تهران ۲۰.۶۷° كمينه ۲۰.۴°  بیشینه ۲۱.۷۹°
۱۲ دی ۱۴۰۱ - ۲۳:۲۶

بازتاب موفقیت سامانه‌های دفاع موشکی ایران در رسانه آمریکایی

فرمانده معظم کل قوا همواره تاکید دارند که پدافند هوایی خط مقدم دفاع از کیان ایران است و امیدوار هستیم که بتوانیم روزبه‌روز فرامین فرمانده معظم کل قوا را تا مرحله آخر و ایده آل آن انجام دهیم.
کد خبر: ۵۴۶۵۸

بازتاب موفقیت سامانه‌های دفاع موشکی ایران در رسانه آمریکایی

به نقل از ایرنا؛ رسانه آمریکایی "فوربس" با اشاره به موفقیت سامانه‌های دفاع موشکی ایران از جمله «باور-۳۷۳» نوشت که ایران در رزمایش جدید خود انواع سامانه‌های موشکی را با موفقیت آزمایش کرد.

نشریه آمریکایی فوربس روز دوشنبه به وقت محلی در گزارشی نوشت، حدود دو ماه پیش بود که ایران از نسخه جدید سامانه دفاع موشکی باور-۳۷۳ با برد افزایش یافته رونمایی کرد و گفت که این موشک ها با موفقیت یک هدف را از ۱۸۶ مایلی منهدم کرده اند.

در این گزارش آمده است، باور-۳۷۳ که در ماه اوت سال ۲۰۱۹ در نیروهای نظامی ایران به خدمت گرفته شد، نقش پدافند هوایی این کشورا بازی می کند.

رسانه های ایران در ماه نوامبر ۲۰۲۲ گزارش دادند که یک نسخه ارتقا یافته این موشک تولید شده و این موشک ها با موفقیت آزمایش شده اند.

در این آزمایش، رادار این سامانه یک هدف را از فاصله ۲۸۰ مایلی شناسایی و آن را از فاصله ۲۵۰ مایلی ردیابی کرد و با استفاده از موشک جدید «صیاد-۴» در برد ۱۸۶ مایلی منهدم کرد. در آن زمان، یکی از فرماندهان ارشد ایرانی اعلام کرد که این سامانه می‌تواند با جنگنده های نسل پنجم مقابله کند.

ایران در رزمایش ذوالفقار ۱۴۰۱ که در ۲۹ دسامبر برگزار شد، پدافند هوایی چند لایه خود را به نمایش گذاشت. در این رزمایش، سامانه مرصاد ساخت ایران یک پهپاد را که در ارتفاع ۲۵ هزار پایی در ۹۳ مایلی خارج از حریم هوایی ایران پرواز می کرد، ردیابی و سرنگون کرد.

ایران همچنین در این رزمایش از پدافند هوایی کوتاه برد و ارتفاع پایین"مجید" و سامانه های برد بلند ۱۵ "خرداد و تلاش" استفاده کرد.

به گزارش ایرنا، سامانه ارتقاء یافته باور ۳۷۳ با برد بیش ۳۰۰ کیلومتر ۱۵ آبان ماه در مراسمی با حضور امیر محمدرضا آشتیانی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و امیر سرتیپ علیرضا صباحی‌فرد فرمانده نیروی پدافندهوایی ارتش رونمایی و آزمون تست این سامانه با موشک صیاد ب ۴ با موفقیت انجام شد.

در آزمون تست سامانه باور ۳۷۳ برد بلند هدف دورایستا در برد بیش از ۴۵۰ کیلومتر توسط رادار بهینه شده سامانه باور ۳۷۳ کشف شد و در برد حدود ۴۰۵ کیلومتر ردگیری و در برد بیش از ۳۰۰ کیلومتر مورد اصابت و انهدام قرار گرفت.

موشک برد بلند صیاد ب ۴ دارای سوخت جامد مرکب بوده و برای نخستین مرتبه مورد ارزیابی عملیاتی قرار گرفت.

برد رادار کشف سامانه باور ۳۷۳ از ۳۵۰ به ۴۵۰ کیلومتر و برد رادار درگیری این سامانه از ۲۶۰ به ۴۰۰ کیلومتر و برد موشک سامانه از ۲۰۰ به ۳۰۰ کیلومتر و ارتفاع درگیری آن از ۲۷ به ۳۲ کیلومتر افزایش یافته است.

امیر سرلشکر عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران تاکید کرده است ارتقای سامانه باور ۳۷۳ دستاورد بزرگ و مجموعه‌ای از دانش و فناوری‌های گوناگون، به روز و پیچیده است.

فرمانده نیروی پدافندهوایی ارتش نیز در گفتگو با ایرنا گفته است: طی کمتر از دو سال توانستیم برد سامانه باور ۳۷۳ را به ۳۰۰ کیلومتر برسانیم.

وی تصریح کرده است: ساخت باور ۳۷۳ به دستور و فرمان فرمانده کل قوا مقام معظم رهبری انجام شد زیرا فرمان معظم له این بود که هیچگاه در موضوعی ساکن نمانیم و همیشه در حال توسعه و پیشرفت باشیم.

صباحی فرد افزوده است: فرمانده معظم کل قوا همواره تاکید دارند که پدافند هوایی خط مقدم دفاع از کیان ایران است و امیدوار هستیم که بتوانیم روزبه‌روز فرامین فرمانده معظم کل قوا را تا مرحله آخر و ایده آل آن انجام دهیم.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز