تهران ۲۰.۶۷° كمينه ۱۶.۷۹°  بیشینه ۲۰.۹۹°
۱۵ دی ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۸

سرقت ۲ کیلوگرم طلا در خفر فارس و دستگیری باند سارقان مسلح در خرمشهر

کارآگاهان پلیس آگاهی استان و ماموران انتظامی خفر تحقیقات خود را آغاز و با انجام اقدامات فنی و شگرد‌های خاص پلیسی پس از یک ماه مطلع شدند که سارقان پس از سرقت به شهرستان خرمشهر متواری شده‌اند.
کد خبر: ۵۴۸۷۸

سرقت ۲ کیلوگرم طلا در خفر فارس و دستگیری باند سارقان مسلح در خرمشهر

به نقل از تسنیم؛ فرمانده انتظامی استان فارس گفت: اعضای باند ۴ نفره سارقان مسلح که در شهرستان خفر اقدام به سرقت ۲ کیلوگرم طلا کرده بودند در خرمشهر دستگیر و روانه زندان شدند.

سردار رهام‌بخش حبیبی اظهار داشت: در پی وقوع یک فقره سرقت مغازه طلا فروشی در یازدهم آذرماه سال جاری در شهرستان خفر، بررسی موضوع در دستور کار ماموران انتظامی خفر و کارآگاهان پلیس آگاهی استان قرار گرفت.

وی ادامه داد: شاکی در اظهارات خود بیان کرد ساعت 7 شب یازدهم آذرماه سال جاری در حالی که در حال رفتن به منزل بودم یک سواری پژو پارس فاقد پلاک به همراه 4 سرنشین با صورت پوشیده و با تهدید سلاح گرم من را سوار و به درب مغازه‌ام (طلافروشی) بردند و پس از باز کردن درب اقدام به سرقت حدود 2 کیلوگرم طلا به ارزش 20 میلیارد ریال کردند و سپس من را در بیابان‌های اطراف خفر رها و متواری شدند.

فرمانده انتظامی فارس تصریح کرد: کارآگاهان پلیس آگاهی استان و ماموران انتظامی خفر تحقیقات خود را آغاز و با انجام اقدامات فنی و شگرد‌های خاص پلیسی پس از یک ماه مطلع شدند که سارقان پس از سرقت به شهرستان خرمشهر متواری شده‌اند.

حبیبی خاطرنشان کرد: کارآگاهان پس از اخذ نیابت قضائی به خرمشهر اعزام و با همکاری کارکنان انتظامی آن شهرستان موفق شدند هر 4 نفر سارق مسلح که اعضای یک باند بودند را شناسایی و آنان را دستگیر کنند.

این مقام انتظامی با بیان اینکه در بازرسی از مخفیگاه متهمان 2 هزار و 800 دلار حاصل از فروش مقداری از طلاجات و یک کیلو و 100 گرم طلای مسروقه نیز کشف شد، گفت: متهمان برای سیر مراحل قانونی به پلیس آگاهی استان فارس منتقل شدند.

وی با اشاره به اینکه در سوابق یکی از متهمان که تحت تعقیب مراجع قضائی شهرستان "شادگان" از توابع استان خوزستان بود شرارت، ضرب و شتم و یک فقره قتل به چشم می‌خورد، تصریح کرد: پلیس استان فارس با سارقان، قاچاقچیان و کسانی که بخواهند باعث اخلال در نظم و امنیت شهروندان شوند برابر قانون برخورد قاطع می‌کند.

توقیف خودرو قاچاقچی و کشف حشیش و تریاک

جانشین فرمانده انتظامی استان از کشف 78 کیلوگرم مواد مخدر از نوع حشیش و تریاک در بازرسی از سواری پژو در شهرستان "داراب" خبر داد.

سردار یوسف ملک‎‌زاده بیان کرد: روز گذشته مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر داراب حین گشت‌زنی در محور‌های خاکی منتهی به این شهرستان به یک سواری پژو 405 مشکوک و دستور ایست را صادر که راننده بدون توجه به ایست پلیس متواری شد.

وی با بیان اینکه راننده پس از طی مسافتی تعقیب و گریز با توجه به موقعیت جغرافیایی منطقه خودرو را رها و متواری شد، تصریح کرد: در بازرسی از آن سواری، 70 کیلوگرم حشیش و 8 کیلوگرم تریاک (در مجموع 78 کیلوگرم مواد مخدر) کشف شد.

جانشین فرمانده انتظامی استان فارس با اشاره به اینکه تلاش برای دستگیری قاچاقچی متواری با جدیت ادامه دارد، گفت: برخورد با سوداگران مرگ به صورت ویژه در دستور کار این فرماندهی است.

جاساز تریاک زیر بار پرتقال و یونجه

فرمانده انتظامی نی‌ریز از کشف 126 کیلو و 300 گرم تریاک در بازرسی از دو دستگاه خودرو در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ عظیم‌اله کرمی گفت: مأموران انتظامی نی‌ریز در راستای برخورد با قاچاقچیان مواد مخدر، هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در یک عملیات ضربتی به دو دستگاه کامیون و وانت نیسان حامل بار پرتقال و یونجه مشکوک و آن‌ها را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی افزود: در بازرسی از این دو خودرو، در مجموع 126 کیلو و 300 گرم تریاک که به صورت کاملا حرفه‌ای زیر بار پرتقال و یونجه جاسازی شده بود کشف شد.

فرمانده انتظامی نی‌ریز با بیان اینکه هر دو راننده قاچاقچی دستگیر شدند، گفت: متهمین پس از تشکیل پرونده برای سیر مراتحل قانونی روانه دادسرا شدند.

دستگیری سارق قطعات خوردرو‌های سنگین در شیراز

فرمانده انتظامی شهرستان شیراز از دستگیری سارق کابل و باطری خودرو‌های سنگین با اعتراف به 15 فقره سرقت خبر داد.

سرهنگ فرج شجاعی اظهار داشت: در پی وقوع چند فقره سرقت قطعات خودرو در محدوده جنوب شرق شیراز، رسیدگی به موضوع در دستور کار ماموران کلانتری 40 سلطان آباد قرار گرفت.

وی افزود: ماموران کلانتری با همکاری پایگاه تجسس این فرماندهی با انجام اقدامات فنی و پلیسی، موفق شدند در یک اقدام غافلگیرانه یک سارق را در این زمینه شناسایی و وی را در مخفیگاهش دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی شیراز با بیان اینکه متهم در بازجویی اولیه به 15 فقره سرقت قطعات از خودرو‌های سنگین اقرار کرد، گفت: در بازرسی از مخفیگاه این سارق مقادیری اموال مسروقه از قبیل انواع کابل و باطری خودرو کشف شد.

سرهنگ شجاعی گفت: چنانچه در سال جاری سرقت مشابهی از خودرو شهروندان صورت گرفته و تاکنون کشف نشده است، جهت پیگیری آن به پایگاه تجسس پلیس واقع در شیراز- میدان گل سرخ-بلوار شیرودی- کلانتری 20 گل سرخ- طبقه فوقانی مراجعه و نسبت به شناسایی اموال مسروقه خود اقدام کنند.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز