تهران ۲۴.۹۱° كمينه ۲۴.۷۹°  بیشینه ۲۴.۹۹°
۰۴ دی ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۰

معاون دانشگاه آزاد: دشمن از دوره پهلوی دوم به دنبال تجزیه ایران بود

عده‌ای از جوانان ایران در دفاع مقدس در راه حفظ میهن اسلامی شهید یا اسیر و جانباز شدند و مفهوم ایثار را در کشور مستقر کردند.
کد خبر: ۵۴۰۱۰

معاون دانشگاه آزاد: دشمن از دوره پهلوی دوم به دنبال تجزیه ایران بود

به نقل از ایرنا؛ معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه دشمن از دوره پهلوی دوم به دنبال تجزیه ایران بود، گفت: اگر امام خمینی (ره) ۲ سال دیگر انقلاب می‌کرد، ایران در زمان پهلوی دوم تجزیه می‌شد تا دشمن تسلط بیشتری بر منطقه داشته باشد.

 حجت الاسلام عبدالحسین خسروپناه یکشنبه در هشتمین یادواره شهدای مدافع حرم، امنیت و سلامت شهرستان دزفول در سالن شهید سلیمانی مرکز فرهنگی آموزشی سما افزود: گروه‌های تجزیه طلب کوموله و خلق عرب پیش از انقلاب شکل گرفتند و بخرین نیز در زمان پهلوی دوم از ایران جدا شد.

معاون معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی گفت: عده‌ای از جوانان ایران در دفاع مقدس در راه حفظ میهن اسلامی شهید یا اسیر و جانباز شدند و مفهوم ایثار را در کشور مستقر کردند.

وی ادامه داد: وقتی داعشی‌های فاقد انسانیت و اخلاق به سوریه و عراق حمله کردند عده‌ای از جوانان ایران اسلامی رفتند و مدافع حرم شدند و مفهوم ایثار را تداوم دادند.

حجت‌الاسلام خسروپناه با اشاره به شیوه کرونا بیان کرد: کادر درمان و عده‌ای جهادگر نیز برای مقابله با این ویروس جان خود را در طبق اخلاص گذاشتند.

وی با اشاره به نا آرامی‌های اخیر ادامه داد: جمع کثیری از اغتشاشگران سابقه و اعتیاد داشتند و بدتر از داعشی‌ها مامور، بسیجی و روحانی را تکه تکه کردند.

معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی گفت: اغتشاشگران بسیجیانی را که هیچ حقوقی نمی‌گیرند و از امنیت کشور دفاع می‌کنند به شهادت رساندند.

حجت‌الاسلام خسروپناه اظهار کرد: ایثار فرزندان ما از نوع خداپرستی و برای بشریت است همانگونه که شهید سلیمانی به نجات ایزدی‌ها، مسیحیان و سنی‌ها همچون شیعیان پرداخت.

وی با اشاره به بعد علمی، دانشگاهی و معرفت دینی شهید سلیمانی ادامه داد: سردار سلیمانی یک عالم دانشمند مجاهد بود و تا مقطع دکتری درس خواند و گاهی تدریس می‌کرد تا نسل جوان را بشناسد.

شهید سلیمانی حوزه و دانشگاه را به جنگ شناختی جهت داد

معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی گفت: حاج قاسم اهل نهج البلاغه و اولین کسی بود که به جنگ شناختی پرداخت و حوزه و دانشگاه را در این زمینه جهت داد.

وی با بیان اینکه گاهی انسان باید آبرو بدهد، افزود: در همین حوادث اخیر برخی افراد حاضر نبودند یک جهاد تبیین کوچک و بیانیه بدهند.

حجت‌الاسلام خسروپناه با گرامیداشت یاد وخاطره شهید فخری زاده دانشمند هسته‌ای ایران افزود: دشمن ۲۰ سال به دنبال ربودن و شهادت این دانشمند بود.

معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی خواستار تداوم برگزاری یادواره شهدا شد و گفت: انتظار می رود از خدمتگزاران پیش از اینکه از دست بروند تجلیل شود.

وی با قدردانی از زحمات سردار شاهوار پور فرمانده سپاه خوزستان افزود: خوزستان یکی از بهترین استان‌ها در جمع کردن پدیده شوم اغتشاشات بود.

حجت‌الاسلام خسروپناه یادواره شهدا را مصداقی از جهاد تبیین دانست و گفت: یکی از دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی احیای مفاهیم انسانی قرآنی بود.

وی ایثار را یکی از مفاهیم زنده شده با انقلاب اسلامی دانست و افزود: ایثار با انفاق و صدقه تفاوت زیادی دارد یعنی فرد از آنچه خودش نیاز دارد، بگذرد و به دیگران بدهد.

معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی بیان کرد: دشمن در زمانی که تازه در ایران انقلاب شده بود و گروه‌های تجزیه طلب پیش از انقلاب تشکیل شده بودند، با کمک کشورهای زیادی جنگ جهانی سومی علیه ایران اعمال کرد تا کشور ما را تجزیه کند.

امنیت کنونی ایران مرهون خون پاک شهدا است

رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول نیز با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای میهن اسلامی گفت: ایثارگران، جانبازان و شهدا از جان و مال خود گذشتند و امنیت کنونی مرهون ایثارگری آنها است.

سید محمدمهدی صافی افزود: دانشگاه آزاد علاوه بر وظیفه آموزش، رسالت‌های اجتماعی فرهنگی نظیر فرهنگ سازی، تجلیل از رشادت‌ها و ایثارگری‌های رزمندگان و مدافعان امنیت برعهده دارد.

وی ادامه داد: جوانان ایران اسلامی در همه دوره های انقلاب، دفاع مقدس و دفاع از حرم خوش درخشیده اند.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول با تاکید بر لزوم انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به جوانان گفت: تلاش داریم با برگزاری چنین آیین‌ها و یادواره‌هایی بین نسل انقلاب و نسل جدید پیوند ایجاد کنیم.

شهید سلیمانی نقشه راه عدالتخواهان و ظلم ستیزان جهان است

رییس مرکز فرهنگی آموزشی سما دزفول نیز در این یادواره با گرامیداشت سومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی گفت: این شهید نقشه راه و مسیر تمام عدالتخواهان و ظلم ستیزان جهان است.

علی براتی افزود: حضرت آقا راه حاج قاسم سلیمانی را یک مکتب دانسته است لذا امیدواریم این مکتب چراغ راه آینده ما باشد.

وی با اشاره به برخی نا آرامی‌ها بیان کرد: افرادی تلاش می‌کنند به امنیت داخل خدشه وارد کنند ولی باور دارم باطل و سحر تمام این اغتشاشات و آشوب‌ها، جهاد تبیین است.

رییس مرکز فرهنگی آموزشی سما دزفول با بیان اینکه در کنار این جهاد باید تفکر انقلابی نیز حاکم باشد، گفت: مراکز آموزشی فرهنگی و معلمان در این مسیر نقش تعیین کننده دارند.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز