواهان ملت ایران ۴۴ سال است که بر طبل ناامیدی و ناکامی نظام اسلامی می کوبند و می‌خواهند در ذهن جوانان ایرانی این معنا را جایگزین کنند که نظام دینی زمینه‌های پیشرفت و توسعه را فراهم نمی‌کند.

وی ادامه داد: آن ها می خواهند با بمباران تبلیغاتی، تحریف، دروغ و جنگ رسانه‌ای جلوی موفقیت های بزرگ مردم ایران را بگیرند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: انقلاب اسلامی در دوره اخیر و در دولت انقلابی و مردمی همه اهتمام خود را برای جبران عقب ماندگی های تاریخی گذاشته است.

اسماعیلی بیان کرد: با نگاهی به دستاوردهای یک سال و چند ماه گذشته در حوزه سیاست خارجی و تعاملات منطقه‌ای، ایران عزیزمان کانون پیشرفت، توسعه و محل مراجعه دولت‌های منطقه شده است.

وی با اشاره به اینکه روابط اقتصادی و تجاری خود را با کشورهای همسایه به ۲ برابر افزایش داده‌ و رفت و آمدهای دیپلماتیک را بیشتر کرده ایم، گفت: دولت سیزدهم مسائل مهم بر زمین مانده کشور را با اهتمام ویژه دنبال می کند.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه اظهار داشت: در استان همدان پروژه‌ای (طرح بلند مدت آبرسانی) که در طول ۱۷ سال با ۱۶۰ میلیارد تومان اعتبار، حدود ۳۰ درصد پیشرفت داشت، در دولت سیزدهم با تزریق یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار، ۷۰ درصد باقیمانده در مدت یک سال تکمیل شد.

وی ادامه داد: در استان‌های خوزستان، کردستان و سراسر کشور نیز دولت شبانه روز کار می‌کند و مسائل و مشکلات مردم را با پوست و گوشت خود می‌فهمد.

اسماعیلی بیان کرد: دشمن با ایجاد توطئه تحریم و جنگ اقتصادی به دنبال ایجاد نارضایتی در بین مردم است؛ فشارهای اقتصادی که به مردم وارد می‌شود را ما با همه وجود درک و باید آن را برطرف کنیم.

به گزارش ایرنا، شهید محمد مفتح در سال ۱۳۰۷ در خانواده‌ای روحانی در روستای کله سر‍‍ در بخش فامنین از توابع شهر همدان متولد شد.

پدرش شیخ محمود مفتح از روحانیان همدان بود. در همدان نزد افرادی چون آخوند ملا علی، دروس اولیه فقه را فرا گرفت و در سال ۱۳۲۲ و در ۱۵ سالگی برای ادامه تحصیل راهی شهر قم شد.

وی در ۲۷ آذر ۱۳۵۸ هنگام ورود به دانشگاه تهران توسط گروه فرقان هدف گلوله قرار گرفت و به همراه ۲ محافظش (جواد بهمنی و اصغر نعمتی) در مقابل دانشکده الهیات دانشگاه تهران با رگبار گلوله به شهادت رسید.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز