تهران ۱۸.۸۵° كمينه ۱۵.۷۹°  بیشینه ۱۸.۹۹°
۰۲ دی ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۳

عضو مجلس خبرگان: مسیح پیامبر مسلمانان هم هست

این مجتهد از شورای نگهبان گرفته تا مجمع تشخیص مصلحت نظام دارای جایگاه بود و از دروس استادان دیگر نظیر سیدابوالقاسم خویی و امام خمینی(ره) نیز بهره برد.
کد خبر: ۵۳۸۲۲

عضو مجلس خبرگان: مسیح پیامبر مسلمانان هم هست

به نقل از ایرنا؛ نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه مراغه به فرا رسیدن آغاز سال میلادی و روز میلاد حضرت مسیح اشاره کرد و گفت: حضرت مسیح علاوه بر مسیحیان، پیامبر مسلمانان هم هست و سخنانی بسیار گهربار دارد.

آیت‌الله محمدتقی پورمحمدی در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان، روایتی به نقل از پیامبر اکرم (ص) نقل کرد و افزود: وقتی حواریون از حضرت مسیح سوال کردند که با چه کسانی باید نشست و برخاست داشته باشند؟ ایشان فرمودند «با انسان‌هایی که دیدن آنان خداوند را برای شما یادآوری کند، سخنانش به معلومات شما بیافزاید و عمل‌اش شما را در ارتباط با اندوخته آخرت ترغیب کند».

برخی از مسیحیان جهان تابع حضرت مسیح هم نیستند

امام جمعه مراغه بیان کرد: متاسفانه برخی از مسیحیان جهان تابع حضرت مسیح هم نیستند و نه تنها ظلم روا می‌دارند بلکه از ظالمان هم حمایت می‌کنند تا جایی که مظلومان بسیاری در یمن، سوریه و دیگر کشور عمدتا توسط همین مسیحیان مورد ظلم قرار می‌گیرند.

وی با تاکید بر اینکه صهیونیست‌ها نیز با حمایت همین مسیحیان به مردم جهان ظلم می‌کنند، تصریح کرد: علاوه بر حضرت مسیح، حضرت مریم هم برای ما مقدس است تا جایی که قرآن کریم از حضرت مریم تجلیل کرده است.

وی تاکید کرد: مسلمانان در عین حال که به حضرت فاطمه عشق و محبت دارند، نسبت به حضرت مریم نیز عشق می‌ورزند.

آیت‌الله العظما نائینی صاحب مکتب در علم اصول

عضو مجلس خبرگان رهبری به سالگرد ارتحال مجتهد شیعه حضرت آیت‌الله العظما حاج شیخ محمدحسین نائینی(۲۴ مرداد ۱۳۵۵ قمری) اشاره و بیان کرد: این عالم حق بزرگی بر گردن حوزه‌های علمیه و جهان شیعه دارد زیرا در کنار آیت‌الله آقاضیاءالدین عراقی و آیت‌الله شیخ محمد کمپانی اصفهانی، جزو چند شخصیت برجسته حوزه علمیه نجف پس از آخوند خراسانی بود.

آیت‌الله پورمحمدی افزود: شخصیت‌های بزرگی چون آیت‌الله العظما خوئی نزد این عزیزان بهره‌مند شده‌اند و حدود ۲۰۰ مجتهد پای درس ایشان در نجف می‌نشستند.

وی ادامه داد: آیت‌الله‌العظما نائینی به عنوان یک عالم، محقق، فقیه روشن و صاحب مکتب در علم اصول، علاوه بر آثار فقهی و اصولی در مسایل سیاسی نیز روشنگری داشت و کتاب «تنبیه‌الامه و تنزیه‌المله» را در ارتباط با حکومت در اسلام نوشت.

آیت‌الله العظما فاضل لنکرانی از شاگران حضرت امام (ره)

امام جمعه مراغه همچنین از آیت‌الله العظما محمد فاضل لنکرانی جزو شاگردان امام خمینی (ره) نیز یاد کرد و افزود: این مرجع تقلید انقلابی و مبارز که تبعید هم کشیده بود، آثار متعددی داشت که از جمله آنها می‌توان به «تفصیل‌الشریعة فی شرح تحریرالوسیله» اشاره کرد که شرح استدلالی بر کتاب «تحریرالوسیله» امام خمینی (ره) است.

آیت‌الله پورمحمدی که به گفته خودش هشت سال از محضر این عالم برجسته بهره برده بود، اضافه کرد: اگرچه عمر این فقیه برای تکمیل اثرش قد نداد اما ۲۸ جلد از آن را چاپ کرد و حق بزرگی بر گردن حقیر و دیگر شاگردانش دارد.

آیت‌الله العظما شاهرودی، فقیه روشن‌بین

عضو مجلس خبرگان رهبری همچنین به فرا رسیدن سالگرد ارتحال آیت‌الله العظما سیدمحمود شاهرودی (درگذشته سوم دی ۱۳۹۷ در تهران) اشاره کرد و گفت: این فقیه روشن‌بین از جمله شاگردان ممتاز سید محمدباقر صدر بود تا جایی که تقریرات درس‌های اصول شهید صدر در هفت جلد از آثار ایشان است.

آیت‌الله پورمحمدی افزود: این مجتهد از شورای نگهبان گرفته تا مجمع تشخیص مصلحت نظام دارای جایگاه بود و از دروس استادان دیگر نظیر سیدابوالقاسم خویی و امام خمینی(ره) نیز بهره برد.

به گزارش ایرنا آیت‌الله پورمحمدی، نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری در خطبه‌های دوم نماز جمعه مراغه همواره علمای شیعه را به مومنان معرفی می‌کند و پوشش خبری این خطبه‌ها در ایرنا علاوه بر انعکاس رهنمودهای این عالم برجسته، مجموعه‌ای از زندگینامه و آثار این علما را بازتاب می‌دهد.

پیش از این نیز بسیاری از علما و شخصیت‌های شیعه از جمله سیدمحمدعلی قاضی طباطبایی، سیدعلی قاضی طباطبایی، شهید آیت‌الله مفتح و دهها عالم برجسته دیگر در میان اخبار نماز جمعه این شهرستان به علاقه‌مندان معرفی شده‌اند.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز