تهران ۱۹.۹۱° كمينه ۱۵.۷۹°  بیشینه ۱۹.۹۹°
۰۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۱

بلاتر و فاش کردن یک راز جدید

فیفا از چند ماه پیش که 14 عضو فعال و غیر فعالش به اتهام پولشویی و فساد مالی دستگیر و مورد بازجویی قرار گرفتند، وارد یک رسوایی بزرگ شد.
کد خبر: ۵۴۶۵

اخبار معاصر: این رسوایی سرانجام باعث تعلیق فعالیت های سپ بلاتر(رئیس فیفا) و میشل پلاتینی (رئیس یوفا) به مدت 90 روز شد. در حالیکه قرار است 26 فوریه انتخابات جدید ریاست فیفا برگزار شود، امروز نام 7 نامزد برای شرکت در این انتخابات تایید شد که نام پلاتینی هم در میان آنها دیده می شود.

سپ بلاتر در مصاحبه با خبرگزاری روسی تاس، در مورد رسوایی اخیر فیفا ادعای جالبی را مطرح کرد و مقصر اصلی را میشل پلاتینی دانست. او به این خبرگزاری گفت:" ما بر سر برگزاری جام جهانی 2018 در روسیه و 2022 در آمریکا توافق کرده بودیم و همه چیز خوب به نظر می رسید تا اینکه سارکوزی(رئیس جمهور وقت فرانسه) با شاهزاده قطری، تمیم بن حامد آل ثانی دیدار کرد و میشل پلاتینی هم در ضیافت ناهار با وی حضور یافت.

پس از آن بود که پلاتینی اظهار داشت که بهتر است جام جهانی 2022 در قطر برگزار شود و همه برنامه های ما به هم ریخت. در روز انتخاب میزبان جام جهانی 2022، 4 رای اروپایی ها به سمت قطر رفت و این کشور موفق شد با کسب 14 رای در مقابل 8، میزبانی را از آن خود کند؛ در حالیکه اگر 4 رای به سمت آمریکا می رفت، این کشور با کسب 12 رای در مقابل 10، میزبانی را کسب می کرد.
بدین ترتیب حالا همه از برگزاری جام جهانی در دو کشور پهناور و پرجمعیت صحبت می کردیم و دیگر شاهد مشکلات و رسوایی های اخیر نبودیم. همه چیز با تغییر عقیده پلاتینی تغییر کرد.


انتهای پیام/
منبع:ورزش3
انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز